Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

344 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 11:11:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wisselbestandsfouten  (gelezen 10669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Wisselbestandsfouten
« Gepost op: 11 november 2009, 14:42:07 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PeterDatum:27-12-2008
Aan:AllenMsgID:4117.1
Onderwerp:WisselbestandsfoutenForum:ws-nlcomputer
In Windows XP Taakbeheer, tabblad Processen, kan de kolom "Wisselbestandsfouten" weergegeven worden.
Wat zegt me deze informatie?
Hoe groter de waarde, hoe meer fouten lijkt me. Is dat dan ernstig en wat is ertegen te doen?


Groeten en Prettige Feestdagen, Peter




Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PaulvDatum:27-12-2008
Aan:PeterMsgID:4117.2
Onderwerp:WisselbestandsfoutenForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter, Je hebt zeker XP professional want ik zie het hier niet die wisselbestandsfouten.... Groet,Paul


Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PeterDatum:27-12-2008
Aan:PaulvMsgID:4117.3
Onderwerp:WisselbestandsfoutenForum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,

>>Je hebt zeker XP professional want ik zie het hier niet die wisselbestandsfouten<<
Nee, XP Home.
Dit tabblad staat standaard niet ingeschakeld. Ga hiervoor naar menu Beeld - Kolommen selecteren... 


Peter



Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PaulvDatum:27-12-2008
Aan:PeterMsgID:4117.4
Onderwerp:WisselbestandsfoutenForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter, Een plek in XP waar ik het bestaan niet van wist :-) Groet,Paul


Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-12-2008
Aan:PeterMsgID:4117.5
Onderwerp:WisselbestandsfoutenForum:ws-nlcomputer

Dag Peter,
>> Wat zegt me deze informatie? <<
Wisselbestandsfouten (Page Faults) hebben eigenlijk een nogal misleidende naam gekregen. Het zijn geen echte fouten. Iedere keer als een proces een blok data nodig heeft dat niet in het Ram geheugen staat, en het wisselbestand (Swap-file page file) moet aanroepen wordt zo'n 'fout' genoteerd. Het aantal weergegeven 'fouten' neemt dan ook met het vertrijken van de power on tijd toe.
>> Hoe groter de waarde, hoe meer fouten lijkt me. Is dat dan ernstig en wat is ertegen te doen? <<
Nee, het is niet ernstig, en er is niet veel tegen te doen. Meer ram toevoegen zou kunnen helpen als het aantal fouten excessief is (trage computer met overvol ram, dat szwaar gaat leunen op het langzame wisselbestand), maar ga er niet een aanvaardbare standaard hoeveelheid Ram voor aanpassen (1 gig of meer is zát voor XP). Het Windows geheugen management is juist zó gemaakt dat weinig gebruikte datablokken in de page file worden gezet (en dus een "Page Fault" genereren als ze weer opgehaald moeten worden). Deze 'fouten' zijn dus nooit te vermijden.
Microsoft heeft nog steeds niet geleerd normale namen te geven aan normale gebeurtenissen, dat is eigenlijk de enige fout die jij tegenkomt.

Michel Uphoff (NLcomputer)Homepage