Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:29:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: XP start niet meer  (gelezen 16436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
XP start niet meer
« Gepost op: 11 november 2009, 14:12:46 »
Bericht 1 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:29-12-2007
Aan:AllenMsgID:3688.1
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi All,
Mijn broer zit in zak en as want zijn XP start niet meer op. Tijdens opstarten wordt automatisch naar opstarten in de veilige modus verwezen maar ook dat werkt niet. De functie terugzetten naar laatst werkende instellingen resulteert eerst in iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii en dan het zwarte XP opstartscherm. Verder komen we niet. Na wat geexperimenteer verschijnt een blauw scherm met foutmeldingen over eventuele beschadiging etc.
Hopelijk is het geen hardwarematige beschadiging. Heeft het nut om op mijn pc een XP opstartdiskette aan te maken en zo ja wat zijn dan de volgende handelingen om zijn pc weer aan de praat te krijgen zonder verlies van data? Want dat laatste is natuurlijk zijn grootste zorg.

Bij voorbaat dank voor een reactie en voor iedereen een spetterend oud en nieuw gewenst:-)
Don


Bericht 2 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:29-12-2007
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.2
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
Je zou eens kunnen doen wat Michel zegt.
Groet,paul


Bericht 3 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:29-12-2007
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.3
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
>> Na wat geexperimenteer verschijnt een blauw scherm met foutmeldingen over eventuele beschadiging etc.  <<
Welke (exacte) foutmelding? Zonder die informatie kan het teveel zijn om op te noemen.
Dat ook jouw nieuwe jaar mag knallen en spetteren dat het een aard heeft!

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 4 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PeterDatum:30-12-2007
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.4
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

Als je een andere pc met xp of hoger in de buurt hebt,  zou je de hd van de niet-werkende pc over kunnen zetten naar  die andere pc om eerst een backup proberen te maken.


Groeten, Peter

Ook een gezellig oud en nieuw gewenst.



Bericht 5 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:30-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.5
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Michel, Paul, Peter,
De foutmelding wil helaas niet meer verschijnen. De pc blijft slechts nog rebooten. Woensdag gaat ie naar de pcboer want zelf heb ik te weinig ervaring met de herstelconsole die volgens mij hier nodig is. Ik zou er wel uitkomen misschien maar weet niet zeker of ik belangrijke data behouden kan.  HD uitbouwen kan natuurlijk ook maar dat gaat me nu te ver. Na herstel moet broederlief maar eens back ups van zijn data gaan maken.
Bedankt,
Don


Bericht 6 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:30-12-2007
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.6
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
>> De foutmelding wil helaas niet meer verschijnen. De pc blijft slechts nog rebooten. <<
Ow.. da's jammer. Inderdaad bestrijd je dat soort ellende met de recovery console (en dat lukt lang niet altijd). Maar ook opstarten met een BartPE cd, zodat je Windows vanaf CD start en zo naast reparatie i.i.g. gebruikersbestanden kan redden is een (betere)  optie.
Zo'n PE cd moet dan wel eerst gemaakt worden, ik help je daar wel even bij als je dat wilt. Daarna is het in principe opstarten van CD en dan kan je met XP (zij het een trage versie) eens kijken wat er aan de knikker is, en indien nodig belangrijke bestanden kopieren naar een andere disk, of zelfs via een netwerk overzetten.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:31-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.7
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Thanx. Hoe gaat BartPE in zijn werk?
Don
 


Bericht 8 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:31-12-2007
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.8
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
Ik zou er niet aan beginnen aan BartPE,het kost erg veel moeite zo´n cd te maken en je hebt er niet veel aan.Een virusscanner die je niet kunt updaten en de cd werkt hier niet op elke pc.En ook nog eens heel traag.
Paul


Bericht 9 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:31-12-2007
Aan:pauluMsgID:3688.9
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Paul,
>> en je hebt er niet veel aan.Een virusscanner die je niet kunt updaten <<
Dan doe je toch wat verkeerd.
Ik heb inmiddels vele tientallen computers/harddisks gerepareerd/gered/ontsmet met BartPE. In alle gevallen was Windows niet meer te gebruiken. Ik kan bijna alles met dat mini-OS, zelfs bestanden van een zieke disk over het netwerk naar een andere computer sturen, de viirusscanner updaten via een Usb stick, Rootkits verwijderen, Harddisks repareren en dat soort klussen.
Je moet wat slimme voorbereidingen doen (zoals de juiste plugin's installeren -zoals sata en netwerk drivers-, en goed nadenken welke tools je in het ding wilt integreren), maar dan heb je een Recovery Windows dat zijn gelijke niet kent.
Dat bouwen kost even tijd, maar dan heb je er járen wat aan. Ik gebruik nog steeds mijn XPonCD versie van mei 2005, en nu pas begin ik zolangzaam aan de behoefte te voelen een nieuwe te maken.
Maar als je een PE cd wilt maken om slechts een of twee computers te onderhouden, dan kan je je inderdaad afvragen of dat de moeite wel waard is.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 10 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:31-12-2007
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.10
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
>> Hoe gaat BartPE in zijn werk? <<
Zie privé berichtje.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 11 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:31-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.11
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Ik kan heleaas nergens een priveetje ontdekken.
Don


