Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:12:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bye Bye Vista..  (gelezen 6359 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Bye Bye Vista..
« Gepost op: 11 november 2009, 14:53:19 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Windows
Van:-> Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-08-2009
Aan:AllenMsgID:4355.1
Onderwerp:Bye Bye Vista..Forum:ws-nlcomputer

Hoi,
Eind oktober wordt Windows 7 -veel vroeger dan verwacht- verkrijgbaar, en is voorzover ik dat in kan schatten het vrij snel gebeurd met dat opgedirkte Vista, dat tot op heden slechts zo'n 20% marktaandeel heeft gekregen. Tamelijk desastreuze cijfers, en Microsoft heeft bij diverse gelegenheden dan ook het boetekleed aangetrokken.
Ik heb altijd al een bijzonder groot wantrouwen gehad bij de halleluia meldingen van Microsoft mbt de verkoopcijfers van Vista, en kan mij nog levendig een diskussie van dik 2 jaar geleden met een "well informed" MS pief voor de geest halen die mij op hoge toon mededeelde dat Vista "sure as hell" sky high zou boomen, en -erger- de hele trits mensen bij die discussiegroep die als lemmingen zijn mening als zoete koek slikten en mij voor enigszins verdoold uitmaakten. Binnenkort zal ik die groep weer eens met een bezoekje vereren. <G>
In onderstaande grafiek is het marktaandeel volgens W3schools weergegeven.
Nog spannender lijkt mij de browser toekomst. Met de komst van de door Europa afgedwongen 7e versie (zonder Internet Explorer) zal het mij benieuwen of Internet Explorer zijn marktaandeel nog meer versneld zal zien afkalven.
Microsoft krijgt het op meer fronten voor de kiezen; Gisteren bepaalde een rechter in de USA dat Microsoft op straffe van een boete van 270 miljoen geen Word 2003 en 2007 meer mag verkopen in de USA omdat ze een patent van het bedrijf i4i welbewust hebben geschonden. Natuurlijk is MS onmiddellijk in beroep gegaan, en gaat de verkoop van Word tot dat beroep gewoon door.
Hoe het Windows 7 zal vergaan is natuurlijk afwachten, maar de voortekenen zijn positief. Volgens Amazon zijn in de eerste 8 uur van de pre-order periode er al meer Windows 7 paketten besteld dan in de totale pre-order periode (17 weken) van Vista.
Persoonlijk ben ik blij dat ik dat hele Vista drama aan mij en mijn klanten  voorbij heb laten gaan, en zie in Windows 7 (dat ik inmiddels ruim een half jaar gebruik en tot redelijk genoegen) een groot aantal verbeteringen t.o.v. Vista.
Dus adviseer ik jullie om indien je een nieuwe computer met Windows aan gaat schaffen óf een gratis overstap naar Windows 7 te eisen, of even te wachten tot eind oktober met die aanschaf.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 15/08/2009 19:36 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bijlagen :



Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Windows

W3Schools.jpg
160KB
Van:Just VechtDatum:18-08-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4355.2
Onderwerp:Bye Bye Vista..Forum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>>  een gratis overstap naar Windows 7 te eisen <<

Ik was afgelopen vrijdag een harde schijf gaan kopen bij een bedrijf hier in de omgeving. Daar boden ze bij elke nieuwe PC al gratis Windows 7 aan - als upgrade begrijp ik.
Meelezers: kijk hier als je daar meer van wilt weten. Misschien ook erg handig om je plaatselijke leverancier over de drempel te trekken. Ik verwacht trouwens dat Microsoft er ergens ook niet onderuit zal kunnen zoiets aan te bieden.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog