Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

228 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:42:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Alle bestanden verwijderen  (gelezen 17366 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Alle bestanden verwijderen
« Gepost op: 11 november 2009, 14:51:49 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:bmlpostDatum:01-07-2009
Aan:AllenMsgID:4308.1
Onderwerp:alle bestanden verwijderenForum:ws-nlcomputer
hoi,

ik heb mijn oude pc aan mijn zus gegeven, nou wil ik alle bestanden en alles wat met mij zelf te maken hebt verwijderen, maar ik wil niet opnieuw windows xp installeren,

wat is hier de snelste en vooral simpelste methode voor ?

groet ben.



Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-07-2009
Aan:bmlpostMsgID:4308.2
Onderwerp:alle bestanden verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
>> nou wil ik alle bestanden en alles wat met mij zelf te maken hebt verwijderen <<
Dat is minder eenvoudig dan het lijkt. Natuurlijk kan je de map "mijn Documenten" legen, en je kan Outlook (express) legen (ook de account verwijderen, en het adresboek leegmaken). Vervolgens kan je via extra van de Internet explorer de internet geschiedenis en cache legen, je kan via start, uitvoeren, %temp% (enter), de hele inhoud van de temp-map legen. Je zou de hele gebruikersaccount kunnen verwijderen en ingelogd als administrator een nieuwe aan kunnen maken, en je zou met een tooltje als CrapCleaner de pc een schoonmaakbeurt kunnen geven. 
Maar dan blijft er nog steeds in allerlei hoekjes en gaatjes gebruikersgerelateerd informatie over (in het register, in .ini bestanden van software, in allerlei backupbestandjes van Windows, in logfiles enzovoort. Het is wél zou dat alleen een wat gevorderder gebruiker deze bestandjes zal weten te vinden.
Maar aangezien het een zus is zou ik na CCleaner ophouden.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:bmlpostDatum:02-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4308.3
Onderwerp:alle bestanden verwijderenForum:ws-nlcomputer
hoi michel,

het zou dus eigenlijk al genoeg zijn om mijn gebruikersaccount te verwijderen en een nieuwe aan te maken ?
en als dat kan, kan ik dan als ik ooit zou willen dat (oude) account weer heropenen, want de bestanden zijn toch nog ergens op de harde schijf ?

groet ben.



Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-07-2009
Aan:bmlpostMsgID:4308.4
Onderwerp:alle bestanden verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
>> en als dat kan, kan ik dan als ik ooit zou willen dat (oude) account weer heropenen, want de bestanden zijn toch nog ergens op de harde schijf ? <<
Als je (voor de veiligheid) eerst een nieuwe gebruikersaccount aanmaat, en test. En vervolgens log je in met administrator rechten (heb je XP-Home, dan start je daarvoor op in veilige modus), vervolgens wis je de account. Er wordt dan als het goed is gevraagd of je de bestanden van die account ook wilt verwijderen. Doe je dit, dan ben je heel veel privacy-gevoelige gegevens kwijt (maar dus niet alles).
Doe je dit niet, dan is het voor een andere gebruiker een eitje om al jouw persoonlijke data alsnog in te zien.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:bmlpostDatum:03-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4308.5
Onderwerp:alle bestanden verwijderenForum:ws-nlcomputer
hoi michel,



heb je XP-Home, dan start je daarvoor op in veilige modus,

tis al weer een lange tijd geleden dat ik met die oude pc (xp) gewerkt heb en ben dus daar van een hoop vergeten maar waarom moet ik hem in safe-mode starten? of is dat de enige manier om in het admin-account te komen  o.i.d.   

groet ben.



Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-07-2009
Aan:bmlpostMsgID:4308.6
Onderwerp:alle bestanden verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
>> of is dat de enige manier om in het admin-account te komen  <<
Bij XP-Home wel. Heb je XP-Pro, dan log je in normale modus als administrator in, maar Microsoft vond het om de een of andere wazige manier nodig om de administrator account onder Home alleen in Veilige Modus beschikbaar te stellen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Windows
Van:bmlpostDatum:05-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4308.7
Onderwerp:alle bestanden verwijderenForum:ws-nlcomputer
hoi michel,

het is mij duidelijk, ik ga er mee aan de slag,

vriendelijk bedankt maar weer !

groet ben.