Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

368 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 10:11:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Xubuntu 6.10 en een testbankje  (gelezen 9759 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Xubuntu 6.10 en een testbankje
« Gepost op: 11 november 2009, 21:16:02 »
Bericht 1 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:02-11-2006
 Aan:AllenMsgID:3132.1
 Onderwerp:Xubuntu 6.10 en een testbankjeForum:ws-nlcomputer
1 Goedenavond ! ,

Ik had mezelf aan een net "Windows" 98 PCeetje gekletst als dank voor hand & spandiensten aan zijn opvolger, eeen jongere machine onder Windows XP.Met het uitkomen van Ubuntu 6.10 (2006, ,maand 10 is dat dus) leek het me een geslaagd idee dat ding dus maar eens op Ubuntu te zetten en dan wel de Xubuntu variant. Dat is met de lichtere Xfce omgeving, want zo'n zwaar PCeetje was het ding nou ook weer niet. Xubuntu dus even via een torrent binnengehaald, iso naar een CD gebrand en in de PC.

Nou, dat wou dus echt niet. De Live CD deed het op de nogal slome machine echt niet, niet helemaal goed om precies te zijn. Op één van de Windows XP bakken hier thuis wel. 6.10 vraagt dus duidelijk een zwaardere PC.

Dan maar Ubuntu 6.06 erop en een eerste poging was geslaagd. Toen nog eens 6.10 proberen en weer ging dat fout. Erger nog, 6.06 wou ook niet meer. Dat kwam door een poging er wat extra geheugen bij te zetten. Later bleek dit moederbord alleen 66 Mhz Sdram modules te accepteren en dat had ik niet door.

Ik had nog een tweede soortgelijke machine, die niet meer wou opstarten. Dus maar eens een testopstelling gebouwd, zodat je niet moeilijk in een kast zit te prutsen. Bovendien reuze handig om onderdelen even te proberen. Ik had laatst een paar voedingen kapot in de familie. Altijd handig om zo snel te kunnen testen

Hierbij een foto van de testbank. Veel meer dan een stuk spaanplaat en alles er een beetje slim opgeschroefd is het niet. Elk moederbord uit een ATX kast moet zo er op passen. Paar schroeven erbij, stekkers erin en opstarten maar. Ook het speakertje en de aan/uitknop met power LED / HD led zijn uit de oude kast gehaald en op de plank gezet.

Het testbankje heeft zich inmiddels al bewezen. Het oude PCeetje draait nu met een Pentium II 333 Mhz en 128 MB RAM weer als een zonnetje. Van de andere PC is vooralsnog het moederbord overleden verklaard.

Xubuntu 6.06 doet het als Live-CD nu perfect, maar de installatie naar de harde schijf gaf gedonder. Die schijf opnieuw partitioneren vanaf de Live CD was een ramp. Dat liep telkens vast. Niet zo mooi van Ubuntu. Nou heb ik bij alle tot nu toe geprobeerde distro's wel gezeur met partitioneren en grijp ik meestal gelijk naar mijn flop met Partition Magic.

Morgenochtend pleeg ik een laatste poging, nu met een al aanwezig bestandssysteem op de HD. Dat ging namelijk de eerste keer wel heel puik. Alleen heb ik ipv Windows van de eerste poging 98 Feather Linux gebruikt. Dat installeert namelijk razendsnel.

Tja, waar ik eigenlijk mee bezig ben vraag ik me ook wel af. Ik hoop er een leuk draaiende PCeetje van over te houden. Die ga ik als demo hier en daar neerzetten. Het barst namelijk van dit soort oude PCs. Mijn buurvrouw was al geinteresseerd. Dan kunnen de kinderen lekker spelletjes spelen en voor haar is Internet/e-mail en een enkel briefje genoeg. En dan zonder virus en andere narigheid.

Ik zie wel ... Van de straat ben ik in ieder geval <grinnik>

Terwijl ik dit type trekt Azureus Slackware 11 binnen. Dat loopt lekker.
groeten,

Just Vecht
mijn Blog en meer 75

Bijlagen :

testbank.jpg
136KB


Bericht 2 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:pauluDatum:03-11-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:3132.2
 Onderwerp:Xubuntu 6.10 en een testbankjeForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Toevallig ook net met Xubuntu bezig geweest,helaas bleef m'n monitor zwart na de opstartprocedure van de live cd,denk dat ie de grafische kaart niet kan thuisbrengen.(dank voor je waarschuwing van installatieproblemen....)
Ik heb wel Suse9 op een andere computer staan,gaat wel wat traag maar die installeerde soepel en het ziet er mooi uit.(kreeg m'n modem niet aan de praat maar nu met breedband lukt het ook nog niet erg het internetten,misschien opnieuw installeren?)
Groet,Paul
(op andere pc's ging ubuntu (heb gratis cd-rom ergens bij iemand opgehaald)en xubuntu wel vanaf cd-rom maar wel langszaam,dan is Knoppix stuk sneller)


