Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

221 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:34:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nieuwe iMac G5  (gelezen 11592 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Nieuwe iMac G5
« Gepost op: 11 november 2009, 20:38:31 »
Bericht 1 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Grace Alt (Sysop)Datum:02-09-2004
 Aan:AllMsgID:1370.1
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Hallo Allemaal,

Hier is de nieuwe iMac G5 te zien!

http://www.apple.com/imac/

Wat vinden jullie van het nieuwe design?

Dag, groetjes van Grace




Bericht 2 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:03-09-2004
 Aan:Grace Alt (Sysop)MsgID:1370.2
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Grace,

>> Wat vinden jullie van het nieuwe design? <<

Ja erg mooi ziet het er uit, je hebt alleen een monitor, toetsenbordje en muis op tafel staan. Overigens is dit ontwerp/idee niet nieuw. Ik was afgelopen dinsdag in Eindhoven bij MacYou maar daar was ie helaas nog niet binnen :-(

Maar ja, mijn pcpriveetjein2005mogelijkheid zit er niet meer in dus maar eens kijken hoe ik al mijn opgespaarde vrije uren kan verzilveren.

Iemand interesse <g>?

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 3 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:03-09-2004
 Aan:Grace Alt (Sysop)MsgID:1370.3
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Nieuwe iMac G5?????

Wel mooi maar hij valt mij zwaar tegen!

Niks innovatief, niks design (men neme een scherm en plakke er een computer tegenaan). Dit hele concept (computerin een scherm) bestaat in de PC wereld al meer dan 5 jaar. Apple heeft het voordeel van voortschrijdende techniek en daardoor is hhij dunner dan z'n PC broeders. maar het is dus echt niks bijzonders, zeker niet als je hem vergelijkt met een imac G4 of (sterker) de Cube (zie: http://www.esm.psu.edu/faculty/gray/graphics/movies/cube_T1.mov).

De Cube mag dan Apple's een na grootste flop zijn (nr 1 is de Newton) maar daar was sprake van innovatieve techniek EN design. En dat kunnen we niet van de nieuwe iMac zeggen.
Groeten
Ton van Hest



Bericht 4 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Raf Hofmans (Sysop)Datum:03-09-2004
 Aan:Grace Alt (Sysop)MsgID:1370.4
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Hoi Grace,

Ik was n van die 5500 freaks die begin deze week is afgezakt naar Parijs voor de Phill Schiller keynote van de Apple Expo <vbg> Nuja, niet alleen daarvoor ... Naar Parijs gaan om dan alleen de binnenkant van het expo gebouw te zien is zonde, 'k heb er dus ineens een city trip van 4 dagen van gemaakt :-)

Ik heb al even met de iMac G5 kunnen 'spelen', en ik ben er wel over te spreken. In 't echt is ie nog mooier dan op foto :-) 't Is ook de eerste iMac die ik zelf zou willen kopen, het 'lampekap' ontwerp van de vorige iMac kon me niet zo bekoren (sorry Ton <g>).

De machine is trouwens nog stiller dan gefluister (<15 dB), en erg handig is dat je het toetsenbord gewoon onder het scherm kan 'parkeren'. Zo neemt de hele computer bijna geen plaats in beslag.

Groetjes,

Raf



Bericht 5 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:03-09-2004
 Aan:Raf Hofmans (Sysop)MsgID:1370.5
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Raf,

>> Ik was n van die 5500 freaks die begin deze week is afgezakt naar Parijs voor de Phill Schiller keynote van de Apple Expo <vbg> <<

Opschepper! Jij zit al halverwege de rit!

