Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:00:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows Installer probleem  (gelezen 13948 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Windows Installer probleem
« Gepost op: 11 november 2009, 14:29:00 »
Bericht 1 van 34

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:29-05-2008
Aan:AllenMsgID:3878.1
Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
Beste forumleden,

Ik heb sinds een paar dagen problemen met de Windows installer onder Vista. Na de installatie van de trial versie van Office Project 2007 op een Vista systeem met Office 2003 besloot ik het programma weer te verwijderen, gewoon vanuit het configuratiescherm.

Vanaf dat moment verschijn elke keer de installer als ik een office programma start, maakt niet uit welke, en verzamelt installatiegegevens, configureert enz. en sluit weer af. Soms, vooral bij Outlook en het ophalen van berichten, blijft ie in een loop van 5 a 6 keer steeds hetzelfde doen. Dat is ontzettend irritant. Heb Windows cleanup gedraaid, Office 2003 opnieuw geïnstalleerd en de herstel optie gebruikt. Niets helpt, windows installer blijft verschijnen.

In de KB van Microsoft en de gebruikersgroepen ben ik nog geen oplossing tegen gekomen. Weet iemand hier raad mee en vooral een oplossing?

Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum



Bericht 2 van 34

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ronald BeukerDatum:29-05-2008
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.2
Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,

Misschien dat dit helpt:

http://support.microsoft.com/kb/290301

Ergens verstopt op die pagina staat een download link. Ik heb hier toevallig deze week nog een opstandig MSI-pakket mee kunnen temmen. <g>

Succes!

Groeten,

Ronald (Sysop)



Bericht 3 van 34

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:29-05-2008
Aan:Ronald BeukerMsgID:3878.3
Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
Hallo Ronald,

Bedankt voor het meedenken maar dit tooltje had ik al geprobeerd en het haalt alleen de installatie informatie/gegevens van een programma weg. Daarna moet je het betreffende programma weer opnieuw installeren en dat heb ik met Office 2003 gedaan, helaas zonder resultaat.

Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum



Bericht 4 van 34

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:30-05-2008
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.4
Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

Ruud,
Volgende al geprobeerd?
    Volledig deïnstalleren Office 2003 Mappen Office op computer nalopen en resten wegmikken Kijken of er resten van Project 7 zijn en die opruimen Zekerheidshalve ook de registry key's:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office
    HKEY_USERS\langgetal\Software\Microsoft\Office

    verwijderen NADAT je Office gedeïnstalleerd hebt.
    Office 2003 opnieuw installeren, kiezen voor volledig aangepaste installatie en NERGENS kiezen voor "kan later woren geïnstalleerd" (oid). Dus ALTIJD bij elk item kiezen voor Installeren, of Niet beschikbaar. (Ruimt ook een heleboel shit die niemand gebruikt uit de weg).[/list]Ik weet (van Office 2000 en 2002) dat die installer automatisch gestart wordt als er een (onderdeel) na-geïnstalleerd moet worden, of beschadigd is. En als dan de oorspronkelijke installatie locatie niet meer in het register staat, kan je dit soort onzin krijgen. Door het aantal na-laad opties op nul te zetten krijg je er geen gezeur/problemen door.



    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 5 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:30-05-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.5
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hallo Michel,

    Bedankt voor je antwoord, ik denk dat de-installeren de enige optie nog is, alleen wat doet deze de-installatie met de outlook bv .pst bestanden. Zal voor de zekerheid die bestanden maar veilig stellen.

    Ik had nog een link gevonden, heb die uitgevoerd als beheerder maar gaf geen oplossing :(

    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 6 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:02-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.6
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Michel,

    >>Volgende al geprobeerd?<<

    Ik heb office2003 geheel verwijderd, daarna alle sleutels (volgends jouw lijstje) en restanten/mappen verwijderd en opnieuw office2003 volledige installatie uitgevoerd maar het probleem verscheen weer, bij elk office programma dat irritante setupscherm dat office2003 wordt geconfigureerd.

    Weer opnieuw alles eraf gehaald, registry opgeschoond en de schoolversie van Office 2007 (volledige versie) geïnstalleerd. En wat denk je....bij het starten van een office programma weer dat setupscherm :(  Bij Microsoft gekeken en allerlei herstelopties uitgevoerd maar niks helpt. Alleen het setupscherm ziet er anders uit ;-) Wat mij ook opvalt is dat de bestandsverbindingen naar de documenten (met uitzondering van Word) zijn verdwenen en die kan ik ook niet handmatig koppelen met 'Openen met...'. Als ik bv een Excel bestand klik, dan moet je een programma selecteren, Excel staat er niet bij en na bladeren, Excel selecteren, wordt dze niet weergegeven.

