Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

57 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

16 april 2024, 11:05:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hoe lang bestaat Apple nog?  (gelezen 14840 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Hoe lang bestaat Apple nog?
« Gepost op: 11 november 2009, 20:58:53 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:06-06-2005
 Aan:AllenMsgID:2325.1
 Onderwerp:Hoe lang bestaat Apple nog?Forum:ws-nlcomputer
Zojuist heeft Steve Jobs in een 1 uur durende keynote één belangrijk punt gemeld: Apple verlaat het PowerPC-pad (van o.a. IBM) voor haar CPU's en stapt geleidelijk over op Intel X86-CPU's. Deze schokkende mededeling lijkt een berg waar iedereen tegenop kijkt, maar in feite heeft Apple al 5 jaar lang deze transitie in het diepste geheim voorbereid. Zelfs de eerste releases van Mac OS X waren al 'dubbel' uitgevoerd en geschikt om op Intel-processoren te werken.
De eerste Macs met een Intel-hart zullen medio volgend jaar verschijnen. En binnen 2 jaar zal de nieuwe productlijn geheel met Intel-processoren zijn uitgerust.
Ontwikkelaars zoals Adobe juichen het besluit toe en omdat de overgang al zo lang is voorbereid, weet Apple zeker dat er geen grote problemen zullen zijn met het goed laten ombouwen van bestaande software. Sterker nog: de presentaties van enkele keynote-gasten en Jobs' eigen keynote-presentatie draaiden al op een X86...
--------------------
Aloha

Ton van Hest




Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:06-06-2005
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:2325.2
 Onderwerp:Hoe lang bestaat Apple nog?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Ton,
>> Zelfs de eerste releases van Mac OS X waren al 'dubbel' uitgevoerd en geschikt om op Intel-processoren te werken. <<
Hoho! Ik ben zo eigenwijs het omgekeerde te vermoeden . Aangezien het hart van MacOS X gewoon een variant van Linux/Unix is was de basis altijd al X86 en heeft Apple de boel gewoon moet porteren (zoals dat overzetten wel genoemd werd). Niks dubbel dus, het kwam gewoon vanzelf zo uit.
Overigens ben ik niet bang voor Apple op de X86. MacOS X overleeft dat naar mijn overtuiging probleemloos. Welk ander systeem kan een chaotische digibeet als een pure creatieveling probleemloos bedienen?
groetjes,


Justvecht.nl: mijn Blog en meer
-