Bericht 12 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:31-12-2007
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.12
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
Vreemd... Maar er is ook nog mail, dus kijk daar even.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 13 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Maurice (NLHelp)Datum:31-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.13
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Ik zie op Usenet een kant-en-klare BartPE cd staan. Is zo'n BartPE cd voor iedere PC te gebruiken of is de samenstelling weer afhankelijk van de configuratie van de PC?

http://www.binsearch.info/?b=BartPE&g=alt.binaries.boneless&p=Yenc%40power-post.org+%28Yenc-PP-A%26A%29&max=250

Groet,

Maurice
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2010, 18:19:35 door Ronald »

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: XP start niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2010, 18:20:18 »
Bericht 14 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:31-12-2007
Aan:Maurice (NLHelp)MsgID:3688.14
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Maurice,
>> Is zo'n BartPE cd voor iedere PC te gebruiken  <<
Valt niet te zeggen. Een 'standaard' BartPE cd heeft vijwel niets bijzonders aan boord, het is a.h.w. een Wndows raamwerk (pleonasme..). Zo'n ding is (meestal, maar let op bij Sata en ontbrekende drivers..) opstartbaar, heeft een menu (nu2menu) en een filemanager aan boord, wat basale opdrachten als een commandprompt  en chkdsk en een paar drivers voor de meest voorkomende hardware.
De kunst (en lol) is nu juist zo'n cd helemaal netjes in te richten met volledige netwerk toegang, internet toegang, virusscanner, raparatie en diagnose tools etc. Dat gaat meestal via plugin's. Daarvan zijn er vele honderden.
Maar als je dan ook de moeite hebt genomen een goede in elkaar te steken, heb je er ook heel veel plezier van. Nogmaals: Als je meer dan een paar pc's te onderhouden hebt is het de moeite waard, of je moet het gewoon leuk vinden, want het is echt wel even werk als je het goed wilt doen.
Voor een startschot zie HIER en voor een hele serie plugins kijk je het beste HIER
Hè verdorie... <G>  nu ik die site's weer eens doorloop krijg ik weer zin om een nóg lekkerder XP on CD versie te bakken..

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 31/12/2007 11:36 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 15 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:01-01-2008
Aan:Maurice (NLHelp)MsgID:3688.15
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Maurice,
Ik begrijp er niet veel van wat er bij die link van jou staat maar als er een kant en klare BartPE wordt aangeboden dan is het illegaal want dan bieden ze een deel van XP aan.Dat is net het probleem bij deze recovery-cd.
Ik meen ook tegengekomen te zijn dat er linux variant ( http://www.ultimatebootcd.com/ )is op deze test-cd.Dan heb je natuurlijk wel in een keer je besturingssysteem erbij en voorkom je een hoop irritatie door onzinnige handelingen te verichten met je XP-cd en service packs.
Paul


Bericht 16 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:01-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.16
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Ik heb een xponcd.iso in elkaar geflanst maar krijg hem niet opgestart. Ik verander eerst in de Bios de 1e boot van floppy naar CDRom en herstart dan de pc. Er wordt in een flits naar de cdromdrive gekeken (ledje knippert even) maar dan gaat hij verder met de normale start, die uiteraard tot niets leidt. Stop ik echter de XP installatie-cd in het station dan wordt het station mooi herkend en kan ik eventueel met deze cd werken. Ik krijg dan de vraag welk systeem ik wil gebruiken. Ik dien hier dus te kiezen voor 1. (even gegoogled voor uitleg hierover) Daarna de vraag het administatorswachtwoord op te geven. ENTER voldoet hier. Hierna zit ik in de prompt C:\WINDOWS . Het zal jou wel allemaal bekend zijn. Via deze dos-mode kan ik mooi kijken wat er in C:\WINDOWS zit.  (ik had eigenlijk ook in C:\ willen kijken maar dat vertikt ie. D, E en F lukken wel. D is de usb-stick die ik had geplaatst voor eventuele back up. E en F zijn cdwriter en cdrom en via cdrom zie ik de BartPE software die ik op de opstart-cd had geplaatst. Kortom, alles ziet er goed uit maar rebooten via de aangemaakte cd lukt niet. Wat nu?

Don


Bericht 17 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:01-01-2008
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.17
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
Hoe heb je die ISO op de cd gezet? Toch niet uitgepakt met Winrar (oid) en de inhoud naar een cd gekopieerd?
Heb je Nero aan boord? Zo ja knikker dan onderstaand tooltje in een map en klik er op. Dit tooltje brandt voor jou de ISO netjes op een CD, en die zou dan toch echt opstartbaar moeten zijn. Bediening is zó eenvoudig dat uitleg niet nodig is.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage

Bijlagen :

