Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

341 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 08:03:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Mailproblemen Apple met Compuserve  (gelezen 14975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Mailproblemen Apple met Compuserve
« Gepost op: 11 november 2009, 20:57:10 »
Bericht 1 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:hansduduDatum:04-04-2005
 Aan:AllenMsgID:2175.1
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Ik gebruik mail van mac's OS X 10.4 in combinatie met compuserve als ISP. Ik kan geen emails ontvangen, ook niet als ik IMAP als inkomende mailserver gebruik. De helpdesk geeft vreemd genoeg geen support voor Mac, dus als iemand een suggestie heeft hoor ik dat graag. Ik heb overigens geen externe firewall geinstalleerd. Pingen gaat wel.
Hans


Bericht 2 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud (Sysop)Datum:04-04-2005
 Aan:hansduduMsgID:2175.2
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Hans,

[Ik heb je bericht verplaatst naar de Mac & Linux sectie]

>>Ik gebruik mail van mac's OS X 10.4 in combinatie met compuserve als ISP. Ik kan geen emails ontvangen, ook niet als ik IMAP als inkomende mailserver gebruik. <<

En verzenden gaat goed? In gebruik OS X 10.2.8 dus weet niet of het mailprogramma in jouw versie veel anders is. Het instellen gaat grotendeels hetzelfde als onder Windows alleen de vensters en opties worden iets anders genoemd. Je kunt daarbij het stappenplan van Ronald Beuker gebruiken:

http://community.compuserve.com/n/pfx/forum.aspx?webtag=ws-nlhelp&nav=messages&tid=1328&tsn=1

>>De helpdesk geeft vreemd genoeg geen support voor Mac<<

Dat vind ik ook een tekortkoming. Maar AOL/Compuserve richt de aandacht voor 100% op Windows, en of dat verstandig is...?

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 3 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:hansduduDatum:04-04-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2175.3
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Ja - verzenden van email gaat goed. Ik zal straks dat stappenplan even proberen door te voeren. Dank je voor de link.
En inderdaad - verstandig is anders: volgens mij gaan er tegenwoordig behoorlijk wat mensen over van PC naar Mac. Als ik dit niet aan de praat krijg zal ik een andere ISP moeten zoeken. .


Bericht 4 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud (Sysop)Datum:04-04-2005
 Aan:hansduduMsgID:2175.4
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Hans,

>>Als ik dit niet aan de praat krijg zal ik een andere ISP moeten zoeken. .<<

Dat is niet nodig want als ik goed geïnformeerd ben kun je je Compuserve mail via een pop3 server ophalen. Hou ons op de de hoogte!

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 5 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:04-04-2005
 Aan:hansduduMsgID:2175.5
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Hoi Hans,
>> Als ik dit niet aan de praat krijg zal ik een andere ISP moeten zoeken. .
 <<
Ja natuurlijk! Maar het zou me toch wel enorm verbazen als we die IMAP sufferd (oh pardon) server niet gewoon aan de gang kregen! Ik heb wel geen Mac, maar onder Linux draait hij hier ook op twee Linux boxen, Outlook express onder Windows XP en 98 ook, dus die Mac heeft maar te luisteren naar het baasje, wel?
Ik blijf je bevindingen wel even mee volgen!
groetjes,


Download op Justvecht.nl: mijn tijdschrift eJust
-


Bericht 6 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:04-04-2005
 Aan:hansduduMsgID:2175.6
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Mail kan probleemloos email ontvangen en verzenden via Compuserve. Ik begrijp alleen niet wat je met iMap wilt. Ik heb OS X 10.3.8 (10.4 bestaat nog niet officieel) enheb e.e.a. als POP server gedefinieerd. Zie bijgaand plaatje.
--------------------
Aloha

Ton van Hest


Bijlagen :

mailscreensnapz001.jpg
23KB


Bericht 7 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:hansduduDatum:05-04-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2175.7
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
dit was de reactie op mijn vraag mijn de compuserve helpdesk:
"
CompuServe BeNeLux ondersteund geen Apple computers.Er is geen software op CD voor MAC PC's. U kunt de CompuServe 2000 software wel downloaden van de Amerikaanse site,
hieronder staan de links:
Mac link voor OS8.0.1 en hoger:
ftp://ftp.cs.com/cs2000/103910/mac_cs2000.hqx
mac link voor OSX: ftp://ftp.cs.com/cs2000/103910/setupcs2kosx.hqx
CompuServe werkt niet met POP3, maar met IMAP"


Bericht 8 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:hansduduDatum:05-04-2005
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2175.8
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Ik zal je instellingen overnemen en kijken of het werkt. Ik meld dat nog even morgen.
Dank je alvast
Hans


Bericht 9 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:05-04-2005
 Aan:hansduduMsgID:2175.9
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Hallo Hans,
CompuServe 2000 werkt inderdaad met IMAP voor de ontvangst van mail en de servernaam is dus imap.cs.com, geen pop.cs.com of pop3.cs.com (pop.compuserve.com ook niet, dat hoort allemaal bij de oude CompuServe Classic mail).
Waar je nog aandacht aan moet besteden is dat IMAP de berichten op de server bewaart. Je moet dus zelf een berichtregel of iets dergelijks aanmaken dat je mails ook nog op je PC worden opgeslagen. CompuServe 2000 software heeft dat ingebouwd, maar bijvoorbeeld Outlook Express en Kmail (in Linux) niet. Dat is niet iets moeilijks, maar je moet het wel even goed uitproberen.
groetjes,


Download op Justvecht.nl: mijn tijdschrift eJust
-


Bericht 10 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:hansduduDatum:05-04-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2175.10
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Hallo Just,
Voor wat betreft het aanmaken van een eigen 'inbox'  als IMAP als inkomende server wordt gebruikt - dat moet geen probleem zijn. Ik heb imap.cs.com als inkomende mailserver opgegeven en geen firewall ingesteld, maar desondanks geen post. Enfin - ik probeer vanavond nog even de andere suggesties. Ik houn je op de hoogte.


Bericht 11 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud (Sysop)Datum:05-04-2005
 Aan:hansduduMsgID:2175.11
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Hans,

>>CompuServe werkt niet met POP3, maar met IMAP"<<

Volgens mij geldt dit voor de oude CS2000 versies. Lees het bericht van Ton van Hest en zie zijn schermafdruk, daar staat wel degelijk 'pop.compuserve.com' ingesteld. we horen het van je.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 12 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:05-04-2005
 Aan:hansduduMsgID:2175.12
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Hallo Hans,

Net even weer een mailtje in Linux gestuurd en gekeken of hij ook aankwam: ja dus.

Daarna nog eens de instelling in Kmail nagekeken:

server inderdaad imap.cs.com (je hebt toch niet ergens een komma getikt, he), poort 143 (je wéét maar nooit) en dan heel specifiek onder de tab beveiliging: Geen versleuteling (zoals SSL of TLS) en Authenticatiemethode platte tekst.

In elk soort E-mail programma heten dit soort dingen weer net iets anders.

Kom je hier iets verder mee?

groetjes,


Justvecht.nl: Mijn Blog en meer

-


Bericht 13 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ronald BeukerDatum:06-04-2005
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2175.13
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Beste Ruud,
>> Volgens mij geldt dit voor de oude CS2000 versies. Lees het bericht van Ton van Hest en zie zijn schermafdruk, daar staat wel degelijk 'pop.compuserve.com' ingesteld. we horen het van je. <<
De versie van de CS2000 software is niet van belang (die gebruik je sowieso al niet als je buiten de software om je e-mail gaat ophalen <g>). Voor CS2000-mail geldt altijd: IMAP, geen POP3.
pop.compuserve.com is alleen voor Classic e-mail.
Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 14 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:hansduduDatum:06-04-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2175.14
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Just,
gisteravond heb ik weer imap.cs.com als server ingesteld. UItgaande post (via SMTP-server) gaat prima, maar krijg niets binnen. Zal inderdaad vanavond even kijken of er geen versleuteling ingesteld staat.
Vreemde is dat -als ik POP als inkomende server probeer (eerdere suggestie)-, om een wachtwoord wordt gevraagd die bij mijn schermnaam van CS hoort (HansCorsten01). Dat type ik uiteraard in (secuur!). Vervolgens moet ik wederom het wachtwoord invullen..Ect.
Ik heb 1 wachtwoord gekregen van CS. Dat gebruik je o.a. om het net op te komen. En dat werkt allemaal prima. Enfin. we gaan rustig verder zoeken. Waardeer de hulp. :-)
 


Bericht 15 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Raf (Sysop)Datum:06-04-2005
 Aan:hansduduMsgID:2175.15
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Blijkbaar heerst er heel wat verwarring in dit draadje. Even voor alle duidelijkheid: zoals Ronald al aangeeft werkt CompuServe 2000 enkel en alleen met IMAP4. De POP3-settings zijn alleen van toepassing op het (oude) CompuServe Classic abonnement.
Ik heb daarstraks mijn CS2000-account even toegevoeg in Apple Mail (onder MacOS X 10.3.8), en dat ging prima. Zie bijgevoegde bijlage voor de settings. Succes!
ps: de smtp-server in de screenshot is deze van mijn eigen provider (Telenet.be). Als je gebruik maak van het CompuServe netwerk voor het opbouwen van je Internet verbinding, dan moet je hier natuurlijk de smtp server van CompuServe gebruiken.
Bijlagen :

CS2000.gif
67KB


Bericht 16 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:hansduduDatum:07-04-2005
 Aan:AllenMsgID:2175.16
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Probleem is opgelost: mijn account"soort" stond nog op POP. Bij Apple moet je eerst het soort account aangeven (POP, IMAP, .MAC etc) voordat je de instellingen van de server (pop.compuserve bij POP accounts, IMAP.cs.com bij IMAP accounts etc) ingevuld worden. Logisch eigenlijk.
Als je dus start met het aanmaken van een POP account (dacht dat CS dat ondersteunde) en vervolgens als inkomende server de IMAP.CS.COM server ingeeft, werkt het logischerwijs niet.
Ben kort geleden overgestapt op Mac, en dat blijkt. :-) moet nog een beetje losweken van de spagetti logica van Windows. Just, Ronald, Ruud, Raf en anderen: hartelijk dnak voor de bijdrage. Hoop dat dit anderen ook helpt.
Hans


Bericht 17 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:07-04-2005
 Aan:hansduduMsgID:2175.17
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Hoi hansdudu,
>> Hoop dat dit anderen ook helpt <<
 Voor de bakker dus. En wij hebben ook wat geleerd. Dat is juist het mooie van deze Forums. Veel plezier met je Mac!!
groetjes,


Download op Justvecht.nl: mijn tijdschrift eJust
-


Bericht 18 van 18

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud (Sysop)Datum:07-04-2005
 Aan:hansduduMsgID:2175.18
 Onderwerp:mailproblemen Apple met CompuserveForum:ws-nlcomputer
Hans,

Geweldig dat het werkt enne...veel plezier op de Mac :)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit