Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

203 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:43:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: VolumeCaches.reg  (gelezen 5206 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
VolumeCaches.reg
« Gepost op: 11 november 2009, 14:29:46 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:03-06-2008
Aan:AllenMsgID:3886.1
Onderwerp:VolumeCaches.regForum:ws-nlcomputer

Hoi All,
Bij schijfopruiming werkte het hulpprogramma niet meer dus ik heb via http://support.microsoft.com/kb/812248/nl de registersleutel Compress old Files verwijderd. Volgens de aanwijzingen heb ik een backup gemaakt van VolumeCaches.reg en die prijkt dus nu als ikoontje op het bureaublad. Erop klikken plaatst de backup weer terug.
Vraag 1: kan ik die backup naar de prullenbak verwijzen? Want wat moet ik er nog mee?

Op de pc van mijn vrouw heb ik Service Pack 3 geinstalleerd. Hierdoor werd wonderwel een dik vertragingsprobleem opgelost waar we al maanden last van hadden. Ook hier heb ik de registersleutel Compress old Files verwijderd zodat de schijf volledig opgeschoond kon worden. En ook hier prijkt natuurlijk het ikoon VolumeCaches.reg op het bureaublad. Maar liefst een bestand van meer dan 70 Mb. Mijn vrouw heeft er per ongeluk op geklikt en even later bleken we weer een supertrage pc te hebben met Service Pack 2 i.p.v. 3. Ik heb het via systeemherstel kunnen repareren. Ik heb daarna een nieuwe backup van VolumeCaches gemaakt die nu nog maar 14 kb was. Ik zal de orginele backup dus wel de nek om hebben gedraaid.

Vraag 2: kan ik ook deze backup maar beter verwijderen? Tenslotte draait de pc weer goed.
Don



Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-06-2008
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3886.2
Onderwerp:VolumeCaches.regForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
Knikker allbei die .reg files maar weg. Je hebt d'r alleen maar last van. En die gecomprimeerde mappen is op een beetje hedendaagse machine met een forse harddisk ook niet nodig. Vertraagt het laden van oudere bestanden alleen maar, en kan leiden tot de probleempjes die jij tegenkwam.
Als je wil kan je met een rechtsklik op de schijfletter, eigenschappen, algemeen het vinkje weghalen bij "Station comprimeren om ruimte te besparen". Klik dan op toepassen

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage