Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

366 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 10:12:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Afsluiten  (gelezen 10429 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Afsluiten
« Gepost op: 11 november 2009, 14:41:33 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:coloramawitteDatum:30-11-2008
Aan:AllenMsgID:4097.1
Onderwerp:afsluitenForum:ws-nlcomputer
sinds afgelopen vrijdag blijft mijn pc steeds opstarten als ik hem afsluit ook als ik hem via de power off van de pc zelf uitschakel ik heb mcafee al laten lopen maar die vind niets. wie kan me helpen want ik weet het niet meer.


Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:30-11-2008
Aan:AllenoloramawitteMsgID:4097.2
Onderwerp:afsluitenForum:ws-nlcomputer

Hoi,
Probeer eerst eens het volgende:
Rechtsklik op het icoontje "Deze computer", kies eigenschappen, kies de tab geavanceerd (rechtsboven in het venstertje), kies de knop intellingen rechtsonder, en haal het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Kijk nu wat er gebeurt als je de pc afsluit. Krijg je nu een foutmelding te zien (blauwe schrm met allerlei code's) ?
Zo ja, schrijf exact op wat je ziet staan en post dat hier.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:coloramawitteDatum:30-11-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4097.3
Onderwerp:afsluitenForum:ws-nlcomputer

hoi,
dat heb ik al gedaan maar de pc schakelt gewoon uit zonder foutmeldingen en start meteen weer opnieuw op


Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:01-12-2008
Aan:AllenoloramawitteMsgID:4097.4
Onderwerp:afsluitenForum:ws-nlcomputer

Hoi ??
Ok, dan is een softwareprobleem al wat minder waarschijnlijk, tenzij je wellicht net een oude Roxio Easy Cd Creator versie hebt geïnstalleerd, want die was berucht om het veroorzaken van dit probleem. Heb je dat toevallig wél gedaan, deïnstalleer dat programma dan.
Andere ookzaken zijn vaak USB apparaten op de computer aangesloten. Haal alle USB apparaten (op een eventuele toetsenbord en muis na..) eens los. Heb je recent nieuwe Usb apparaten aangesloten? Probleem is er nog steeds?
Er is ook nog de mogelijkheid dat de netwerkkaart de pc direct weer start. Maar dan zou je dat zelf ingesteld moeten hebben. Kijk eens hier: rechtsklik "Mijn Netwerklocaties" , eigenschappen, kies de netwerkverbinding (meestal Lan-verbinding....  genoemd), rechtsklik er op, kies eigenschappen, klik op de knop "configureren" rechtsboven, kies het tabblad "Energiebeheer" rechtsboven, en kijk of er een vinkje staat in "Dit apparaat mag de computer uit standby halen". Haal dat vinkje eens weg als het er is, en kijk nog eens.
Als dit het ook niet blijkt te zijn, komt een probleem met de hardware, en met name de voeding in beeld. Tijd om iemand met verstand van hardware zaken er naar te laten kijken.


Michel Uphoff (NLcomputer)Homepage