Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:21:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Pc terug naar initiële staat  (gelezen 11612 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Pc terug naar initiële staat
« Gepost op: 11 november 2009, 14:38:25 »
Bericht 1 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:momohara917Datum:21-10-2008
Aan:AllenMsgID:4051.1
Onderwerp:pc terug in haar initiële staatForum:ws-nlcomputer

Is het mogelijk nadat een pc gebruikt werd , en als ze opnieuw opgestart wordt, dat alles wat er werd gedownload (tijdelijke internetbestanden, ook bestanden zoals documenten, mp3 ) verdwijnt. een soort opschoning van de harde schijf.
 
Pleaase help


Bericht 2 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-10-2008
Aan:momohara917MsgID:4051.2
Onderwerp:pc terug in haar initiële staatForum:ws-nlcomputer

Dag ?
Ik neem aan dat jou dat overkomen is, en dat je je afvraagt of dat mogelijk is. Ja en nee:
Nee, het is bijzonder onwaarschijnlijk dat juist die bestanden gewist worden, en dat de rest van de computer toevallig geheel intact blijft. Dus als er verder met die computer niets aan de hand lijkt, is het mogelijk het volgende:
Er is wellicht een gebruikersaccount defect geraakt, en een nieuwe aangemaakt. In dit geval staan de bestanden nog wel ergens op de disk. Meestal vind je die dan (bij XP) in:
C:\Documents and Settings\NaamGebruiker\Mijn Documenten.
Zie je die map niet met de verkenner, dan kan je in de verkenner (extra, mapopties) het beste even tijdelijk de weergave van verborgen en systeem mappen aanzetten.
Is er echter van alles en nog wat loos met die pc en je ziet alleen maar een gebruiker in Documents and Settings, en de map "Mijn Documenten" is daar niet, of hij is leeg, dan is er waarschijnlijk een crash geweest.
Zoek voor de zekerheid ook even met de zoekoptie van de verkenner naar alle mappen "documenten", of naar de naam van een bestand waarvan je zeker bent dat dat er eerst nog was.



Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:momohara917Datum:22-10-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4051.3
Onderwerp:pc terug in haar initiële staatForum:ws-nlcomputer

Ik heb geen probleem met de pc. Ik wil juist dat op één of andere manier de aangemaakte documenten laten verdwijnen nadat de pc opnieuw opstart. (of afmeld).
Of kan ik windows XP prof zo instellen dat die zelf  de bestanden verwijdert? Of misschien moet ik ervoor zorgen dat bv gedownloade bestanden enkel in één map kunnen opgeslagen worden (hoe moet dat?), zodat ik dan zeker ben dat er enkel in deze map iets inzit en dan misschien een batch aanmaken dat deze map ledigt? Zou dit gaan?
Als dat niet gaat dan op zijn minst dat de tijdelijke internetbestand leeggemaakt wordt (dat gebeurt via Internet Explorer).
 


Bericht 4 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PeterDatum:22-10-2008
Aan:momohara917MsgID:4051.4
Onderwerp:pc terug in haar initiële staatForum:ws-nlcomputer
Hoi momohara917,

>> Ik wil juist dat op één of andere manier de aangemaakte documenten laten verdwijnen nadat de pc opnieuw opstart. (of afmeld).<<
Dus je wilt een pc gebruiken voor van alles en nog wat en na een herstart mogen er geen sporen achtergebleven zijn?
Dat is praktisch gezien bijna onmogelijk of ondoenlijk tenzij je iedere keer een image (=volledige copy) van de harddisk terugzet.
Allerlei programma's bewaren van alles en ook nog op verschillende plaatsen, zoals
- Tijdelijke Internet bestanden
- Tijdelijke algemene bestanden
- Logbestanden
- Laatst gebruikte, laatst geopende bestanden
- ...

Wat is eigenlijk de reden voor deze opruimacties?


groeten, Peter



Bericht 5 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:momohara917Datum:22-10-2008
Aan:PeterMsgID:4051.5
Onderwerp:pc terug in haar initiële staatForum:ws-nlcomputer

Het betreft eigenlijk een internetcafé, pc's zouden proper moeten zijn na een heropstart of zoiets. Ik heb nu een programma gevonden dat behoort tot microsoft.
SteadyState, het is aangeraden voor openbare computers. Na een heropstart, komt de pc terug in haar initiële staat (zoals je die hebt ingesteld voordat je de optie windows schijfbescherming (optie van STeadyState)hebt geactiveerd.
Maar of dit naar behoren werkt is een andere vraag, ik zit de FAQ's aan het raadplegen en troubleshooting.
Weet jij hier iets van? vroeg bekend als shared computer toolkit
 Of is er iets beters?
 
yoop



Bericht 6 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-10-2008
Aan:momohara917MsgID:4051.6
Onderwerp:pc terug in haar initiële staatForum:ws-nlcomputer

Dag ??Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage

 
[size=-1]De originele versie van dit bericht kunt u vinden op :
http://community.compuserve.com/n/mb/discussionFrameset.asp?webtag=ws-nlcomputer&msg=4051.6  [/size][/t][/t]
[/t]
 
[size=-1]Berichten in discussie : 10Discussie bekeken      : 514Discussie gestart door : Discussie gestart op   : 21-10-2008 22:23[/size]
[/t]


Bericht 7 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PeterDatum:22-10-2008
Aan:momohara917MsgID:4051.7
Onderwerp:pc terug in haar initiële staatForum:ws-nlcomputer
Hoi yoop,

>>Het betreft eigenlijk een internetcafé<<
Aha, dat is dan duidelijk.
Ik heb geen ervaring met Windows SteadyState of andere dergelijke opruim programma's.


Peter



Bericht 8 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PaulvDatum:23-10-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4051.8
Onderwerp:pc terug in haar initiële staatForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Zou je niet iets met sandboxie kunnen verzinnen?Of met Returnil http://mozeskriebel.com/download.php?view.1016
Groet,Paul


Bericht 9 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-10-2008
Aan:PaulvMsgID:4051.9
Onderwerp:pc terug in haar initiële staatForum:ws-nlcomputer

Hoi Paulv,
>> Zou je niet iets met sandboxie kunnen verzinnen? <<
Zou ook kunnen, maar is wel een gedoe, en niet waterdicht. De aangehaalde SteadyState software is echter een voor dit doel ontworpen oplossing die ik beter vind.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 10 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-10-2008
Aan:momohara917MsgID:4051.10
Onderwerp:pc terug in haar initiële staatForum:ws-nlcomputer

Hoi Yoop,
>> Maar of dit naar behoren werkt is een andere vraag <<
Dat werkt op zich prima. Alle naar de disk geschreven data (dus iedere wijziging die een langer leven dan de huidige sessie beschoren is), wordt naar een cachebestand geschreven. Windows weet niet beter dan dat het op de normale locatie in de bestandmappen, register en dergeleijke terecht gekomen is. Bij herstarten wordt die cache eenvoudigweg gewist.
Daarnaast kent het programma een fors aantal instellingen om het gebruik van de mogelijkheden van Windows zelf in te perken, (geen netwerkomgeving, geen uitvoeren, geen printers toevoegen, alleen togang tot een paar goedgekuerde sites, en zo nog een hele sliert andere opties), en verder een tijdslimiet die instebaar is. Je kan meerdere accounts aanmaken met verschillende graden van beperking, en toegang tot (een of meer) schijven, cd's en Usb poorten blokkeren.
Er zijn wel een paar voorwaarden: Ik heb het programma destijds op een al enigszins beperkte pc gezet, en dat liep niet lekker. Het beste is het om een vers geïnstalleerde pc zonder tweaks te benutten.
Ik heb SteadyState alleen maar gebruikt voor testen, en die kwamen op de opstart- en afsluitprobleempjes na positief uit; Het is mij op geen enkele manier gelukt om vanuit die beperkte account ook maar een bit aan het systeem te veranderen. Zelfs een remote logon met Remote Administrator, en vandaaruit een aantal zaken op die beschermde pc wissen, liep op niets uit; Alles was na de herstart weer aanwezig. Een teken dat de beveiliging erg diep zit, want met Remote Administrator trek ik een pc zó om, ook al is er nog niet eens locaal ingelogd.
Ik wijt de problemen vooralsnog aan het feit dat ik het programma op een pc met een flink softwareverleden en diverse twaks had gezet.
Verder moet je een flink stuk harddiskruimte vrij hebben voor de cache, en heb je minimaal XPsp2 nodig. Vista wordt ook ondersteund.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
[/td][/tr][/table]