Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:41:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows preview JPG's  (gelezen 10477 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Windows preview JPG's
« Gepost op: 11 november 2009, 14:35:48 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Anthony Hazelaar (Sysop)Datum:29-09-2008
Aan:AllenMsgID:4026.1
Onderwerp:Windows verkenner en preview .jpg'sForum:ws-nlcomputer
Hoi allemaal,

Ik wordt al een tijdje geplaagd door een vreemd probleem.
Ik werk met Windows 2000 Professional (ja, nog altijd...) en kon bij mappen altijd de optie 'Webinhoud in mappen inschakelen' gebruiken. Op de één of andere manier is Windows (ik pleit vrijspraak, ik heb het écht niet gedaan) er een tijdje geleden er in geslaagd om die optie om zeep te helpen. Ik zie dus bijvoorbeeld niet meer een preview van .jpg of .htm bestanden. Die preview van .jpg bestanden mis ik erg. Voor mijn modelbouw hobby heb ik meer dan 200.000 referentie foto's van auto's keurig gerubriceerd in mappen. En als je wat zoekt, is die preview toch écht gemakkelijk.
De optie om bij een map, waarvan de preview wél werkt, te kiezen om alle mappen er uit te laten zien zoals de huidige map, werkt dus NIET meer.
Uiteraard is er wel een workaround. Ik kan in elke map rechts klikken en de optie 'Deze map aanpassen' kiezen, vervolgens de optie 'Een HTML-sjabloon voor deze map kiezen of bewerken' enz. enz. en dan werkt het wel. Maar ja, dat moet ik dan voor élke nieuwe map doen. Windows maakt dan keurig een submap aan met de naam 'Folder Settings' en hop, daar is de preview weer. Maar dat is nogal omslachtig werk. Nog afgezien van het feit dat ik dat dan moet doen voor meer dan 110 mappen waar mijn fotocollectie in staat. Ja, doei...
Volgens mij is het gewoon ergens in fout die in het register is geslopen. maar ja, welke fout? En in welke register sleutel?
Ik heb me al suf gezocht, maar nergens een oplossing kunnen vinden.
Iemand enig idee?


Anthony


Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:29-09-2008
Aan:Anthony Hazelaar (Sysop)MsgID:4026.2
Onderwerp:Windows verkenner en preview .jpg'sForum:ws-nlcomputer

Hoi Anthony,
Alles kits? Hoest met de Saabjes?
Hoe het onder W2000 er precies uitziet weet ik niet (mijn geheugen gaat zó ver niet terug, en is inmiddels aardig vervuild met XP en Vista settings, dus wellicht moet je net even ergens anders zoeken):
Je hebt al eens gekeken of bij Explorer, Extra, Map-opties er een knop "standaard instellingen" is? En verder even kijken of er bij het tabblad weergave een vinkje staat bij weergave-instellingen van elke map opslaan.
Je kan met een paar combinaties van deze twee, gepaard met herstarts kijken of het register weer de standaardwaarden voor weergave opties aan kan nemen.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PaulvDatum:30-09-2008
Aan:Anthony Hazelaar (Sysop)MsgID:4026.3
Onderwerp:Windows verkenner en preview .jpg'sForum:ws-nlcomputer

Net wel iets gedownload waarmee je ook de thumbnails van oa psd-bestanden in de windows verkenner kunt zien.
http://www.seriema.net/thumbview/ (en dan de lite kiezen bij download)
Misschien weet de maker het?(als de tips van Michel niet het gewenste effect opleveren)
Groet,Paul



Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Anthony Hazelaar (Sysop)Datum:03-10-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4026.4
Onderwerp:Windows verkenner en preview .jpg'sForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Alles in orde met mij en de Saabjes. En zoals gewoonlijk tegenwoordig vreselijk druk met de modelbouw.

De optie Weergave-instellingen van elke map opslaan stond al aangevinkt.
Zoiets als standaardinstellingen is er bij mij niet, wel de optie Klassieke windows-mappen gebruiken. Die optie heb ik ook als eens geprobeerd, vervolgens de PC opnieuw gestart en weer veranderd in Webinhoud in mappen inschakelen. Nope...
Volgens mij heeft het verdwijnen van die preview toestand iets te maken met de Active Desktop van W2000. Maar dat is alleen maar een gevoel.
Ik heb zo'n beetje alle combinaties al geprobeerd met herstarts en al, maar het Windows beestje is erg hardnekkig...
Nou ja, rampzalig is het niet, alleen irritant.
We gaan verder experimenteren. Bedankt voor de tips!

Anthony