Bericht 3 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:03-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3132.3
 Onderwerp:Xubuntu 6.10 en een testbankjeForum:ws-nlcomputer
1 Hoi Paul,
>>  denk dat ie de grafische kaart niet kan thuisbrengen <<
Ik weet het niet precies, maar dat Ubuntu valt me zwaar tegen qua installeren en dat is niet de eerste keer. Ik heb er vanmiddag weer mijn oude trouwe Slackware 10.2 CD's ingegooid en draaien dat ding! De KDE omgeving met de ogenstreler wizard ingesteld voor oude machines en het gaat allemaal echt puik.

OK, die Slackware installatie menu's zien er absoluut niet uit. Maar het wérkt dus altijd!

Verder probeert dat Slack niet meteen een mooi scherm voor te toveren en heb je daarmee altijd een herkansing. Doet X-Windows het, dan even inittab aanpassen van runlevel 3 naar 4 (jaja, één cijfertje maar) en alsaconf voor het geluid en Slack draait, toeters, bellen en de rest.

Ouderwets is nog niet zo slecht!!
groeten,

Just Vecht
mijn Blog en meer




Bericht 4 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:pauluDatum:03-11-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:3132.4
 Onderwerp:Xubuntu 6.10 en een testbankjeForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Heb net even gezocht en dat knoppix 3.2 is nog simpel te downloaden: http://www.linux.ie/download/ilug_knoppix/ ,is wel mooi om even de downloadsnelheid op deze computer te zien oplopen.Loopt op naar de 450 tot 500KB dus dat is maximaal haast.
Pas met een programmaatje ' cyber tweak'  m'n instellingen hier geoptimaliseerd en dat werkt (win98).Een download die eerst met 25KB voortsjokte ging nu ineens boven de 150KB.
Enfin,dat slackware zie ik zo gauw niet als een mooi pakket,van die ftp sites begrijp ik nooit iets van,wat je nu moet downloaden.
Erg thuis in die bestanden van linux ben ik niet.Het is nog grotendeels onbekend terrein.Ga zo es kijken of ik vanaf de knoppix cd-rom online kan komen......
Groet,Paul
Ben nu online vanaf de Xubuntu cd-rom op m'n hoofdcomputer(die ander pc heeft een "his" grafische kaart,onduidelijk geval).Dat gaat goed.Wat me opvalt is dat de letters nog goed leesbaar zijn in hogere resoluties.Zit nu een stap hoger dan in windows.



Bericht 5 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:03-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3132.5
 Onderwerp:Xubuntu 6.10 en een testbankjeForum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,
>>  Ben nu online vanaf de Xubuntu cd-rom <<
Mooi hè? Die Live CD's zijn geweldig. De mooiste vind ik nog die mini dingen van 50 MB, zoals Damn Small Linux. Vooral als je een beetje redelijk RAM geheugen hebt. Dan laad je ze helemaal in het RAM geheugen en dan zijn het me toch flitsers ...

Dat Slackware vereist een pietsie werk, ja. Maar dat valt zo mee en dan draait het ook echt goed. Ik heb die oude Pentium II (233 MHz, 128 MB RAM, 13 GB harddisk) nou echt lekker aan het draaien. Dat wordt een demo uitleenbak, want ik he aardig wat belangstelling hier en daar. Als de buurvrouw hem al niet meteen koopt dan. Dan ga ik op zoek naar een ander Windows 98 machientje onder de 50 euro. Daar zijn er genoeg van.

Eerst maar even snel een backupje/image maken. Ik heb weleens een moederbordje gewisseld in het verleden. Heel ander bordje was dat met een veel snellere processor. Windows lag op zijn kont te apegapen en Linux draaide doodvrolijk door. Scheelt me veel geinstalleer als dat zo lukt.

