Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

206 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:57:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Vista: Verkenner sluit steeds af  (gelezen 15045 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Vista: Verkenner sluit steeds af
« Gepost op: 11 november 2009, 14:20:41 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:15-02-2008
Aan:AllenMsgID:3746.1
Onderwerp:Vista: verkenner sluit steeds afForum:ws-nlcomputer

Sinds 2 weken heb ik onder Vista ineens een probleem met de verkenner. Als ik een willekeurige map open, maakt niet uit welke, dan krijg ik niet direct, maar na een tijdje als ik het scherm niet afsluit een scherm met de foutmelding "Windows verkenner werkt niet meer en wordt opnieuw gestart. Ik klik dan de optie 'oplossing zoeken op het Internet' maar dat heeft tot nu toe nog geen oplossing gegeven. De verkenner wordt dan opnieuw gestart en alles werkt weer totdat ik weer een willekeurige map open. Natuurlijk bij MS in de knoledgebase gezocht maar daar wordt met geen woord over gesproken.

Heeft iemand dit ook of weet de oplossing van dit probleem? Ik heb niets bijzonders geïnstalleerd zover ik weet.

Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum



Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-02-2008
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3746.2
Onderwerp:Vista: verkenner sluit steeds afForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
>> Ik heb niets bijzonders geïnstalleerd zover ik weet. <<
Vista zelf?
Zonder plagen, dit is een lastig probleem en er is veel over te doen op Internet. Een echte oplossing zie ik zo 123 niet. Heb je HIER al naar gekeken? En is DEZE update al geïnstalleerd?
Welke software draai je nu?
Hoe ziet de msconfig opstart lijst er uit?
Kan je wijzer worden uit de berichten in de logboeken?
Kijk ook eens bij services, en kies voor MS services verbergen, Welke blijven er dan over?


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:21-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3746.3
Onderwerp:Vista: verkenner sluit steeds afForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Sorry voor de late reactie maar was een paar dagen weg en veel met treinen ;) bezig geweest.

>>Vista zelf? <<

Ja hahaha ik heb er wel aan zitten denken maar moet dan weer alles instellen :-(

>>Zonder plagen, dit is een lastig probleem en er is veel over te doen op Internet. Een echte oplossing zie ik zo 123 niet. Heb je HIER al naar gekeken? En is DEZE update al geïnstalleerd?<<
De laatste update en meerdere die hetzelfde probleem zouden oplossen getracht te installeren maar krijg elke keer de melding "Deze update is niet voor uw systeem" dus blijkbaar heb ik de updates al. Ik ga nog even de reg wijziging installeren maar moet dat doen als administrator. Ik kom er op terug.
Bedankt voor je reactie
Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum



Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:21-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3746.4
Onderwerp:Vista: verkenner sluit steeds afForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

Het bestand FamilySafety Critical Update_Explorer Crash.reg geinstalleerd en het lijkt dat het geholpen heeft. De explorer schermen van diverse mappen geopend en een tijdje open laten staan maar nog steeds geen foutmelding of afsluiting van Windows verkenner.

Als je gaat kijken wat er in de rgistry nu veranderd/toegevoegd wordt: "NoExplorer"=dword:00000001 en het zegt mij niets, jij?


Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum



Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-02-2008
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3746.5
Onderwerp:Vista: verkenner sluit steeds afForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
>> het zegt mij niets, jij? <<
Mij ook niet al te veel. Er is bij de Live Oncare beveiliging een browser helper object actief, die als hij wordt afgesloten een slot vrijgeeft dat niet van die BHO is. Mogelijk is het ding van de verkenner. De fix past een waarde zodanig aan, dat er geen explorer (verkenner) mee mee gemoeid is (oid).
Dat OnCare is een onding dat ik overigens so wie so uit zou schakelen. Onbetrouwbare bronnenvreter. Kost geheugen en CPU kracht en is zo slecht dat je nog steeds niet buiten een echte malwareoplossing kan. Oncare en de noodzakelijke 'echte' oplossing belasten gezamenlijk (ze bemoeien zich mogelijk tegelijk met delfde zaken) het systeem onnodig. Vertragingen van 400% zijn niet echt uitzonderlijk volgens C'T.
Dus dat soort troep gaat bij mij in Vista als eerste uit.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:22-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3746.6
Onderwerp:Vista: verkenner sluit steeds afForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Te vroeg gejuigd overigens, verschilende venster geopend en ja hoor, daar was de foutmelding weer "Windows verkenner werkt niet meer en wordt opnieuw gestart. Sh...! Wat me wel opvalt.. als ik een venster open, en ik sluit het af vanuit het menu Bestand, dus niet met het kruisje, dan is het probleem met dát venster opgelost. Ik heb verschillende mappen in de verkenner geopend, een paar vanuit het menu Bestand afgesloten en weer opnieuw geopend en die gaven geen problemen meer. Snap jij het dan snap ik het ook.

Nu heb ik Sandboxie gisteren verwijderd want de 30 dagen waren voorbij en nu blijven de hele avond al 2 vensters (nieuwe mappen) nog steeds open zonder afsluiten van de verkenner.
Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum



Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:22-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3746.7
Onderwerp:Vista: verkenner sluit steeds afForum:ws-nlcomputer
Michel,

>>Dat OnCare is een onding dat ik overigens so wie so uit zou schakelen.<<

Is dat vanuit de softwarelijst te verwijderen of moet ik dat handmatig de nek om draaien. Kun je dat even aangeven?

Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum



Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-02-2008
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3746.8
Onderwerp:Vista: verkenner sluit steeds afForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
>> Nu heb ik Sandboxie gisteren verwijderd <<
Je hebt gecontroleerd of de versie die jij hebt geschikt is voor Vista? Ik dacht dat je 3.22 moest hebben. Of het onder Vista zonder issue's iis kan ik niet zeggen.
Wat betreft die Defender uitschakeling, die kan je het best in drie stappen doen:
1: Open het beveiligingscentum, defender, en zet indefender elke optie uit.
2: Schakel nu alle meldingen van het beveiligingscentrum uit, en daarna het centrum zelf.
3: Zet de services op uitgeschakeld, zodat ze niet onnodig geladen worden. (security center, windows defender).
Je kan ook nog overwegen om UAC (gebruikersaccountbeheer) uit te schakelen. Ik erger mij rot aan die domme bemoeial.
Als je daarna bij systeemeigenschappen nog kiest voor "beste prestaties" (en eventueel cleartype weer aanzet omdat dat meestal veel mooiere fontweergave is) zeurt het systeem niet alleen minder, maar is het ook wat sneller. Natuurlijk ben je dan wel Aero kwijt en al het zoomen, faden, doorschijnen en dat soort, ahem.... fraais.
Aero= thema service actief, aero actief en alle visuele effecten aan.
Classic= thema service uitgeschakeld, klassiek thema, geen visuele effecten.

Vista Ultimate           AERO      CLASSIC
Geheugengebruik             556 MB     501 MB   (-11%)
Passmark 6.1 3D rating      246        285      (+16%)
Passmark 6.1 2D rating      354        421      (+19%)
Passmark 6.1 video rating    79.3       93.3    (+18%)
Passmark 6.1 overall rating 637.3      658.1    (+ 3%)




Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:24-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3746.9
Onderwerp:Vista: verkenner sluit steeds afForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>>Ik dacht dat je 3.22 moest hebben. Of het onder Vista zonder issue's iis kan ik niet zeggen.<<

Ik had de versie op hun website opgehaald, was Vista compatible maar omdat ik het toch haast niet gebruikt en omdat het probleem verscheen na de installatie, heb ik het verwijderd. Tot nu toe gaat het goed...

Ik ga met je stappenplan aan de slag. Bedankt voor je uitleg.
Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum