Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

29 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 07:06:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Mac mail  (gelezen 11367 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Mac mail
« Gepost op: 11 november 2009, 21:03:45 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:werasmitsDatum:01-02-2006
 Aan:AllenMsgID:2744.1
 Onderwerp:mac mailForum:ws-nlcomputer
Ik heb gisteren adsl geinstalleerd van CS. Ik moet nu mailen via de browser van CS.
Ik wil liever gewoon met mijn eenvoudige mail-programmaatje van de Mac OSX, mailen.
Hoe moet ik dit precies doen?
bedankt
Wera


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:02-02-2006
 Aan:werasmitsMsgID:2744.2
 Onderwerp:mac mailForum:ws-nlcomputer
Hoi Wera,
>> mijn eenvoudige mail-programmaatje van de Mac OSX, mailen <<
Dat moet geen enkel probleem zijn.
Ik heb gewacht of één van de mensen hier met een Mac met een reactie kwamen, maar die zijn waarschijnlijk even druk. Ik heb helaas geen Mac, maar gebruik wel Linux en heb daarmee  wel wat ervaring buiten een Windows systeem. Ik heb ook even de tutorial van Mac Mail bekeken.
Het werkt precies zo als bij welke andere provider ook. De inkomende server is alleen geen pop3 server, maar een imap server. De in te vullen adressen zijn dan imap.cs.com en smtp.cs.com. Gebruikersnamen in vullen zonder @cs.com en bij beide servers (de smtp server heeft dat dus ook nodig en je moet daarbij zoiets als authenticatie wellicht aanzetten).
Vervolgens is het bij een imap server zo dat de mail op de server beheerd wordt. Dat is vooral handig als je mail met verschillende computers wilt ophalen. Het onhandige is echter dat die mail niet vanzelf op je computer terecht komt. CompuServe bewaart echter de mail op de imap server ook weer niet eeuwig. Flauw natuurlijk, maar wel een tikkie begrijpelijk want is die server snel helemaal overvol. De oplossing is simpel: even zorgen dat je bekeken mail ook op je pc opslaat. Dat kan met het handje of met een instelling in het mailprogramma.
Op het NLHelp forum staat een prachtige handleiding in drie delen voor het gebruik van Thunderbird, die als voorbeeld voor Mac Mail qua instellingen naar mijn idee hoogst nuttig is. Vooral deel twee. Zie ook het stukje waarin verteld wordt hoe je met een berichtregeltje de mail op de imap server automagisch laat kopieren naar een map op je PC.
Succes! En als je nog vragen hebt: roepen maar.

groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Mac & Linux [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Ton Van Hest (Sysop)[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]02-02-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]werasmits[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]2744.3[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]mac mail[/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Je hebt voor Mail precies dezelfde instellingen nodig als voor XP. Ik heb geen CS2000 account dus ken de instellingen daarvan niet maar als je de XP-instellingen ergens opzoekt dan kun je dat zo omzetten naar Mail.Aloha, Sjaloom, Allah Akbar en Je zus redt.

[/][/i]