Groeten
Ton van Hest



Bericht 6 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:03-09-2004
 Aan:Grace Alt (Sysop)MsgID:1370.6
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Ha Grace,

Moooooooiiiii <g>!

groetjes,

Just


Bericht 7 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Grace Alt (Sysop)Datum:05-09-2004
 Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1370.7
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Hallo Ruud,

>>Ja erg mooi ziet het er uit, je hebt alleen een monitor, toetsenbordje en muis op tafel staan. Overigens is dit ontwerp/idee niet nieuw.<<

Ik moet zelf erg wennen, vind bijv. de dikke onderkant van het scherm niet zo mooi. Dat al die kabels aan de achterkant zitten prima, maar dan wil ik dat 'ratnest' van draden nog weleens zien want die zit n.l. aardig hoog en niet als bij de laatste iMac lager. Maar misschien valt het in de praktijk wel mee. Over 2 weken verwachten ze in Uitgeest de nieuwe spullen binnen te hebben. Ik sta dan op de stoep!

>> Ik was afgelopen dinsdag in Eindhoven bij MacYou maar daar was ie helaas nog niet binnen :-( <<
Jmmer. Was wel nieuwsgierig naar je ervaringen anders. Raf is maar een boffert, dat hij er al wel mee heeft kunnen spelen!

>>Maar ja, mijn pcpriveetjein2005mogelijkheid zit er niet meer in<<

<zucht> Nee dat is onwijs balen voor ons allemaal, h?! Ik moet het spaarvarken ook een reuze klap geven, wat zal die dan mager worden erna<snik>!

Dag, groetjes van Grace


Bericht 8 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Grace Alt (Sysop)Datum:05-09-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1370.8
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Hallo Ton,

>>Wel mooi maar hij valt mij zwaar tegen!<<

Ja mij eerlijk gezegd ook. Zoals ik al vertelde was ik vandaag in Uitgeest gaan kijken, kon ik op een reuzenscherm de nieuwe Mac telg zien...het is bij mij geen liefde op het eerste gezicht!!
Die onderrand van de monitor vind ik vl te dik, te massief en dan de draden die aan de achterkant zo hoog zitten...De achterkant van de huidige Mac is ook fraai, kan dus z midden in de kamer, bij de nieuwe zit je tegen een paardenstaart van lelijke draden aan te kijken....In de opstelling laten ze alleen een *draadloos* systeem zien, ja dat ziet er dan wel aardig uit.
Aan de andere kant valt het misschien wel erg mee en is de werkelijkheid mooier dan de foto's, ik hoop het maar! Ga over twee weken kijken, hoe alles er IRL uitziet, wordt vervolgd dus '-)

>> vergelijkt met een imac G4 of (sterker) de Cube (zie: http://www.esm.psu.edu/faculty/gray/graphics/movies/cube_T1.mov).<<
Oh ja, gezien. Ik vind de Cube dan nog mooier, dat transparante ook van het scherm heeft het toch wel!!
De vorige iMac met de bol en dat scherm erboven gaf het geheel iets luchtigs, het scherm zweefde a.h.w. boven je bureau. De draden zie je toch amper, aan de achterkant van de 'bol'?

>>De Cube mag dan Apple's een na grootste flop zijn (nr 1 is de Newton) maar daar was sprake van innovatieve techniek EN design. <<
Waarom is de Cube geen succes geworden denk je? Prijs?

Dag, groetjes van Grace


Bericht 9 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Grace Alt (Sysop)Datum:05-09-2004
 Aan:Raf Hofmans (Sysop)MsgID:1370.9
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Ha Raf :-))

>>Ik was n van die 5500 freaks die begin deze week is afgezakt naar Parijs voor de Phill Schiller keynote van de Apple Expo <vbg><<

HIJ-WEL!! Wauw, wat leuk voor je!!
>> 'k heb er dus ineens een city trip van 4 dagen van gemaakt :-)<<
Gaaaf, ook nog even Parijs onveilig gemaakt, o-la-la!

>>Ik heb al even met de iMac G5 kunnen 'spelen', en ik ben er wel over te spreken. In 't echt is ie nog mooier dan op foto :-) 't Is ook de eerste iMac die ik zelf zou willen kopen<<

Ooooh, vertel, vertel, wat is er afgezien van het uiterlijk en de stilte zo bijzonder aan? Wat voor monitor hadden ze daar bij de opstelling staan en hoe zit het met al die paardenstaart aan draden aan de achterkant ( ben een draden-hater!!)

>>het 'lampekap' ontwerp van de vorige iMac kon me niet zo bekoren (sorry Ton <g>).<<

Nou doet u mij maar zo'n 'lampekap' hoor! Dat was bij wl liefde op het eerste gezicht, vond zelfs de leuke ronde speakertjes te gek. Dit nieuwe model weet ik niet....dikke rand onder aan de monitor enzo, wel een goede voor al die gele papiertjes, maar daar wil ik eigenlijk van af....:-((

>> Zo neemt de hele computer bijna geen plaats in beslag<<
Hmm, ja dat is natuurlijk wel lekker, maar die 'lampekap' <gggg> neemt toch ook amper plaats in, en dat 'zweven' van die mooie monitor kan jou ook niet bekoren? '-)))

Dag, groetjes van Grace


Bericht 10 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:05-09-2004
 Aan:Grace Alt (Sysop)MsgID:1370.10
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Grace,

>> Dat al die kabels aan de achterkant zitten prima, maar dan wil ik dat 'ratnest' van draden nog weleens zien want die zit n.l. aardig hoog en niet als bij de laatste iMac lager. <<

Dacht ik eerst ook maar er zit een (slim) gat in de poot, daar kunnen de draden door en dan achter de voet langs.

Maar dat neemt niet weg dat ik de voeding en bedrading in onderdeel voet had gestopt. Is ook beter voor de stabiliteit.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 11 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:05-09-2004
 Aan:Grace Alt (Sysop)MsgID:1370.11
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Grace,

>> Waarom is de Cube geen succes geworden denk je? Prijs? <<

Kwade tongen beweren dat hij uitsluitend en alleen voor Jobs is gemaakt. Die wilde er perse eentje hebben en slechts 1 in productie was gewoon te duur.

Toen hij op de markt kwam (2000) heb ik er al verlekkerd naar staan kijken. Echt een prachtig mooi ding en ik kon de onzichtbare(!) techniek binnenin waarderen. Maar dat laatste kunnen maar weinig mensen. Hij is eigenlijk op z'n mooist als je het binnenwerk eruit haalt. Alleen al de manier waarop (zet hem op z'n kop, druk op knop en zoemend komt de handel naar boven en je trekt het toale binnenwerk eruit) je hem openmaakt. Wat zie je dan: eigenlijk een copie van het Borgschip (Star Trek), 1 blok van tegen elkaar gebouwde techniek (geheugen, harddisk, videokaart, processor, etc, etc) en dat alles ZONDER ventilator!!! Dat presteert zelfs mijn Shuttle niet, die bovendien een heel stuk groter is. Zie ook http://tinyurl.com/432fc

Maar hij kostte rond de 5000 harde guldens!! En dat zonder scherm!!

Heel veel mensen hebben bovendien de instelling "Het _is_ kleiner, dus _moet_ het goedkoper zijn". En juist het tegendeel is waar!

Het werd dus een fiasco zelfs zo erg dat de beurskoers van Apple kelderde en na circa 2 jaar werd het hele model uit productie genomen.

Nu is er een levendige markt (zie eBay in Duitsland) en prijzen van 800 en hoger tot soms zelfs boven de 1000 zijn volkomen normaal.

Verder kun je CPU upgrades kopen (helaas dan wel een ventialtor) en meer van dat spul.
Groeten
Ton van Hest



Bericht 12 van 12

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:05-09-2004
 Aan:Grace Alt (Sysop)MsgID:1370.12
 Onderwerp:Nieuwe iMac G5Forum:ws-nlcomputer
Grace,

>> Ik moet het spaarvarken ook een reuze klap geven, wat zal die dan mager worden erna<snik>! <<

Hier is het nog erger, ik moet bij allerlei mensen langs om hun PC weer werkbaar/gangbaar te maken terwijl ik altijd zeg....nee hoor, geen tijd en ik ga nooit bij mensen langs! Ik bel nu zelfs bij huizen aan met de vraag, werkt u computer nog goed? Ik moet toch het pcpriveproject vervangen <g>

Maar ja...ik wil het...ik wel het...ik wil het!

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)