Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

341 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

26 april 2024, 19:29:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Tux Magazine  (gelezen 6457 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Tux Magazine
« Gepost op: 11 november 2009, 20:53:06 »
Bericht 1 van 1

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:16-02-2005
 Aan:AllenMsgID:2007.1
 Onderwerp:Tux MagazineForum:ws-nlcomputer
Beste mensen,
Via het Linux Forum werd ik getipt op het (Engelstalige) Tux Magazine. De website is te vinden op:
http://www.tuxmagazine.com/
Dat blad is gratis via e-mail of de website te krijgen.Ik heb zojuist het eerste nummer (14 MB) opgehaald en hem in de trein op de trip naar Kansai Airport eens rustig gelezen. Ik vind het een prachtblad en het leukste is nog dat hij helemaal gemaakt is om op het scherm te bekijken. Zo werd mijn portable in een keer een echt tijdschrift  en nog met veel meer mogelijkheden ook..
Ze richten zich op het gebruik van Linux - zelf niet op moeilijke zaken - en ik vond tal van leuke tips die ik morgen in het vliegtuig naar huis beslist eens ga bekijken.
Financieel is het wel helder: alle druk- en verspreidingskosten vallen weg, advertentie-opbrengst moet de kosten dekken. Dat lijkt me goed mogelijk.
Een erg leuke gedachte is dat je zelf met een programma als Scribus ook heel goed je eigen tijdschrift kunt maken. Je kan het zelfs al heel aardig in bijvoorbeeld OpenOffice (nee, ik ga hier het niet over MS W**** hebben, ja  ...)
groetjes,


Japan bij nacht
-