Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

88 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 23:11:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Systeemmap renamen  (gelezen 9796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Systeemmap renamen
« Gepost op: 11 november 2009, 14:47:12 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:10-02-2009
Aan:AllenMsgID:4171.1
Onderwerp:systeemmap renamenForum:ws-nlcomputer

Hoi All,
Een overgenomen pc die mijn vrouw onlangs is gaan gebruiken heb ik gefatsoeneerd naar haar wensen maar één verandering krijg ik niet voor elkaar. In de map Documents and Settings staat een systeemmap met de naam van de vorige eigenaar. Ik tracht de naam van deze map te wijzigen maar krijg iedere keer de melding dat dit niet kan omdat het een systeemmap is.
Ik heb een poos gegoogled en het zou misschien gewijzigd kunnen worden onder Computerbeheer / Systeemwerkset / Lokale gebruikers en groepen / Gebruikers. Echter Lokale gebruikers en groepen is wel te vinden op mijn pc maar niet op de pc van mijn vrouw. Ik weet inmiddels ook dat dit komt omdat ik XP Professional heb en zij XP Home.
Logische vraag: hoe krijg ik nu die map gerenamed?
BVD Don



Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-02-2009
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:4171.2
Onderwerp:systeemmap renamenForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
>> Logische vraag: hoe krijg ik nu die map gerenamed? <<
Niet. Deze mapnaam wordt door het besturingssysteem gebruikt, en de naam kan/mag niet gewijzigd worden. XP zou niet meer correct werken. Je wordt door XP eigenlijk belazerd, als er gevraagd wordt of je de accountnaam wilt wijzigen. Er wordt alleen een laagje over de login-naam gezet, en de mapnaam blijft ongewijzigd.
Er is - als je per sé de naam van jouw vrouw als mapnaam wilt zien- wel een andere mogelijkheid: Maak een nieuwe gebruiker aan met de naam van je vrouw (hernoem de oude eerst terug als je die al gewijzigd had), hersatrt en log een keer op deze nieuwe account in. Herstart de computer nu en log in als administrator (dus NIET met de oude accountnaam en ook niet met de nieuwe van jouw vrouw, beide accounts moeten namelijk ongebruikt zijn).
Ga nu naar "Deze Computer, rechtsklik, eigenschappen, geavanceerd, en kies de knop instellingen in het kader "Gebruikersprofiel". Kies nu uit de lijst de oude account, kies kopiëren naar, blader naar "Documents and Setting/Gebruikersnaam (de nieuwe account van jouw vrouw), en kopieer de inhoud daar naar toe.
Herstart, en log in met de nieuwe account van jouw vrouw. Als alles goed is zijn alle instellingen en ikoontjes van de oude account nu overgezet naar de nieuwe account.
Na controle (!) verwijder je de oude account en de bijbehorende bestanden via configuratiescherm, gebruikersaccounts.
't Is ff werk, maar dan heb je ook wat.
Happy hacking!

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:11-02-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4171.3
Onderwerp:systeemmap renamenForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Thanx. We gaan fröbelen:-) Een volgend probleempje zal ik in een nieuwe draad plaatsen.
Don