    Ik vermoed dat daar het probleem zit. Ik zit eigenlijk te denken om Vista er helemaal af te gooien en XP terug te zetten want dit is niks.
    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 7 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.7
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ruud,
    >> Excel staat er niet bij en na bladeren, Excel selecteren, wordt dze niet weergegeven. <<
    Something is very rotten.. Maar wat?
    Ik heb echt geen idee, want de paardenmiddelen als ik aangaf horen normaliter te werken.
    >> XP terug te zetten want dit is niks <<Als je de juiste drivers hebt, ga je er m.i. op de meeste fronten op vooruit, althans voor de komende pakweg 2 jaar. Of daarna Vista wel zo'n stevige poot aan de grond heeft dat wij allen er dagelijks mee moeten werken, is nog maar de vraag. De ontwikkeling van het marktaandeel is volgens niet MS bronnen tamelijk belabberd (in dezelfde periode waarin XP 30% marktaandeel haalde, weet Vista nog geen 10% te bereiken). Als de ontwikkelingen zo door blijven gaan, duurt het tot 2016 voordat Vista de 75% heeft gehaald die XP vorig jaar heeft gepiekt. Natuurlijk is Vista's opvolger (gepland 2010) dan al lang uit.

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 9 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Bijlagen :



    Bericht 8 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows

    Vista_share.jpg
    91KB
    Van:Ruud (Sysop)Datum:02-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.8
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Michel,

    >>Something is very rotten.. Maar wat?
    Ik heb echt geen idee, want de paardenmiddelen als ik aangaf horen normaliter te werken.<<

    Ja normaal met een nieuwe installie moet het toch opgelost kunnen worden. Ik ga maar wat data veiligstellen en dan XP er weer op. Bedankt voor het meedenken.
    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum
    Van:Ruud (Sysop)Datum:07-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.9
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hoi iedereen....

    Toch maar besloten om XP weer opnieuw te installeren. Op mijn Acer laptop had ik 2 partities, Vista en Linux Ubuntu als besturingssysteem (dual boot) dus heb tijdelijk de linux partitie verwijderd om plaats te maken voor de nieuwe XP installatie want het leek mij makkelijk om XP volledig in te richten en daarbij alle belangrijke data, bestanden en instellingen naar XP over te zetten. De drivers voor de laptop was geen probleem, even surfen naar www.acer.com en alle benodigde drivers/programma's ophalen voor de XP versie. Na de installatie van XP met de drivers was alles standaard goed ingesteld, dat werkt weer als een zonnetje :-)

    Probleem was alleen na de installatie van XP dat bij het opstarten van de laptop alleen XP werd opgestart..... vergeten om Grub, de Linux bootloader uit te schakelen en te configureren naar de nieuwe installatie want ik wil natuurlijk kunnen kiezen tussen Vista en XP voor het overzetten van de instellingen en bestanden. Gelukkig had ik onder Vista het progrmma BCD bootmanager geïnstalleerd waarmee ik een dualboot Vista/XP en de MBR (Master Boot Record) kon instellen/overschrijven. Als ik nu de laptop opstart krijg ik een keuzemenu tussen Vista en XP waarmee ik prima alles kan overzetten. Zodra alles onder XP ingesteld/geïnstalleerd en bijgewerkt is, ja ook de office programma's, gaat Vista er af en komt de Ubuntu Linux versie weer terug want dat wil ik toch weer terug hebben,

    Tot zo ver.....
    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 10 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.10
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ruud,
    Hoe voelt de performance van XP aan als je het vergelijkt met Vista (misschien kan je zelfs wat meten/timen) ?
    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 11 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:07-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.11
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hallo Michel,

    Het is nu een schone installatie en werkt erg snel, zonder allerlei problemen zoals het verdwijnen van de dvd drive, windows verkenner die steeds niet meer werkte en die ellendige installer...

    Het meten/timen van beide vesies zal ik doen als alle programma's weer teruggezet zijn. Heb je daar een tooltje voor?

    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 12 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.12
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ruud,
    Tuurlijk heb ik ook een tooltje, zie attachement. Werkt onder XP en Vista.
    Maar ik ben ook wel geïnteresseerd hoe het subjectief aanvoelt.

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 14 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Bijlagen :



    Bericht 13 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows

    PassMark_6.1_XP_Vista_install.exe
    4667KB (5MB)
    Van:Ruud (Sysop)Datum:08-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.13
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hoi Michel,

    >>Maar ik ben ook wel geïnteresseerd hoe het subjectief aanvoelt.<<

    Tsja wat zal ik zeggen... :-) Nee het gaat echt snel. Ik heb nu de meeste progr. opnieuw geïnstalleerd/ingesteld en alles wat ik open, staat meteen op het scherm. Ik heb dan wel 2Gb aan geheugen maar toch. Alles gaat echt perfect en ik gebruik ook veel programma's die veel moeite hadden onder Vista en dat werk nu gewoon probleemloos. Dus voorlopig voor mij geen Vista op mijn Laptop.

    Even een vraagje: als alles overgezet is, gaat Vista eraf en Linux er weer op. Moet ik nog iets bij Microsoft melden/afmelden want ik heb nu een Vista DVD met de legale code's en die wil ik ooit weer eens kunnen gebruiken, je weet maar nooit want 2014 is nog ver weg :-)

    Ik ga het tooltje van de week uitvoeren al is het niet echt vergelijkbaar. Ik gebruikte Vista al een lange tijd en defragmentie van bestanden t.o.v. een nieuw geïnstalleerd XP systeem op een lege schijf zal altijd in het voordeel van XP resulteren. Maar ik plaats de resultaten in deze discussie.
    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.14
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ruud,
    >> Moet ik nog iets bij Microsoft melden/afmelden <<
    Nee, dat kan niet. Hoogstwaarschijnlijk is ook bij Vista na 3 maanden de opgeslagen info bij MS gewist, en kan je de productcode gewoon weer gebruiken. Anders is een telefoontje naar MS voldoende voor een aangepast activeringscode.
    >> Ik gebruikte Vista al een lange tijd en defragmentie van bestanden t.o.v. een nieuw geïnstalleerd XP systeem op een lege schijf zal altijd in het voordeel van XP resulteren. Maar ik plaats de resultaten in deze discussie. <<
    Ben benieuwd hoe het op een notebook uitvalt. Overigens trekt Passmark zich niets aan van reeds geïnstalleerde software, het werkt low-level en dus zouden de resultaten onder Vista gelijk moeten zijn als onder XP. Mijn ervaring was echter dat Vista (ook al is het schoon geïnstalleerd) op dezelfde hardware 10-20% trager is dan XP. Los hiervan: Vista defragementeert automatisch iedere week.


    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 15 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:08-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.15
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hoi Michel,

    Ok, ik zal de komende week het tooltje gebruiken. Nog even aanvullend, ik gebruikte altijd de werkbalk 'Adres' die ik op het bureaublad plaatste maar als ik nu op de werkbalk rechtsklik staat 'Adres er niet bij... Moet ik dat ergens anders activeren want ik kan het niet meer vinden. XP was weer een tijdje geleden ;-)


    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 16 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.16
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ruud,
    >> ik gebruikte altijd de werkbalk 'Adres'  <<
    Ik ken die werkbalk niet.. Wat is de fuctie/wat gebeurt er als je die gebruikt/wat staat er in?


    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 17 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:PeterDatum:08-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.17
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hoi Ruud,

    >>ik gebruikte altijd de werkbalk 'Adres' die ik op het bureaublad plaatste maar als ik nu op de werkbalk rechtsklik staat 'Adres er niet bij<<
    Je bedoelt deze adresbalk?
    Rechtsklik op een leeg veld in de taakbalk.
    Selecteer Werkbalken
    Plaats een vinkje bij Adres
    Adres staat nu in de taakbalk. Dat kan je dan naar je bureaublad slepen.
    Lukt het verslepen niet, zorg dan dat Taakbalk vergrendelen niet aangevinkt is


    Peter





    Bericht 18 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-06-2008
    Aan:PeterMsgID:3878.18
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hoi Peter,
    >> Plaats een vinkje bij Adres <<
    Is bij mij niet aanwezig. Maar dat zegt niet zoveel. Wat is het doel/de werking van deze optie? Het adresboek van OE?

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 19 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:PeterDatum:09-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.19
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    >> Wat is het doel/de werking van deze optie?<<
    Je kan er vanalles mee: een internet-adres intypen, snelle toegang tot uitvoeren, houdt een lijst bij van recente opdrachten, enz.

    HIER staat een uitleg.


    Peter



    Bericht 20 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:09-06-2008
    Aan:PeterMsgID:3878.20
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hallo Peter,

    Het probleem is niet zozeer het aanzetten want dat weet ik maar 'Adres' staat er gewoon niet bij, kan die keus dus niet maken maar Michel heeft er ook last van, lees ik :)

    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 21 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:09-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.21
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Michel,

    Het is alleen het adresveld van IE, die je op het bureaublad kan plaatsen en waarin je snel een internetadres kunt typen. Maar ik denk dat deze niet aanwezig is, bedenk ik me net, omdat Firefox de standaard brouwser is.

    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 22 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:09-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.22
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Michel,

    Hierbij de resultaten van de testen onder Vista en XP. Inderdaad is XP met alles sneller. XP houdt ook meer RAM geheugen over, dat vond ik wel opvallend. Zie de bijlage.
    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum




    Bericht 24 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Bijlagen :



    Bericht 23 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows

    test_vista.txt
    2KB

    test_vista.gif
    82KB

    test_xp.txt
    2KB

    test_xp.gif
    82KB
    Van:PeterDatum:09-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.23
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hoi Ruud,

    >>Het probleem is niet zozeer het aanzetten want dat weet ik maar 'Adres' staat er gewoon niet bi<<
    Het is blijkbaar een onderdeel van Internet Explorer 6 en 7.
    Als dat niet geinstalleerd is zal deze optie dus ook niet aanwezig zijn.
    Het heeft niets te maken welke browser als standaard ingesteld is.
    Ik heb Firefox ingesteld als standaard browser. In de adresbalk in je bedoeld wordt nu gewoon met Firefox een url geopend.
    Met WinXP en IE6 staat er een Internet Explorer ikoon voor, met WinVista en IE7 het Firefox ikoon.


    Peter

    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.24
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ruud,
    >> Inderdaad is XP met alles sneller. XP houdt ook meer RAM geheugen over <<
    Jouw meetresultaten geven dus in detail aan:
    CPU,             XP + 18,8%
    2D video,        XP + 68,6%
    3D video,        XP + 40,2%
    Geheugen,        XP + 21,3%
    Harddisk,        XP -  4,2%
    Overall PM6,     XP + 17,6%
    Geheugengebruik: XP - 53,6%

    Mijn Lijstje uit novenber 07  was (zie 3642.4)
             
    CPU mark
             XP +  6 %   
    2D graphics      XP +124 %     
    Memory mark      XP +  9 %   
    Disk Mark        XP + 22 %   
    3D Mark          XP + 21 %   
    PM6 Rating       XP + 27 %
    Geheugengebruik: XP - 48 %


    En dus komen onze bevindingen aardig overeen, op de harddisk die bij mij onder XP ook sneller was na. Globaal kan je stellen dat Vista op dezelfde hardware gemeten 50% meer geheugen gebruikt en 20% minder presteert. Voor 2D grafische toepassingen is Vista een werkelijk zware achteruitgang.

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 25 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:11-06-2008
    Aan:PeterMsgID:3878.25
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hallo Peter,

    >>Als dat niet geinstalleerd is zal deze optie dus ook niet aanwezig zijn.<<

    Ik wil deze adresbalk toch graag gebruiken en IE7 is volledig geïnstalleerd. Zou ik die mogelijkheid ergens aan moeten zetten ?

    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 26 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:11-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.26
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hoi Michel,

    >>Globaal kan je stellen dat Vista op dezelfde hardware gemeten 50% meer geheugen gebruikt en 20% minder presteert. Voor 2D grafische toepassingen is Vista een werkelijk zware achteruitgang.<<

    Inderdaad en dat zou toch na SP1 opgelost worden? Maar goed, ik ben blij dat er weer XP op mijn scherm staat :-)

    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 27 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.27
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ruud,
    >> en dat zou toch na SP1 opgelost worden? <<
    Dat heet marketing, en dat werkt als volgt: Je drukt de consumenten een onrijp besturingsysteem door de strot, en laten er nou toch nog bugs inzitten. Tss... Een van die bugs is een ergerlijke vertraging van het netwerkverkeer onder bepaalde omstandigheden.
    Je lost (na een dik jaar al) die bug eindelijk op en je adverteert dat al een grote snelheidsverbetering. Veel consumenten denken vervolgens dat Miss Vista haar luie gedrag kwijt is na deze makeover. Maar ze blijkt dus nog steeds even lui en heeft alleen een nukje minder. Zie hieronder de performance van Vista en XP versies (minder is sneller):

    Ik heb het plaatje hier wat uitvergroot, en als ik goed kijk is Sp1 zowaar bijna 2 volle procenten sneller dan de golden release, welk een fantástische prestatie! Dat XP sp3 bijna 3 keer zo snel is in deze officebench... Shhhhh... niet verder vertellen.
    Maar de gemiddelde consument heeft toch echt begrepen dat Vista Sp1 beduidend sneller is. Dat heet marketing. (Of belazeren, die term zou een nurks als ik liever hanteren).

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 28 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.28
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ruud,
    Ik gebruikte dat ding nooit, en daarom is het mij niet opgevallen. Dit is wat ik er over gevonden heb:
    The address bar on the taskbar was forced to be deprecated in IE because of pressure by the EU on Microsoft for integration of IE7 inside the OS. It no longer exists if you are current with your version of XP. It was removed in XP SP3 to comply with EU demands of breaking the integration of IE with the OS. Vista will follow this same pattern -- soon


    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 29 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:PeterDatum:11-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.29
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Ruud,

    >>Zou ik die mogelijkheid ergens aan moeten zetten ?<<
    Nee, Service Pack 3 heeft blijkbaar deze mogelijkheid uitgeschakeld. Zie http://support.microsoft.com/kb/951448


    Peter





    Bericht 30 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Just VechtDatum:12-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.30
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hallo Michel, Interessant, die benchmarks. Ik heb Windows Vista op mijn laptop. Ik vind het een sloom en naar systeem, dat regelmatig allerlei dingen gaat zitten doen waar je niet op zit te wachten. Daaro ben ik overgestapt naar Linux.
    Dat Passmark bestaat niet voor Linux, maar Geekbench wel. Als ik van het weekend weer een beetje op orde ben zal ik die eens draaien. Ik ben al een tijd nieuwsgierig of wat ik zo aanvoel ook meetbaar is.[Later] Ik heb Geekbench gedraaid. Zie hier voor de resultaten.




    Groeten,
    Just


    Bericht 31 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:12-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.31
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hallo Peter en Michel

    >>Taakbalk - adres probleem<<

    Bedankt. Die doos Nelie Smit Kroes gooit een hoop overhoop bij Microsoft. Als je erover na gaat denken en ziet dat deze optie daarom uit de taakbalk is verwijderd dan is dat heel zielig, wat een onzin.

    Maar goed, het zal wel aanwezig zijn en wat je uitzet.... moet je ook weer kunnen aanzetten dus we gaan daar naar opzoek ;-)
    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 32 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:12-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.32
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Michel,

    Ook even een andere kant toelichten. Het afspelen van dvd's en muziekbestanden werkt onder Vista toch heel veel beter. Ik heb onder Vista en XP exact dezelfde drivers geïnstalleerd inclusief het K-lite codec Pack. Heb dezelfde afspelers geïnstalleerd dus ben eens gaan testen.

    Onder XP hapert het beeld vaak en kraakt soms het geluid. Ik heb de instellingen vergeleken en er is geen verschil maar mijn conclusie is nu dat Vista, video en audio perfect weergeeft en XP het er beduidend slechter vanaf brengt.

    Raar he?
    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum



    Bericht 33 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-06-2008
    Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3878.33
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ruud,
    >> Onder XP hapert het beeld vaak en kraakt soms het geluid. <<
    Alle drivers zijn up to date en correct? Ik weet niet wat voor spec's dat notebook heeft, maar als ze voldoende waren voor Vista, zijn ze dat zeker voor XP. De enige reden die ik ken voor haperend beeld en geluid op een machine met genoeg pk's onder XP is fouten in software. Zelfs op een 1000 Mhz / 256 MB ram peeceetje en XP kan ik feilloos geluid en DvD afspelen.
    Dus mijn suggestie is dat er iets mis is met de installatie van speelsoftware en/of drivers.

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 34 van 34

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Ruud (Sysop)Datum:13-06-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3878.34
    Onderwerp:Windows installer probleemForum:ws-nlcomputer
    Hallo Michel,

    Ik ga eens kijken welke versies ik heb, het is de download van Acer.com een paar dagen geleden dus dan zou je zeggen dat die up-to-date zijn. Ik ga daar achteraan, bedankt.

    Groeten,

    Ruud
    Sysop NL Computer Forum