NeroBurn.exe
239KB


Bericht 18 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:01-01-2008
Aan:pauluMsgID:3688.18
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Paul,
Je vergeet een aantal -cruciale- aspecten:
Met vrijwel geen Linux CD en ook niet met zo'n Ultimate Boot cd kan je schrijven naar NTFS, je kan geen Windows programma's starten om Windows problemen op te lossen en dergelijke; Er is geen compatibiliteit met het bestands- en besturingssysteem op de schijf.
Met Linux en UBCD is het dus mogelijk om wat aan de 'buitenkant' te doen. Eenvoudige zaken zoals het kopiëren van gebruikersbestanden naar een usb stick, of het op hardware niveau nakijken van een disk of geheugen zijn goed te doen. Maar het is onmogelijk om wat 'in' Windows te herstellen. Meestal is het niet eens mogelijk een map of bestand te verwijderen als het bestandssysteem Ntfs is, laat staan dat er dan virussen of rootkits verwijderd kunnen worden.
Hier zit hem nu juist de kracht van een goed opgezette XP op CD: Je kan er veel meer mee.  Ik heb met chkdsk inmiddels toch tientallen harddisks die weigerden Windows te booten weer tot de orde geroepen, met Nod32 + Usb stick heb ik vanaf de buitenkant menig virus gesloopt, ik heb partities gerepareerd, gekopieerd, gekloond, bestanden via het netwerk of usb naar een andere disk gezet, rootkits die absoluut niet te killen waren als Windows actief was om kroosjes geholpen, registersettings die corrupt waren gerepareerd, oudere registers terug gezet et cetera.
Het werkt trager, dat is niet verwonderlijk, alles komt van die CD. Maar wat mensen vergeten is, dat je een goede en ruime ramdisk moet inrichten. Daarin kan je dan netjes een (sneller dan een échte disk) installatie doen van de nieuwste virusupdates of een tooltje dat je tijdelijk nodig hebt. Je kan dus gewoon na-installeren, zij nhet dat dat altijd tijdelijk is. Verder is de traagheid in de praktijk geen probleem, je bent immers niet iedere dag een Windows computer aan het repareren (hoewel... ik kom in de buurt..).
Het kost tijd en moeite om een goede Windows opstart CD te maken (en -helaas vanwege de juridische perikelen- moet er wel eerst een slipstream in elkaar gezet worden), maar dat wordt zeer ruim terugverdiend als je er Windows computers weer mee tot leven kan wekken. Die cd van mij is inmiddels vele duizenden euro's waard als ik de uren die ik er mee verdiend heb zou moeten doorrekenen.Voor de technisch handiger thuisgebruiker die zo af en toe eens een pc repareert is er in dit soort gevallen een soms veel slimmer alternatief: Harddisk uitbouwen en even als tweede (derde...) disk aan de eigen pc hangen. Kan je gewoon met je eigen Windows van alles en nog wat op die gastdisk uithalen. Daar kan meesal geen Linux, UBCD of XPonCD tegenop. Maar dan moet je wel de hardware hebben die dit ondersteunt. Doe je dit soort werk vaak, dan heb je er meestal een 'opengewerkte' computer met alle mogelijke aansluitingen voor. Dat is helemaal ideaal, want hiermee kan je ook snel andere componenten testen. Ziet er niet uit, maar werkt geweldig:TD-Vista Maar als je naar klanten toe moet, dan is zo'n Windows CD onverslaanbaar.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Bijlagen :

TD.JPG
72KB


Bericht 19 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:01-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.19
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Nee, ik heb niks uitgepakt met RAR. Ik heb Nero StartSmart met allerlei Nerootjes. Ik heb de file gewoon gebrand maar ik merk al dat dat niet goed is. Via jouw Nero Imagetooltje (zal ook wel ergens in Nero StartSmart zitten) wordt het uitgepakt naar diverse files waaronder ook een autorun. Nu zal het wel lukken denk ik. Ik ga het uitproberen. (moet er even 3 km voor rijden)
Don 


Bericht 20 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:01-01-2008
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.20
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
De .iso mag niet uitgepakt worden hoor. Gewoon dat hele ding in een map laten staan, en dan met dat nero tooltje naar die map bladeren. Het ding herkent het .iso (zeg maar een CD-foto) formaat en zal dat 1 op 1 op een cd zetten. Die is dan bootable.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 21 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:01-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.21
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Wat ik voorheen deed leverde 1 op 1 op en werkte niet. Ik zag dan ook maar 1 grote file met extentie iso op de gebrande cd. Nu met Neroburn is het resultaat een map Dostools, ezboot, i386, programs, xph2, dan een paar sp1 en sp2 winbestanden, een winbom.ini en de autorun.inf. Hier heb ik meer vertrouwen in. En nu stap ik in de auto;-)
Don


Bericht 22 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:01-01-2008
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.22
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
We hebben een verschillend idee van wat 1:1 is, maar da's niet belangrijk. Wat jij mij beschrijft ziet er goed uit. De eerste was verkeerd gebrand en de tweede doet het vast prima.
Ok, Wat je (nadat je eventueel bestanden hebt gered naar een USB stick) nog even kan proberen is start, system, disk, en dan krijg je chkdsk die je vragen stelt, geef overalk Yes op. Chkdsk zal nu niet alleen het XP bestandssysteem, maar ook de harddisk zelf controleren op fouten. Dit duurt een behoorlijke tijd.
Verder kan je in de diverse opstartmappen kijken of je rare programma's ziet en die desnoods weg kopiëren naar een andere map. Kijk daarna nog eens of de harddisk niet wil booten.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 23 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:01-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.23
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> Met vrijwel geen Linux CD en ook niet met zo'n Ultimate Boot cd kan je schrijven naar NTFS <<

Heehee hoho. Je kent me natuurlijk wel. Kom je aan Linux, kom je aan mij <grinnik>
Je had tot een tijd geleden wel gelijk. Met Linux kon je ntfs wel lezen, maar er naar schrijven ( en dus ook bestanden plaatsen of verwijderen) gaf problemen.
Maar er is al een tijd ntfs-3g en daarbij is lezen en schrijven wel degelijk mogelijk. Ze zitten niet stil daar in Linux land!

Kijk eens naar deze piepkleine "INSERT" CD. Dat ding is ook nog eens razendsnel, vooral als je hem in zijn geheel in het RAM geheugen laadt. Het werken ermee valt vergeleken met oude Linux toestanden enorm mee. Het werkt zo lekker dat ik alleen maar kan aanbevelen er eens mee te spelen. Ongeloofljk wat zo'n kleine CDtje kan. 60 MB, past zonodig op een mini-CD. Die nam ik vroeger voor 100 yen mee uit Japan.
Ook heel bruikbaar is Damnsmalllinux oftewel DSL, waarop dat INSERT CDtje is gebaseerd.
Met DSL heb ik bij verschillende overleden PC's de Mijn Documenten map overgezet naar een USB pennetje. Ik zal nooit het gezicht vergeten van een dochter van een collega, die in een paar maanden zou gaan afstuderen en niet meer bij al haar spullen kon. Ze was zo blij dat we haar bestanden er nog af kregen. "De kast van de PC hoefde niet eens open!", zei ze verbaasd.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: XP start niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2010, 18:20:58 »
Bericht 24 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:01-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.24
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Maar er is al een tijd ntfs-3g en daarbij is lezen en schrijven wel degelijk mogelijk. <<
Dat weet ik, daarom schrijf ik ook 'vrijwel'. Maar het zit dacht ik niet staandaard in een UBCD of een Ubuntu cd'tje. (Dit laatste ga ik vanavond even uitzoeken met zo'n Live versie 7.1 Ubuntu Cd).Maar los daarvan: Linux (en Dos natuurlijk ook) snappen niets van het Windows besturingssysteem, dus ben je beperkt tot het kopiëren van bestanden, mogelijk kan je inmiddels met Ubuntu ook nog wel bestanden of mappen verwijderen. Maar iets 'in' Windows repareren lijkt mij sterk. Ook virusscannen zal denk ik toch echt niet lukken met Linux, dat natuurlijk niets begrijpt van de structuur en werking van een bijvoorbeeld een .exe. Laat staand dat je een register kan repareren, of bestanden van zo'n disk kan starten.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 1/01/2008 11:50 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 25 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:01-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.25
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
De cd werkte nu wel. Weliswaar traag maar daar was ik al op voorbereid. Ik heb wat belangrijke bestanden naar de stick gekopieerd maar voor de rest wist ik natuurlijk niet veel te doen.
Checkdisk had ik al uitgevoerd met de reparatiemogelijkheid van de XP cd. Dat zag er goed uit. Maar ik kan jouw methode ook nog eens doen. De rest is iets voor morgen. Ik heb het een beetje gehad met die pc;-)
Nog even recapitulerend start de pc dus normaal op maar gaat het fout op het moment dat het zwarte scherm Windows XP moet overschakelen op het blauwe WELKOMscherm. Het blijft dan even zwart, in een flits krijg ik daarna even een blauw scherm met de tekst over een beschadiging (te snel om te lezen wat er staat) en dan reboot de pc weer. Dit gebeurt dus in alle veilige modusopties en normale start.
Don


Bericht 26 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:01-01-2008
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.26
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Don,
Heb je ook wel opgestart met F8 indrukken en in het menu wat je dan krijgt,de laatst werkende vesrie van windows terugzetten kiezen?Dat is ook systeemherstel,misschien dat ie van daaruit wel werkt....
Groet,paul


