Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

151 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

24 april 2024, 03:46:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!  (gelezen 9557 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!
« Gepost op: 11 november 2009, 21:01:18 »
Bericht 1 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:13-10-2005
 Aan:AllenMsgID:2531.1
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Goedemiddag!
Vandaag is zoals gepland Ubuntu versie 5.10 uitgebracht, tezamen met de varianten Kubuntu (op basis van de KDE desktop) en Edubuntu (versie voor gebruik in het onderwijs).
Zonder meer een aanrader om eens te bekijken als je de gelegenheid hebt (qua beschikbare hardware of voldoende vrije schijfruimte). Er zijn trouwens ook Live CD's.
Veel plezier!
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer
-


Bericht 2 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:PimmetjeDatum:13-10-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2531.2
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Nou het is daar heftig druk<g>. Ik wacht nog wel een weekje.

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 3 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:13-10-2005
 Aan:PimmetjeMsgID:2531.3
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Hoi Pimmetje,
>> het is daar heftig druk <<
Dat zat er dik in. Maar dat is het mooie van het Bittorrent principe: hoe drukker - hoe beter!
Hier is de link naar de torrent voor de installatie CD voor PC's. Even downloaden naar je PC, in een Bittorent programma zoals Azureus mikken (volgens sysop Ton is de echte Bittorent software ook goed) en dan staat die iso zo op je PC.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer
-


Bericht 4 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:21-10-2005
 Aan:PimmetjeMsgID:2531.4
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Hoi Pimmetje,
>> Nou het is daar heftig druk <<
LOL! Dat isootje was zojuist in een halfuurtje binnen via die torrent, Azureus en die Cheapo Tiscali provider van me. Ben dus wederom best in mijn sas met Tiscali ... .
Zo eens even het CD-tje bakken en dan gaat mijn Toshiba Tecra 8000 laptop wederom onder het mes, van SuSE 10 naar Ubuntu 5.10. SuSE 10 was overigens fantastisch, 't is alleen dat ik zóóó nieuwsgierig ben. Oh ja, en met Ubbie kan ik tenminste ook direct printen op mijn thuisnetwerkprintertje. Erg handig uiteraard.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 5 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:PimmetjeDatum:22-10-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2531.5
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Ik denk, dat ik volgende week maar Suuz 10 ga. Hoezo printen op een thuisnetwerk printer? Dat kan met Suuz toch ook? Tenminste, dat doe ik hier al veel langer hoor. Er staat een oudje met Suuz 8.2 met printer er aan. En die bereik ik vanaf mijn dualboot van Suuz en W-XP zonder problemen. Nou ja, vanuit W-XP krijg ik steeds een extra blanco blaadje achter een printopdracht. Ik meen te weten, dat ik dat ooit eens heb uitgezocht, maar kan de oplossing daarvan niet meer vinden. Maar zonder problemen wordt er geprint.

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 6 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:22-10-2005
 Aan:PimmetjeMsgID:2531.6
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Hoi Pimmetje,
>> Ik denk, dat ik volgende week maar Suuz 10 ga. <<
Doen! Het is zooooo móóí ... .
Eh, dat printen: mijn printer hangt aan een Windows XP bak (ja, ik weet het, ja, ik weet het ... maar de dames willen ook wat!) en dat geeft het gedonder naar mijn idee.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 7 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:PimmetjeDatum:22-10-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2531.7
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Helaas, die situatie heb ik niet uitgeprobeerd. Ik bedoel printer aan eenXP-bak. Ik print trouwens niet met behulp van cups, maar nog gewoon ouderwets met lpr-daemon en dat werkt zowel uit linux als XP zonder problemen. Maar misschien, dat ik dat volgende week ook ga veranderen.

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 8 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:24-10-2005
 Aan:PimmetjeMsgID:2531.8
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Hoi Pim,
Ik molde wéér Gnome in Ubuntu op zoek naar een manier om die nogal afwijkende geluidskaart in mijn oude Toshiba aan de praat te krijgen. Die geluidskaart is een notoire lastpak, maar dat Gnome is bepaald niet mijn vriendje.
Ik heb er weer lekker SuSE 10 opgezet, met KDE natuurlijk. En Kppp om in te bellen, dat Kinternet vind ik ook niks. Van de week eens even scherp instellen zonder overbodige toeters & bellen. Dat geeft die slome Tosh wat meer lucht en dan gaat het best wel. Dan is het een heel lekker ding om overal heen mee te slepen, waar je je mooie laptop niet aan wil wagen enzo.
Misschien moest ik dat Kubuntu (met KDE i.p.v. Gnome) maar eens proberen. Ik zie wel..
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 9 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:PimmetjeDatum:25-10-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2531.9
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

Nou Suuz10 staat er nu een dag op. Tjeempie, wat moet ik weer veel instellen. Nou ja, mail, internet en printen was zo gebeurd. Geen problemen daarmee. Maar dan ga je de rest nog eens ff doen<g>. Nou ja, ff.... problemen met switchen naar een andere user, ik heb nis ingesteld, gewoon om te proberen. Dat switchen lukt dus niet. Dan via nfs de home directories aankoppelen. Dat lukt wel, maar toegang tot die directories, ho maar. "toegang geweigerd". Dan nog apache, mysql en php (4) erop gezet. Ook dat werkt (nog) niet. Maar ik ben pas een dag bezig, dus ik heb nog veeeele uren/dagen te gaan<g>. En vele vragen.

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 10 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:25-10-2005
 Aan:PimmetjeMsgID:2531.10
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Hoi Pimmetje,
>> Tjeempie, wat moet ik weer veel instellen <<
Ja, maar wat jij allemaal ook extra uithaalt op die bak is aardig ingewikkeld Ik hou het wel wat eenvoudiger. Mailen, surfen en dtp-en, dat is het wel zo ongeveer.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 11 van 11

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:PimmetjeDatum:26-10-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2531.11
 Onderwerp:Ubuntu versie 5.10 uitgebracht!Forum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Het valt allemaal wel mee hoor, wat ik doe. Maar ik wil het dan wel graag voor elkaar hebben. Enige problemen:
-mozplugger installeren in firefox, maar ik zie wel die mozplugger, maar geen mozhelper terug
- wisselen van gebruiker. dus uit loggen en dan proberen aan te loggen met een andere gebruiker. dat gaat dus fout. Alleen als ik in die situatie als root inlog gaat het goed. Maar terug naar de gewone gebruiker gaat dan weer niet. Dus herstarten. Maar dat gaat nu razend snel, vele malen beter als met 8.2
- mplayer compileren gaat niet, die mekkert over een "foute" gcc-compiler
- xine heeft probleme, want er is een af andere lib niet (demux), dus filmpjes afspelen lukt niet

Het zijn gee grote problemen, maar ze zijn er wel. Nou ja de dag is nog lang, dus blijf ik zoeken.

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2