Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

224 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:48:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Homepage werkt niet goed  (gelezen 13175 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Homepage werkt niet goed
« Gepost op: 11 november 2009, 20:30:24 »
Bericht 1 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:JannyDatum:21-05-2009
 Aan:AllenMsgID:4269.1
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hallo daar,


Mijn harde schijf is een paar weken geleden helemaal leegemaakt omdat de computer niet meer wou starten.
Een vriend van mijn broer heeft XP home editon opnieuw geinstalleerd en het werkte eerst goed allemaal.

Maar het gekke is dat mijn homepage zowel op internet als op de computer niet goed werkt.
Als ik naar http://members.chello.nl/j.polanen1  ga, zie ik op de pagina inhoud al mijn knoppen met aanwijseffect allemaal lege hokjes met een kruisje erin.
Ga ik in Frontpage naar die pagina dan zie ik die knoppen wel, maar als in een voorbeeld vraag in explorer dan zie ik precies hetzelfde terwijl ik sinds een jaar niets meer vanaf mijn computer naar internet heb geupload. Dat is ook zo met de knoppen onderaan de andere pagina's. Ra ra hoe kan dit?
 
 
IJanny


Bericht 2 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:MauriceDatum:21-05-2009
 Aan:JannyMsgID:4269.2
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hoi Janny,


Misschien omdat Java nog niet is geïnstalleerd op je PC?


Groet,

Maurice


Bericht 3 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:thesavager2009Datum:22-05-2009
 Aan:JannyMsgID:4269.3
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hallo Janny,


Firefox hangt zich op, op het moment dat ik op "Enter" klik :( , in Opera doet ie het wel , maar niet van harte, het gaat heeeel langzaam allemaal.


Ik heb in de bron gekeken van die bewuste  pagina, en het enige wat me opvalt is dat je de codebase refereert naar een "relatief pad, de "./" , en niet naar een "fully qualified domainname" ,  een http:// adres,  en je hebt 14 applets op 1 pagina staan, dat is nogal een bult applets bij elkaar, en dat maakt de pagina niet echt toegankelijk voor mensen met een trage internet-verbinding. Je zou kunnen overwegen om dat in javascript te maken , inplaats van applets.


kijk hier anders eens:
http://java.sun.com/javase/6/docs/technotes/guides/deployment/deployment-guide/applet.html

Een andere mogelijkheid is dat je java-Class niet meer goed werkt, omdat in het programmeren ook continue van alles verandert, maar dat zou betekenen dat je de vorige installatie van windows niet geupdate zou hebben, want dan zou je dat eerder gemerkt hebben.

Onder programmeren kom je wel eens een opdracht tegen, waarna het programma uitvoeren met debugger "obsolete" bij komt te staan, dat betekent dat die opdracht gaat verdwijnen, want daar is iets anders/beter voor in de plaats gekomen.Dit geldt ook voor java-programmeren, en misschien is daar het probleem te vinden, ik weet niet hoe oud die pagina al is, en met welke compiler die classes gemaakt zijn.


Met vriendelijke groet, Savager

Linux
Ubuntu 9.04




Bericht 4 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:22-05-2009
 Aan:JannyMsgID:4269.4
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hoi Janny,


>>zie ik op de pagina inhoud al mijn knoppen met aanwijseffect allemaal lege hokjes met een kruisje erin.<<
Zoals meelezers ook al geconstateerd hebben, waarschijnlijk een probleem met Java.
Het is niet geinstalleerd of een te oude versie.
Klik HIER om een java versie te downloaden of om te testen of java up-to-date is.
 

Na een klik op de ENTER-knop in je startpagina duurt het nogal lang voordat de pagina Inhoud.htm verschijnt. Zowel met FireFox als met Internet Explorer.
In Inhoud.htm is in ieder geval Java vereist.


>>Ga ik in Frontpage naar die pagina dan zie ik die knoppen wel, maar als in een voorbeeld vraag in explorer<<
Bedoel je Internet Explorer? Welke versie precies?


groeten, Peter



Bericht 5 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:JannyDatum:26-05-2009
 Aan:PeterMsgID:4269.5
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,


Internet Explorer 6Janny


Bericht 6 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:JannyDatum:26-05-2009
 Aan:PeterMsgID:4269.6
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hallo jongens,


Nou ik hem Java gedownload en alles werkt weer. Hartstikke bedankt.
Maar dat dit ook van invloed is op de server???
 Janny


Bericht 7 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:26-05-2009
 Aan:JannyMsgID:4269.7
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hoi Janny,


>>Nou ik hem Java gedownload en alles werkt weer. Hartstikke bedankt.<<
Mooi, dat is dan opgelost.


>>Maar dat dit ook van invloed is op de server???<<
Het probleem zat in jouw computer, niet ergens anders. Wat bedoel je precies?


groeten, Peter



Bericht 8 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:JannyDatum:27-05-2009
 Aan:PeterMsgID:4269.8
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Nou dat als ik naar mijn homepage op internet ging http://members.chello.nl/j.polanen1 dan kreeg ik mijn eigen inhoudpagina ook met die lege aanwijsknoppen met kruisjes. En dan ging ik naar mijn bestanden bij de server en dan kwam die pagina ook niet of heel langzaam als ik die wilde openen.
 Janny


Bericht 9 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:27-05-2009
 Aan:JannyMsgID:4269.9
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Janny,


>> En dan ging ik naar mijn bestanden bij de server en dan kwam die pagina ook niet of heel langzaam als ik die wilde openen.<<
Aha.
Dat klopt. Het probleem zat in je computer. Of je met je computer de webpagina' s via Internet Explorer bekijkt of de bestanden op de server blijft hetzelfde. Had je een andere computer gebruikt, dan was het wel gelukt.


groeten, Peter



Bericht 10 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:JannyDatum:10-08-2009
 Aan:PeterMsgID:4269.10
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter of iemdand anders.


Zouden jullie nog even naar mijn homepage kunnen kijken , 3 pagina's komen niet tevoorschijn op internet.
en dat zijn Hollandse , baby en huwelijkskaarten. De rest komt wel.
http://members.chello.nl/j.polanen1


Wat is er fout in?
 Janny


Bericht 11 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:MauriceDatum:10-08-2009
 Aan:JannyMsgID:4269.11
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hoi Janny,


De 3 links zijn niet correct.

<paramname="url" valuetype="ref" value="../../Mijn%20website26/Mijn%20website%2026/Hollandsekaarten.htm">
Dit moet zijn: <paramname="url" valuetype="ref" value="Hollandsekaarten.htm">
<paramname="url" valuetype="ref" value="../../Mijn%20website26/Mijn%20website%2026/Babykaarten.htm">
Dit moet zijn: <paramname="url" valuetype="ref" value="Babykaarten.htm">
<paramname="url" valuetype="ref" value="../../Mijn%20website26/Mijn%20website%2026/Huwelijkskaarten.htm">
Dit moet zijn: <paramname="url" valuetype="ref" value="Huwelijkskaarten.htm">

Als je deze 3 links op http://members.chello.nl/j.polanen1/Inhoud.htm veranderd, zal het probleem zijn opgelost.

Groet,

Maurice


Bericht 12 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:10-08-2009
 Aan:JannyMsgID:4269.12
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hoi Janny,


>>Wat is er fout in?<<
Ter aanvulling op het bericht van Maurice:
Op je pagina's Links.htm, Bestellen.htm en Glazenwassers Start.htm staat onderaan bij de knop Terug naar Inhoud hetzelfde probleem.


Een layout schoonheidsfoutje: zie bijlages
De knoppen 3Dkaarten, Hollandsekaarten en New Age kaarten staan niet netjes uitgelijnt tov van andere knoppen. Dit komt door het niet consequent gebruik van de HTML spatie code &nbsp. in de tabel met de knoppen.

Verwijder deze de overbodige dan ziet het er wat mooier uit.


groeten, Peter



Bijlagen :

Janny_Website_Inhoud_FF.JPG
116KB

Janny_Website_Inhoud_IE.JPG
124KB


Bericht 13 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:JannyDatum:11-08-2009
 Aan:PeterMsgID:4269.13
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,


Nou de rest werkt nu goed maar wat moet ik nu precies verwijderen met html spatie en nbsp?
 
Janny


Bericht 14 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:12-08-2009
 Aan:JannyMsgID:4269.14
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hoi Janny,


>>Nou de rest werkt nu goed maar wat moet ik nu precies verwijderen met html spatie en nbsp?<<
Bijlage 1 is de webpagina code met daarin in rood aangegeven welke html spaties ik bedoel.
Bijlage 2 is jouw webpagina Inhoud.htm met daarin wijzigingen voor uitgelijnde knoppen.


groeten, Peter
Bijlagen :

Inhoud_oud.doc
40KB

Inhoud_nieuw.htm
10KB


Bericht 15 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:JannyDatum:12-08-2009
 Aan:PeterMsgID:4269.15
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,


Het komt erop neer dat ik die rode gemarkeerde tekst moet kopieeren naam mijn htmlcode?
 
Janny


Bericht 16 van 16

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PeterDatum:12-08-2009
 Aan:JannyMsgID:4269.16
 Onderwerp:Homepage werkt niet goedForum:ws-nlcomputer
>>Het komt erop neer dat ik die rode gemarkeerde tekst moet kopieeren naam mijn htmlcode?<<
Nee, de rood gemarkeerde tekst veroorzaakt het verkeerd uitlijnen van de knoppen. Dat moet dus weg. Sorry als ik niet duidelijk genoeg ben.


Om het jou gemakkelijk te maken heb dat alvast gedaan in bijlage2.
Wat je doet is:

a) Ga met de verkenner naar de ontwerpmap van je website.

b) Hernoem daar het bestand Inhoud.htm naar Inhoud12aug09.htm. (dit wordt een back-up bestand)

c) Download bijlage2 (= Inhoud_nieuw.htm)  in bericht #14 en kopieer het naar de ontwerpmap van je website.

d) Hernoem daar dan Inhoud_nieuw.htm naar Inhoud.htm.


Test nu of de knoppen in Inhoud.htm netjes uitgelijnd worden en of alles goed werkt.
Zoja, dan kun je het bestand Inhoud.htm uploaden naar je website en is het klaar.
Zonee, meldt dan wat er mis gaat.


succes, Peter