Als je Slackware wilt downloaden vind je hier de iso's:

http://tlm-project.org/public/distributions/slackware/11/

Verdraaid zeg! Alleen torrents? Hier ook al, bij Slackware ook al. Zeker bandbreedte problemen. Nou ja, dat gaat anders best ook prima, vooral tegen het einde raast dat Bittorrent zo hard door. Dat is trouwens gemaakt voor dit soort klusjes, niet voor illegale films enzo.
groeten,

Just Vecht
mijn Blog en meer




Bericht 6 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:pauluDatum:04-11-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:3132.6
 Onderwerp:Xubuntu 6.10 en een testbankjeForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Ja het intenetten ging wel aardig maar het openen van andere programma's met xubuntu dat liep helemaal vast zoals thunderbird openen of wisselen van taal naar nederlands.De CD bleef zo'n kwartier lang op volle toeren loeien zonder dat ik nog kon ingrijpen,ctrl alt en del werkt ook niet dus de pc maar met de knop uitgezet.Zat te denken of er dan nog een linux-swapfile ergens op m'n schijf is achtergebleven maar die zie ik toch niet..........?(ook niet met partition manager van ranish)
Ik heb die slackware 10.2 nog wel ergens gevonden,ik weet niet of die 11 niet weer hogere eisen aan m'n systeem stelt? ftp://swtsrv.informatik.uni-mannheim.de/pub/linux/distributions/slackware/slackware-10.2-iso/
In deze computer heb ik ook een pentium II 233 Mhz maar die heb ik in de bios kunnen opwaarderen naar 350,gaat ie ipv een bussnelheid van 66 Mhz - 100 Mhz.
Het is toch aardig dat die oudere systemen het nog goed doen,pas ontdekt dat ik met pentium II,266 Mhz ,66 Mhz bus en 64 mb geheugen (nic in isa-slot)de maximale snelheid van m'n adsl in win98 (first ed.)kan halen.Ga zo dat programmaatje cybertweak eens verder testen,in hoeverre het prestaties verbeterd.
Groet,Paul
 


Bericht 7 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:04-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3132.7
 Onderwerp:Xubuntu 6.10 en een testbankjeForum:ws-nlcomputer
1 Hoi Paul,
>>  11 niet weer hogere eisen aan m'n systeem stelt? <<
Dat zou kunnen, maar omdat Slackware de boel netjes gescheiden houdt zie ik dat niet zo gebeuren. Wacht even tot ik het geprobeerd heb zou ik zeggen.

Die swapfile is wel weg, hoor.

Wat betreft die oude systemen: XP en straks helemaal Vista vragen veel te veel van de machines in de standaard installatie. Dat hoeft helemaal niet. Maar het is goed voor de handel, denk ik wel eens stilletjes.

Kijk ook maar eens naar de supertips van Michel Uphoff. Die krijgt een Windows XP machine veel beter aan de gang door het wegwerken van allerlei ballast.
groeten,

Just Vecht
mijn Blog en meer




Bericht 8 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:pauluDatum:04-11-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:3132.8
 Onderwerp:Xubuntu 6.10 en een testbankjeForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Ben inderdaad druk met XP proberen sneller te laten starten met die tips en ook wat andere dingen.Zit niet veel schot in,het blijft zo rond de 2½ -3 minuten,dat met tussenpozen doorreutelen bevalt me niet zo.
Het irriteerd wel dat xp,verander ik iets met msconfig krijg ik bij de volgende keer opstarten waarschuwing dat er iets is verandert in msconfig en dan kan ik aanvinken dat ik die waarschuwing niet meer wil in het vervolg en een volgende keer verschijnt dat dan toch weer als ik iets veranderd heb......:-\
Ook even eenvoudig een register backuppen zoals in win98 met de opdracht scanregw is er niet bij.Volgens microsoft moet je dat met back-up doen,nou daar staat niks over alleen register backuppen.Systeemherstel dan maar.
 Groetjes,Paul
Ps,heb het in tijdschrift gevonden hoe je register backupt,poeh is 430 Mb,neemt alle bestanden in de system32 map mee.Tja......
Nog algemeen vraagje:weet iemand waar systeemherstel z'n backups bewaard?