Bericht 27 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:01-01-2008
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3688.27
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
>> met de tekst over een beschadiging  <<
Tja.. dat er iets beschadigd is, is geen rocket science. Hopenlijk is het de harddisk, en lukt het chkdsk om de evt. oppervlaktefouten te repareren (de opdrachten gaan wat dieper dan in de recovery console). Maar voor hetzelfde geld is het een register of driver beschadiging, en dan moet je wel diep in Windows duiken en er veel van weten wil je dat mogelijk op orde krijgen. Ik kan hier niet beoordelen of dat de moeite wel waard is.
Kijk nog even in documents and settings/all users/menu start/programma's/opstarten en de evenknie bij de standaard gebruiker documents and settings/USERNAAM/menu start/programma's/opstarten of je daar nog malle dingen ziet, knikker ze weg indien dat zo is.
Je zou er als je er meer tijd in wilt stoppen een malwarescanner overheen kunnen halen (als daar een netwerkje is, gaat dat het makkelijks via het netwerk, maar daarvoor moet je dan het nodige instellen).
Maar ik begrijp dat je het belangrijkste al gedaan hebt: De userfiles gered. Is er ook Outlook Expess gebruikt, en zijn de mails en het adresboek van belang? Sla dan de .DBX bestanden en het ???.WAB bestand ook op een stick op. Je kan later de inhoud eenvoudig weer importeren. Die bestandjes zoeken doe je als volgt:
Start, Bestandsbeheer, in bestandsbeheer, menu Tools, Find. Trek onderin het venster wat groter, vul als zoekopdracht *.dbx in, klik op de knop met >> en wijs de disk aan. Idem voor *.wab (en, als de gebruiker niet alles netjes in Mijn Documenten heeft gestopt, kan je natuurlijk ook naar *.doc, *.xls, *.jpg *.mp3 *.wma en andere veel voorkomende extensie zoeken.
Mocht deze computer meerdere gebruikers hebbeb gekend, dan moet je de documents and settings boom even goed doorpluizen. Verder is de gebruiker ondervragen over was hij gebruikte vestandig. Regelmatig heeft mij dat op het idee gebracht ook andere belangrijke bestanden te saven.
Succes!

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 28 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:01-01-2008
Aan:pauluMsgID:3688.28
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Paul,
De procedure 'laatstwerkende versie terugzetten' in het scherm waar ook voor de veilige modus gekozen kan worden is een paar dagen geleden al gebeurd. Het resulteerde in het zwarte Windows XP scherm maar verder kwam ie niet. Nee, als verdere aanwijzingen van Michel niet tot resultaat leiden, is het redden wat te redden valt via kopieren naar de USB stick en dan opnieuw windows installeren. Desalniettemin bedankt voor het meedenken.
Don
 


Bericht 29 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:01-01-2008
Aan:AllenMsgID:3688.29
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
Geloof mij of geloof mij niet, maar hier staan Vista en Ubuntu gezustelijk elkaar de ogen uit te steken: Het was niet allemaal koek en ei met Ubuntu: Op de TD-Vista computer (een moderne Sata + Athlon X2 6000+) wilde het niet starten: Kernel Panic. Van de TD-XP computer (oude Pata Athlon XP 2400+) Kon Ubuntu 7.10 wel booten.
Je kan inderdaad eenvoudig alles op een Ntfs drive lezen én verwijderen, aanpassen. Dus met die schrijfmogelijkheden zit het in deze distibutie prima. Toen maar eens een netwerkverbinding opgestart, werkt ook prima, internet, mijn eigen netwerk en alle shares zijn keurig te bereiken. Prima dus, en voor eenvoudiger reparatiewerk kan je ook wel zo'n distro gebruiken, maar dan moet je wel een héél geduldig mens zijn.
XPonCD is al traag (ik erger mij aan de opstarttijd van 1,5 minuten), maar die Live Ubuntu is helemaal niet vooruit te schroeien. Opstarten kost bijna 6 minuten. Een na iedere muisklik kan je koffie gaan drinken. Stel, je wilt opstarten, Firefox starten en op internet komen. Dat is maar een paar muisklikken, maar je moet wel bij elkaar een kwartier wachten.. pff..
Maar het werkt zo te zien verder prima, zij het dat de ingebouwde mediaspeler (tokkie player? Of zoiets) knalvast liep op een gewone mpg en daarna muis en toetsenbord onbruikbaar waren: Reset. Maar ja, een video bekijken vanaf een Os op CD is ook niet echt aan te raden.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage

Bijlagen :

Td-vst-xp-ubun.JPG
61KB


Bericht 30 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:01-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.30
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> die Live Ubuntu is helemaal niet vooruit te schroeien <<

Klopt helemaal. Ik vind het eigenlijk alleen handig om van te voren te zien of de installatie wel succesvol zal zijn. Je ziet hier dat dat op de TD-Vista machine toch niet zomaar wil. Het kan trouwens best wel lukken, maar dan met wat opstartopties wellicht.
Voor de betere noodgrepen vind ik de Insert en Damnsmalllinux cd-tjes veel handiger. Die zijn ook snel, vooral als je ze met de bootoptie toram in het RAM geheugen laadt.
Dat mpg-je spelen vanaf de Live CD zal inderdaad wel wat teveel gevraagd zijn. Ik kan hier zo gauw even geen mpg-je vinden, maar volgens mij speelt dat op een beetje linux machine wel degelijk.Leuk dat je toch eens kijkt wat Ubuntu kan ten opzichte van de jou zo vertrouwde Windows omgeving! En jahoor, ik geloof je beslist. Ik zou nu eigenlijk als tegenprestatie zo'n Windows XPonCD-tje moeten proberen, he?
groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog


Bericht 31 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.31
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> INSERT" CD <<
Ga ik binnenkort ook eens even naar kijken, bedankt voor de tip.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: XP start niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2010, 18:21:42 »
Bericht 32 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.32
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Ik zou nu eigenlijk als tegenprestatie zo'n Windows XPonCD-tje moeten proberen, he? <<
LOL! Maar wel op een Linux bak. Ik wens je veel succes

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 33 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:02-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.33
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>dan heb je er meestal een 'opengewerkte' computer met alle mogelijke aansluitingen voor>>
Just heb ik er ook wel eens over gehoord dat zo´n opstelling wel handig kan zijn.Heb er pas ook over zitten denken,weet niet meer precies waarvoor.Dank voor de info.
Groet,Paul


Bericht 34 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:02-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.34
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
<<60 MB, past zonodig op een mini-CD<<
Zijn dat die schijfjes van sony? minidisk.Kun je die branden op een gewone brander?
Kom dat formaat steeds vaker tegen bv bij memorysticks.
GRoet,Paul


Bericht 35 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.35
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
Dat Insert is inderdaad heel wat rapper in opstarten (ongeveer een minuut). Ik heb het eens op een usb pennetje gezet en dat werkt wel leuk. 't Is wel wat spartaans, en ik snap Linux nauwelijks, maar ik zie dat er de nodige tools inzitten.
Maar ik kom niet zo veel verder. Het mounten van de 1e (Fat32) partitie lukte netjes, maar met geen mogelijkheid kan ik de tweede (Ntfs) partitie van de harddisk mounten.
Ik zou HDA2 voor de tweede (Ntfs) partitie verwachten, maar die wordt niet gelist. Wel HDA5 (dat is toch de eerste logische partitie binnen de primaire partitie?). Maar die valt niet te mounten, permission denied, en geeft dus geen inhoud.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 36 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:02-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.36
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> wel op een Linux bak. Ik wens je veel succes <<

Jaja..., alhoewel het bijvoorbeeld wel geinig zou zijn te kijken of je er één van die configuratiebestandjes mee kan aanpassen.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 37 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:02-01-2008
Aan:pauluMsgID:3688.37
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hallo Paul,

>> Zijn dat die schijfjes van sony? minidisk <<

Dat zijn bij mijn weten heel andere dingen. Nee, deze CD-rommetjes hebben gewoon een kleinere buitendiameter en dat is technisch alles. Je gooit ze zo in een vestzakje.
Hier in Europa betaal je er de hoofdprijs voor, daar 80 eurocent.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 38 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:03-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.38
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> Wel HDA5 (dat is toch de eerste logische partitie binnen de primaire partitie?)<<

Dat is correct. Als het twee primaire partities waren dan zou ik ook hda1 verwachten.
Gezien de permission denied reactie vermoed ik dat ze het mounten via het grafische tooltje nog niet voor elkaar hebben. Ik denk dat je dat als root handmatig moet doen (met beheerdersrechten) in een terminal. Die Insert heeft ergens in het menu een root terminal optie.
De opdracht luidt dan: mount -t ntfs-3g /dev/hda5 /mnt/partitie2
De uitleg van dit commando is
mount: aankoppelopdracht
-t: hierna volgt het soort bestandsysteem
ntfs-3g: soort bestandsysteem en tevens aankoppeltechniek

/dev/hda5: de partitie2 die je wilt aankoppelen. Alle harde schijven vallen in de categorie /dev/

/mnt/partitie2: de aankoppelplek. Je kan elke willekeurige map gebruiken. Ik heb een map /Vista gemaakt op mijn laptop, maar een purist houdt alles binnen de map /mnt. Ik heb hier voor het voorbeeld een partitie2 genomen. De map moet voor het aankoppelen wel bestaan! Voor het alleen maar uitproberen kan je ook /mnt nemen als je daar dan maar niets anders mount.
Leuk hè? Niet natuurlijk, vooral niet voor gewone Windows-gebruikers. Ik ben er zo langzamerhand wel redelijk in thuis. Het voordeel voor mij is onder andere dat ik een beetje snap wat er zoal onder de motorkap gebeurt. Ik heb daarom op zich een behoorlijke waardering voor het product Windows. Tegelijkertijd geloof ik dat de wens in de politiek om minder afhankelijk te zijn van één bedrijf en zijn produkten nog niet zo'n slecht uitgangspunt is.
Je ziet hier wat je voor inspanningen moet doen om gewoon bij een stel bestanden te komen op een Windows machine zonder zelf gebruik te maken van Windows.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 39 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:03-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.39
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
Ik heb nog even gezocht met `mini cd´ en ik denk dat ze hier toch ook wel voor een redelijke prijs zijn te krijgen tenminste als dit niet sony minidisk-achtige dingen zijn maar met 210 Mb lijkt het me wel ok.
http://shopping.kelkoo.nl/ssc-100384923-mini-cd-r.html
Groet,Paul


Bericht 40 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:03-01-2008
Aan:pauluMsgID:3688.40
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hallo Paul,

>> hier toch ook wel voor een redelijke prijs zijn te krijgen <<

Warempel zeg, ja dat zijn ze. Behalve die onderste dan. Weet je, deze kleine CD's kan je redelijk wegstoppen in een borstzakje, portefeuille enzo. En toch heb je een heel krachtig systeempje bij je.

Voor ingewikkelder dingen als het herstellen van moeilijke systeembestanden moet je wel goed weten wat je doet. Maar voor privé gebruik is het kunnen kopieren/redden van werkbestanden uit een brokken-PC meestal al genoeg.
Je zal je wat moeten verdiepen in Linux voor het betere werk, maar na de eerste geslaagde data-reddingsoperatie ben jij wel de held. Als je dat USB stickje omhoog steekt met daarop de spullen zie je nog de nodige ongeloof. Maar als men dan de bestanden in een Windows PC op scherm heeft is het opluchting en blijdschap alom.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 41 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:03-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.41
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
Dat lijkt me inderdaad wel handig voor in m´n binnenzak,ook gewoon als hebbedingetje...
Tegenvaller was dat ze het hier zoals wel verwacht niet by dynabite hadden (maf dat je ze wel online bij dynabyte kan bestellen) en ook mediamarkt komt niet verder dan mini-dvd.Andere zaken hadden ook niks.Online wel,ook bij de cdr winkel.
Dat met dat mounten ben ik ook wel eens tegenaangelopen,volgens ware linux fans veel beter (logischer...) als in windows....hm.Je geeft al goed aan dat het voor mensen die windows gewend zijn niet eenvoudig is.
GRoet,Paul
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: XP start niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 1 januari 2010, 18:22:14 »
Bericht 42 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.42
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> mount -t ntfs-3g /dev/hda5 /mnt/partitie2 <<
Dat werkte. Erg gebruikersvriendelijk is het nog niet. Je zou toch zeggen dat een van de eerste dingen die je op een speciale reddingscd/pen regelt is eenvoudige automatische toegang tot de te onderzoeken partities.
Ik moest er eerst (weet niet eens meer hoe, veel geneuzel) voor inloggen als root, toen kon ik onder /mnt een lege map maken, en toen ik dat achter de rug had kon ik een ntfs partitie mounten aan die map. Dat kan stukken transparanter.
De Vista computer start wel op met deze versie, maar het beeld is onbruikbaar verstoord.
Maar het was eens een aardige oefening, ik vind dat ik toch minstens een keer per jaar even in wat Linux distro's moet kijken. Ik zie zeker vooruitgang, maar het haalt het nog niet bij Windows (xp).
Wat mij opvalt is de rommelige indruk die de verschillende procedures en opdrachten bij de diverse distributies achterlaat.
Je zou bijvoorbeeld denken dat inloggen een straightforward proces is. Ergens een standaardlokatie met een standaardnaam, en dan simpel de naam (root), wachtwoord (root, tenzij al gewijzigd). En dan klaar.
Maar nee hoor, bij deze versie moet het zus, bij de andere zo, en bij een derde weer anders. Ik kwam allerlei vragen tegen die ik op internet bij andere distro's niet tegenkwam, en moest weer wat anders via een speciale 'superuser' terminal doen. Kan nog veel aan verbeterd worden.
Ik denk dat daar waar de pijn bij M$ bij de dominantie, prijs en arrogantie ligt, deze bij Linux in het gebrek aan standaardisering, eenvoud en vriendelijkheid ligt. Eén bedrijf is niks, maar een hele horde die uit dezelfde ruif probeert te eten is ook niks. Als hopenlijk over een paar jaar het wilde westen uit Linux is verdwenen, en M$ een keer stevig klop heeft gehad door een marktwaardige concurrent, dan zijn we allemaal een stuk beter af.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 3/01/2008 12:47 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 43 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:03-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.43
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> deze bij Linux in het gebrek aan standaardisering, eenvoud en vriendelijkheid ligt. <<

Daar heb je gewoon gelijk aan. Linux is in wezen ook nog steeds niet meer dan een verzameling hobby-werk. In dat licht bezien zijn dan de prestaties van deze hobbyisten heel geweldig. De verschillende distributies zijn verzamelingen linux software met beheerstools, met elk een eigen benadering in dat beheer o.a..
Je kan echter ook zeggen: teveel aan keuzes en te weinig voorgekookt voor dummies. Ik vind de prijs van het Windows produkt zelf geen punt (en dan kijk ik naar de OEM prijs) , maar de uiterst ver doorgedreven uiteenlopende prijsstellingen per situatie (losse CD, OEM, voorgeinstalleerd) zijn naar mijn idee idioot.
Misschien is het ook niet juist om ten opzichte van de enkele naam "Windows" "Linux" te zetten. Je zou daar een enkele distributie naast moeten houden.
Tweede punt is dat je bij een Linux distributie een enorme berg software krijgt. Ik zag laatst nogal wat aanbiedingen voor laptops in de verschillende reclameblaadjes. De prijzen waren heel erg interessant. Maar daarvoor kreeg je dan Windows Vista Home Basic en Microsoft Office 2007 (trial versie). Wat héb je daar eigenlijk aan dan? Dat is één van de voordelen die me naar Linux trekken. Ik kan veel meer gedaan krijgen met Linux software en het kost me niks meer dan wat inspanning. Het geeft me wel voldoening als ik weer wat voor elkaar geknutseld heb, iets wat ik in dat voorgekookte Windows mis.
Voor de toekomst zie ik een Ubuntu of een SuSE Microsoft wellicht echte concurrentie aandoen. PC gebruikers zullen waarschijnlijk het gebruikersgemak voorop blijven stellen. In dat licht bezien wordt de rol van de overheid interessant. Die lijkt zich toch in een aantal opzichten tegen de dominantie van Microsoft en de vergaande afhankelijkheid van haar produkten te keren.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 44 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.44
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Misschien is het ook niet juist om ten opzichte van de enkele naam "Windows" "Linux" te zetten. Je zou daar een enkele distributie naast moeten houden. <<
Kon dat maar.
Als dát kon lukken, m.a.w. er komt een duidelijk dominante SoHo Linux distributie (desnoods maximaal 2), dan zal het heel hard gaan met Linux, want dat het potentieel heeft is duidelijk. Maar het zal toch eerst marktaandeel moeten hebben, en daar helpt die enorme versnippering niet bij.
Maar ja, Linux bakkers zijn natuurlijk ook gewoon mensen, en ze vinden zelf dat hun variant het beste/mooiste/leukste is. Als ze wérkelijk de handen ineen sloegen, hun eigen kindjes vergeten en zouden zorgen voor één gezamenlijke versie... maar dat is een utopie.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 45 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:03-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.45
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> ze vinden zelf dat hun variant het beste/mooiste/leukste is <<

Breek me de bek niet los. Hoeveel keer ik me al niet door een waanzinnig ingewikkeld verhaal heb geworsteld om dan later te ontdekken hoe het ook simpel kan. Tja, als je iets heel moois hebt geknutseld wil je al je kunsten nog wel even etaleren - denk ik dan maar.
Utopie? Ach, de tijd zal het wel leren. Het kon nog wel eens verrassend uitpakken. Dit laptopje heb ik eerst helemaal gedraaid onder Windows Vista. Met verder alle programma's die ik uit Linux al kende. Die doen het tegenwoordig ook onder Windows. Alleen de virusscanner heb ik betaald. De rest was open source, gratis, goed & legaal.
We dwalen helemaal af van het onderwerp, maar het is wel een leuke discussie zo!

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 46 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.46
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Met verder alle programma's die ik uit Linux al kende. Die doen het tegenwoordig ook onder Windows. <<
Ik neem aan dat je bedoelt dat veel Linux programma's ook naar Windows geport zijn, en dus niet dat alle programma's die onder Linux draaien ongewijzigd onder Windows kunnen draaien.
Toch? Tuurlijk! En zo nee, dan moet ik serieus over een ander vak gaan nadenken .

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 47 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:03-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.47
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> je bedoelt dat veel Linux programma's ook naar Windows geport zijn <<

Je hebt helemaal gelijk! Het zijn niet exact dezelfde programma's. Ze zijn speciaal omgezet (geport) voor gebruik in Windows.
Dus je hoeft geen ander vak te kiezen!


groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 48 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-01-2008
Aan:Just VechtMsgID:3688.48
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Dus je hoeft geen ander vak te kiezen <<
Pfieuw!!

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 49 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:14-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.49
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Maar wat mensen vergeten is, dat je een goede en ruime ramdisk moet inrichten. Daarin kan je dan netjes een (sneller dan een échte disk) installatie doen van de nieuwste virusupdates of een tooltje dat je tijdelijk nodig hebt<<
Ik geloof dat ik gevonden heb waar je dat moet doen nl bij opstarten en dan als er een shellkeuze-venstertje verschijnt de ´expertmode´ aanvinken.Kan er echter niet zo snel informatie over vinden.Wat zijn dan de waarden die je dan ´moet´ invullen? (bij 512 Mb Ram...)
Ga me er toch eens in verdiepen.
Groet,Paul


Bericht 50 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-01-2008
Aan:pauluMsgID:3688.50
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Paul,
In de map Plugins is een map Ramdisk, met daarin een .ini
Die kan je aanpassen, ik heb er wat extra waarden bij gezet:
[Strings]
RamDiskDriveLetter="R:"
; Approximate
; Ramdisk Hex
; Size Value
; 32 megs. 0x02000000 (default)
; 64 megs. 0x04000000
; 128 megs. 0x08000000
; 256 megs. 0x10000000
; 512 megs. 0x20000000
; 1 gig. 0x40000000

RamDiskDiskSize="0x20000000"


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 51 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:15-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3688.51
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>In de map Plugins is een map Ramdisk, met daarin een .ini<<
Oei dat is zeker nog de in de fase voor het branden van de cd,want ik kan hier niks van vinden via ubcd.Dat heb ik al weggegooid en is dus niet meer in te stellen.
Maar via expertmode moet het ook wel kunnen,een ramfile van 2Gb maak ik zo op uit die gegevens van jou.Zal eens kijken of ik hem daarmee kan opstarten.
Het updaten van die virusscanner gaat toch wel goed,ik had vorige keer m'n ´netwerkverbinding maken´ overgeslagen.
En met 512 Mb ram gaat het nu toch redelijk snel.
Groet,Paul



Bericht 52 van 52

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-01-2008
Aan:pauluMsgID:3688.52
Onderwerp:XP start niet meerForum:ws-nlcomputer

Paul,
>> dat is zeker nog de in de fase voor het branden van de cd <<
Zekers, en zo zou je ook voor het branden van de build een aantal extra plugins en instellingen kunnen meegeven, bijvoorbeeld al een virusscanner die automatisch de handtekeningen zoekt op een ramdisk.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence