Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:35:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Weer opstarten van een slapend account  (gelezen 12886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Weer opstarten van een slapend account
« Gepost op: 11 november 2009, 21:04:32 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:106625.1431Datum:18-02-2006
 Aan:AllenMsgID:2785.1
 Onderwerp:weer opstarten van een slapend accountForum:ws-nlcomputer
Ik werk nu sinds een paar jaar hoofdzakelijk met Linux als OS. Na enkele jaren heb ik mijn slapend Compuserve adres weer actief gemaakt, maar kan maar niet te weten komen hoe ik bepaalde dingen tot stand kan brengen.
1) Via mail2web kan ik nu toch mijn mail binnenhalen, maar met thunderbird kan ik er maar niet toe komen om mijn mail na te kijken...
2) Via gFTP, een zeer goed ftp-programma slaag ik er evenmin in om mijn homepage op ourworld.compuserve.com te openen en er veranderingen in aan te brengen. Blijkbaar kan dat alleen maar via een programma van Compuserve, maar dat bestaat enkel voor Windows en voor Mac OSs.
Nu log ik in via mijn bestaande ADSL-lijn via SKYNET.BE
Kan iemand me op weg helpen om uit het slob te geraken?
Dank bij voorbaat.
Paul



Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:18-02-2006
 Aan:106625.1431MsgID:2785.2
 Onderwerp:weer opstarten van een slapend accountForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul ,


>>  Linux als OS <<

Kijk, dat hoor ik nou toch zo graag ! Ik ook dus, Slackware 10.2 op het moment.

>>  mijn mail na te kijken <<Je hebt, te zien aan het numerieke adres, nog een Classic account. Heb je dan - dat je weet - ook nog een Persoonlijk adres en een POP wachtwoord ooit ingesteld?  Anders gaat dat met Thunderbird nooit lukken, daar moet je dat POP wachtwoord gebruiken, niet je wachtwoord waarmee je bijvoorbeeld kan inbellen of inloggen op een forum als deze.

>> ourworld.compuserve.com <<

Nee, dat klopt. Dat kan alleen met de (oude - niet de nieuwe) MS Webpublishing wizard. En dan is verder dat adres ietsie ingewikkelder dan wat je nu noemt. Alleen weet ik ook niet meer precies hoe, maar dat is zo opgediept. Het sippe is dat bij mijn beste weten je dat ook echt niet onder Linux voor elkaar krijgt. Alhoewel, het is het proberen waard: even in Wine kieperen en kijken wat er gebeurt? Die Wine mannen zitten ook niet stil. Ik ben wel benieuwd als je dat gaat proberen ...!

Meer over de instellingen en de rest van de boel snuffel je het beste na op het NLHelpClassic Forum. (meeluisteraars: alleen voor Classic accounts, dit is niet het Help Forum voor CS2000 leden)


groetjes,


Justvecht.nl-mijn Blog en meer





Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:106625.1431Datum:19-02-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2785.3
 Onderwerp:weer opstarten van een slapend accountForum:ws-nlcomputer
Dank Just voor je antwoord.
Ik werk momenteel met Fecora Core 4. Op mijn portabele computer kan ik nog met dual boot met XP opstarten. Het is wel al een hele tijd geleden dat ik er iets op deed. Ik zal daar momenteel op proberen mijn homepages bij te werken. Met Wine heb ik al lang geen ervaring mee. Onder SuSe heb ik er nog wat mee geƫxperimenteerd, maar momenteel heb ik er geen zin in om er weer mee te gaan experimenteren (misschien ten onrechte, maar de tijd staat jammer genoeg niet stil als we daar mee bezig zijn...).
De MS Webpublishing wizard heb ik momenteel nog niet te pakken gekregen. Met wat lees en zoek-geduld kom ik er hopelijk toe. Wel had ik ondertussen "fp2006-final-3x1x.00-setup.exe" al opgepikt, maar daar kan ik niets mee doen als ik goed begrepen heb met mijn classic account. Wel vind ik het jammer dat Compuserve niet gewoon zegt hoe men met een gewoon ftp-programma aan de slag kan om die klus te klaren. Wellicht is dit om veiligheidsredenen, maar als anderen dit kunnen is dit niet echt een afdoende reden dacht ik.
Nogmaals dank voor je hulp, en ik zoek hopelijk niet vergeefs.
Paul



Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:-> Just Vecht (Sysop)Datum:19-02-2006
 Aan:106625.1431MsgID:2785.4
 Onderwerp:weer opstarten van een slapend accountForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul ,


>> MS Webpublishing wizard heb ik momenteel nog niet te pakken gekregen <<

H ier is hij op te halen: Webpost
Dat het niet kan met ftp heeft - denk ik - niets te maken met veiligheid. Bij de CS2000 abonnementen is dat wel zo. Vergeet echter niet dat die Classic accounts er al waren, met heel de technische rimram erachter, ver voordat ene Marc Andreesen Mosiac bedacht, de voorloper van alle huidige browsers, en daarmee het Wereldwijde Web een enorme impuls gaf.

Die webpublishing wizard was destijds zo gek nog niet. FTP is voor een boel mensen soms toch iets te technisch..

Als er nog wat is laat je het maar weten, hoor! Zoeken we het voor je uit.

Voor dat POP wachtwoord zul je wel de CS 4.02 software onder XP moeten installeren, vrees ik.

Succes!

groetjes,


mijn Blog en meer




Gewijzigd 19/02/2006 10:12 CET door Just Vecht (Sysop)