Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

205 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:24:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows Systeemherstel werkt niet?  (gelezen 19914 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Windows Systeemherstel werkt niet?
« Gepost op: 11 november 2009, 14:50:36 »
Bericht 1 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:hanegraaffDatum:04-06-2009
Aan:AllenMsgID:4280.1
Onderwerp:Windows systeemherstel werkt niet?Forum:ws-nlcomputer

Beste allemaal,
Ik heb een een computer die werkt met Vista Home Premium. Vandaag heb ik geprobeerd om een clipartprogramma te installeren van een oude CD-Rom die ik nog had. Dit programma werkte wel op mijn oude Windows 98 computer, maar op mijn Vista computer werkte het niet. Maar goed daar had ik al enigszins rekening mee gehouden. Maar nu is het zo dat als ik mijn computer start, ik de volgende foutmelding krijg:
Kan het bestand E:\setup.exe, dat in het register staat vermeld, niet laden of starten. Controleer of dat bestand bestaat op uw computer of verwijder de verwijzing naar dat bestand uit het register.
MIJN PROBLEEM: Dat bestand bestaat inderdaad niet, want dat stond op de CD-Rom (E:\ schijf) die niet werkte. Dus dat klopt! Maar mijn probleem is nu, dat ik absoluut NIET WEET hoe ik die verwijzing naar dat 'niet bestaande bestand' uit mijn register kan verwijderen.
Ik hoop dat iemand mij kan verttellen hoe dat moet ...
Ben Hanegraaff


Bericht 2 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:hanegraaffDatum:04-06-2009
Aan:AllenMsgID:4280.2
Onderwerp:Windows systeemherstel werkt niet?Forum:ws-nlcomputer

Beste Allemaal,
Ondertussen heb ik via de HP-helpdesk (want ik heb een HP computer) op internet de manier gevonden om die foutmelding uit mijn register te verwijderen ... EN DAT IS GELUKT!!!
Maar nu heb ik nog wel een tweede vraag en dat is, telkens als ik probeer om een systeemherstel op mijn Vista Home Premium computer uit te voeren, via een herstelpunt uit het verleden, geeft mijn computer aan dat dat niet is gelukt ... ook heb ik verschillende herstelpunten geprobeert, maar wat ik ook do ... HET LUKT NIET!
Heeft iemand misschien een idee hoe dat mogelijk is???
Ben Hanegraaff


Bericht 3 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ronald BeukerDatum:12-07-2009
Aan:hanegraaffMsgID:4280.3
Onderwerp:Windows systeemherstel werkt niet?Forum:ws-nlcomputer

Beste Ben,
>> als ik probeer om een systeemherstel op mijn Vista Home Premium computer uit te voeren, via een herstelpunt uit het verleden, geeft mijn computer aan dat dat niet is gelukt <<
Staat er verder nog iets bij, een foutmelding of foutnummer ofzo?
Groeten,
Ronald


Bericht 4 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:hanegraaffDatum:13-07-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4280.4
Onderwerp:Windows systeemherstel werkt niet?Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
Nou ik doe dat natuurlijk niet elke dag, maar ik kan mij wel nog vaag herinneren dat er iets bij stond als:
"Door een onbekende oorzaak is systeemherstel niet uitgevoerd en is alles weer teruggezet zoals het was"
Dit is in in ieder geval waar die foutmelding zo ongeveer op neer kwam. En die melding kwam ook nadat
systeemherstel al een tijdje had staan werken inclusief het afsluiten en weer opstarten van de computer.
Ra Ra hoe kan dat ???
Ben Hanegraaff
 


Bericht 5 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ronald BeukerDatum:13-07-2009
Aan:hanegraaffMsgID:4280.5
Onderwerp:Windows systeemherstel werkt niet?Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
>> "Door een onbekende oorzaak is systeemherstel niet uitgevoerd en is alles weer teruggezet zoals het was" <<
Dat is weer zo'n typische 'daar is het bos, en veel plezier' foutmelding van Microsoft. <g>
Wellicht dat je in de logboeken van Windows nog iets meer informatie kunt terugvinden. Die vind je door met rechts op Deze computer te klikken en dan naar Beheren te gaan. Vervolgens kun je daar de logboeken bekijken. Kom je daar nog rare dingen tegen?
Groeten,
Ronald


Bericht 6 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:hanegraaffDatum:14-07-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4280.6
Onderwerp:Windows systeemherstel werkt niet?Forum:ws-nlcomputer

Beste Ronald,
Bedankt voor je tip om te kijken onder "Mijn Comptuter - Beheer" maar dat ga ik pas doen als Systeemherstel weer eens een keer niet werkt. Want de laatste keer dat het niet werkte, is nu alweer een aardig tijdje geleden.
Ook alweer een tijd geleden heb ik ergens op internet een mogelijke oplossing gevonden van iemand die datzelfde probleem had met een niet werkend systeemherstel. Hij schreef dat hij dit had opgelost door in het Vista DOSschermpje: "Opdrachtprompt" het volgende in te typen en dan af te sluiten met Enter.
fsutil resource setautoreset true C:\
Meer informatie over dit commando is te vinden op http://itsvista.com en http://itsvista,com/2007/03/fsutil/
Zelf weet ik natuurlijk niet of dit echt werkt, maar volgens de schrijver van het bericht dat ik vond, werkte het wel degelijk om zijn systeemherstel weer aan de praat te krijgen.
Mijn vraag is, ken jij dit commando? En is dat een VEILIG commando? Zodat Vista daar niet helemaal door in de war wordt gebracht?
Ik ben benieuwd naar je antwoord ...
Ben Hanegraaff


Bericht 7 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ronald BeukerDatum:15-07-2009
Aan:hanegraaffMsgID:4280.7
Onderwerp:Windows systeemherstel werkt niet?Forum:ws-nlcomputer

Beste Ben,
>> En is dat een VEILIG commando?  <<
Het commando wist transactionele metagegevens die horen bij een standaard transactiebronnenbeheerder.
Ik heb ook geen idee wat hier staat.    Maar je komt het commando als een soort van wondermiddel (het kan ook helpen als windows updates blijven mislukken) op heel veel legitieme websites tegen, compleet met juichende mensen.
Wellicht dat iemand anders hier nog op inspringt. Maar ik denk dus wel dat dit veilig is om te proberen.
Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 8 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:hanegraaffDatum:16-07-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4280.8
Onderwerp:Windows systeemherstel werkt niet?Forum:ws-nlcomputer

Beste Ronald,
Hartstikke bedankt weer voor je adviezen! Tegen de tijd dat ik systeemherstel echt nodig heb zal ik dat "fsutil" commando eens uitproberen en wie weet ... behoor ik dan ook wel tot die groep van "juichende mensen"?
Trouwens ik vond jouw gezegde over de foutmeldingen van Microsoft:  'daar is het bos, en veel plezier', wel een hele goeie hoor!
 Groetjes ...
Ben Hanegraaff


Bericht 9 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ronald BeukerDatum:19-07-2009
Aan:hanegraaffMsgID:4280.9
Onderwerp:Windows systeemherstel werkt niet?Forum:ws-nlcomputer

Beste Ben,
>> 'daar is het bos, en veel plezier' <<
Ja, soms bedenk ik dat soort dingen spontaan.
Zo had ik eens grote moeite met het geregeld krijgen van een nieuwe telefoonaansluiting. De vorige bewoonster was nl. een notoire wanbetaler, dus wilde KPN bewijs dat ik geen familie was. Nou, dat werd me toch een leuk heen-en-weer gebel tussen de diverse afdelingen. Op een gegeven moment werd ik dat zó zat, dat ik het gesprek begon met 'Spreek ik met het kastje? Ik kom zojuist van de muur'.
En dát hielp!
Groeten,
Ronald


Bericht 10 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:hanegraaffDatum:20-07-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4280.10
Onderwerp:Windows systeemherstel werkt niet?Forum:ws-nlcomputer

Ja, je moet er maar opkomen, maar het is beslist grappig!
Groetjes ...
Ben Hanegraaff