Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

380 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 11:54:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bloatware 8  (gelezen 6508 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Bloatware 8
« Gepost op: 11 november 2009, 14:24:16 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-03-2008
Aan:AllenMsgID:3791.1
Onderwerp:Bloatware 8Forum:ws-nlcomputer

Hoi,
Zou de pc industrie het dan toch eindelijk gaan leren, en is mijn voortdurende kritiek op die -zo-uit-de-doos- snotlelijk opgepimpte, ergerlijk trage met reclame volgeplempte computers dan toch niet helemaal aan dovemansoren gericht?
Na Dell biedt nu ook Sony computers aan zonder crapware. Natuurlijk dacht men daar eerst nog op een andere manier wat extra aan te verdienen, en vroeg met $ 50 meer voor een computer zonder al die shit (Dell vroeg eerst $75 extra).  Maar toen Sony door haar eigen klantenkring hiervoor online zo ongeveer tot de schoenveters werd afgebrand, kan het nu ook zonder extra kosten.
HIER meer.
Als dat doorzet ziet de toekomst er mogelijk als volgt uit: Je betaalt extra voor een pc zonder crapware, nog wat extra voor een pc zonder Windows Media player, en nog wat meer als je geen IE7 wilt en standaard met je eigen browser naar about: blank surft zonder dat de firma M$ je zo af en toe toch langs hun winkeltjes stuurt. Je kan van de updates van XP (of het dan populaire OS) gebruik blijven maken en hoeft dus niet over naar de tamelijk onnuttige opvolger, maar dat kost dan wel extra $$.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:24-03-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3791.2
Onderwerp:Bloatware 8Forum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> Sony door haar eigen klantenkring hiervoor online zo ongeveer tot de schoenveters werd afgebrand <<

Dat was naar mijn bescheiden mening dan ook volkomen terecht! Zoiets is toch werkelijk weer eens te gek voor woorden. Gelukkig dat er tegenwoordig zoiets bestaat als een online gemeenschap en dergelijke praktijken aan de kaak gesteld kunnen worden.
Geef mij maar een PC met niks, uiteraard voor een lagere prijs dan met Windows. Dan zet ik er zelf wel Windows op of als het ding voor mijzelf is dan Linux.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog