Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:18:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Speciaal voor de Mac fan  (gelezen 11420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Speciaal voor de Mac fan
« Gepost op: 11 november 2009, 20:39:48 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:PimmetjeDatum:06-09-2004
 Aan:AllenMsgID:1372.1
 Onderwerp:speciaal voor de Mac fanForum:ws-nlcomputer
Hoi allemaal,

Bijgaand bericht las ik op het Linux Format Forum:

Avoiding the Microsoft Tax
Microsoft solrac writes "Here's an interesting view expressed by Graddy Booch, the author of six best-selling books and writer of several hundred articles on software engineering. He has taken the bold step of dismissing the endless upgrade path that Microsoft demands us to take. He has decided to embrace a Microsoft-free computing environment. Graddy just got a new 17" Apple Powerbook powered by the G4 processor and he's very content with his new path and other additions to his computing environment that enables him to turn his back on the MS tax."

En Ton, wat vind je ervan?

Groetjes

Pim



Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:06-09-2004
 Aan:PimmetjeMsgID:1372.2
 Onderwerp:speciaal voor de Mac fanForum:ws-nlcomputer
Pim,

>> "....... He has taken the bold step of dismissing the endless upgrade path that Microsoft demands us to take. He has decided to embrace a Microsoft-free computing environment. Graddy just got a new 17" Apple Powerbook....... that enables him to turn his back on the MS tax."

En Ton, wat vind je ervan? <<

De man kan dus duidelijk niet rekenen!

Het is een sprookje (oeps daar komen weer de rotte eieren en tomaten) dat Apple goedkoper zou zijn dan MS.

Ik heb nu XP sedert(??) denk zo rond de 2000 en draai nu zo'n 4 jaar met uitsluitend gratis updates. Bedenk ook dat je van XP een upgradeversie kon krijgen. Dus al met al zal een legale versie zo'n 200 euro hebben gekost oftewel 50 euro/jaar. En te betalen nieuwe versie komt op z'n vroegst ergens in 2005/2006.

Mijn Apple kocht ik maart 2003. Nu, september 2004 heb ik al 2 keer een upgrade gekocht a 150 euro per stuk!. Apple kent geen upgrade versies i.c. prijzen. Kosten dus nu al 300 euro oftewel 150 euro/jaar. En de volgende komt er eind 2005/begin 2006 eraan, weer 150 euro, tjakkaa!

Nu kun je natuurlijk waarde gaan toekennen aan alle applicaties die je er bij krijgt (MS wordt verdoemd voor't zelfde!) maar dat is wel heel subjectief.

Dus de MS belasting is toch wel stukken lager dan de Apple BTW!

Groeten
Ton van Hest



Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:PimmetjeDatum:06-09-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1372.3
 Onderwerp:speciaal voor de Mac fanForum:ws-nlcomputer
Hi Ton,

Zit ut u niet meer in de toegevoegde waarde van M$. Dus M$-Office en nog meer van die pakketten, waar hij/zij het over hebben?

Groetjes

Pim



Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:07-09-2004
 Aan:PimmetjeMsgID:1372.4
 Onderwerp:speciaal voor de Mac fanForum:ws-nlcomputer
Pim,

>> Dus M$-Office en nog meer van die pakketten, waar hij/zij het over hebben? <<

Zou kunnen. De Mac versie van MS Office wordt iets minder vaak vernieuwd maar dat zet geen echte zoden aan de dijk.
Groeten
Ton van Hest