Bericht 9 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:04-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3132.9
 Onderwerp:Xubuntu 6.10 en een testbankjeForum:ws-nlcomputer
Melding van ForumInfoStats :
Dit bericht is verplaatst van 3132.9 naar 3135.1
  [/]



Bericht 10 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]paulu[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]04-11-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Michel Uphoff (Sysop)[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]3132.10[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Xubuntu 6.10 en een testbankje[/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Melding van ForumInfoStats :
Dit bericht is verplaatst van 3132.10 naar 3135.2
 



Bericht 11 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Michel Uphoff (Sysop)[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]04-11-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]paulu[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]3132.11[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Xubuntu 6.10 en een testbankje[/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Melding van ForumInfoStats :
Dit bericht is verplaatst van 3132.11 naar 3135.3
 



Bericht 12 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]paulu[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]04-11-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Michel Uphoff (Sysop)[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]3132.12[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Xubuntu 6.10 en een testbankje[/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Melding van ForumInfoStats :
Dit bericht is verplaatst van 3132.12 naar 3135.4
 



Bericht 13 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Just Vecht (Sysop)[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]05-11-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]paulu[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]3132.13[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Xubuntu 6.10 en een testbankje[/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Hoi Paul,
>>  XP proberen sneller te laten starten <<
Ik zag je al druk aan het werk met onze Michel!

Ik heb dat stukje discussie verplaatst naar de map Windows, voor de meelezers. Want die zijn er een heleboel.

Ik zag ook dat jouw PC niet zo snel is. Die machines zijn er genoeg, maar XP draaien is inderdaad knap lastig. Op Linux draaien ze echter als een raket. Het enige probleem is het beperkte geheugen. Daarom zet ik in Linux het aantal virtuele bureaubladen terug naar 1. Dan heb je verder voor privé gebruik XP functionaliteit met een snelheid groter dan Windows 98. Geen spelletjes en speciale Windows software uiteraard, al zijn ook daar wel oplossingen voor.
Geen virussen en andere troep ook trouwens 
groeten,

Just Vecht
mijn Blog en meer




Bericht 14 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]paulu[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]05-11-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Just Vecht (Sysop)[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]3132.14[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Xubuntu 6.10 en een testbankje[/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Hoi Just,
Zal zo eens kijken waar het staat.
Op m'n computer met Suse is het me gelukt om m'n netwerkkaart te configureren en het werkt.(met inbelmodem lukt dat ook maar dat werkt niet.....*)Is toch een mooie duidelijke gebruiksvriendelijke interface dat YaST .
Vreemde is dat ik wel online kan surfen maar niet hier op dit forum kan inloggen,het gaat goed tot het invullen van m'n gebruikersgegevens en dan bij inloggen krijg ik een error pagina...........(komt ook met mededeling dat bij sommige oudere browsers ......dit kan gebeuren maar die Suse is niet echt oud,iets meer als 1 jaar)Heb jij dat ook wel eens gehad?
Ja heb wel ergens dat 'wine' zien staan,staat op de knoppix geloof ik,daarmee kun je windowsprogramma's in linux draaien.Het is wel even wennen om door te krijgen hoe dingen georganiseerd zijn in Linux maar ik ga het zeker onderzoeken.
Groet,Paul
Ps,het kan wel helpen om het kabeltje van de telefoonlijn in het modem te pluggen....:-) Dat krijg je met twee inbel-modems op 1 computer..... 
 


Bericht 15 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]paulu[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]05-11-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Just Vecht (Sysop)[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]3132.15[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Xubuntu 6.10 en een testbankje[/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Hoi Just,
Ik heb net die Slackware 10.2 binnengehaald,zo'n iso-bestand maar ik weet niet goed hoe ik daar een opstartbare cd-rom van maak.Met gewoon branden startte die niet op,moet je dat nog bootable maken?Ik heb het wel es gedaan (nero) maar zie het nu toch niet zo hoe dat moet....Kun je dat misschien uitleggen????
Vriendelijke Groet,Paul
 
Ik snap em al denk ik,het gaat niet in nero burning rom maar wel in nero express,de optie 'een image branden' nemen en dan iso uit het uitklapmenu'tje kiezen.


Bericht 16 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Ruud (Sysop)[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]13-11-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Just Vecht (Sysop)[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]3132.16[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Xubuntu 6.10 en een testbankje[/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Hallo Just,

En je noemt de foto een testbankje? In dat geval is mijn computerspullenkas een grote testbank ;-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 17 van 17

NL Computer Forum ~ Mac & Linux [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Just Vecht (Sysop)[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]13-11-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Ruud (Sysop)[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]3132.17[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Xubuntu 6.10 en een testbankje[/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Hoi Ruud,
>>  je noemt de foto een testbankje? <<
Eh jaa? Kijk, het mooie van mijn testbankje is dat alle componenten op zich goed zijn. Een onderdeel erin waar je aan twijfelt en je weet gelijk meer! Er zit nu een moederbordje in wat kapot bleek te zijn, bijvoorbeeld. Dat weet je dan gelijk zeker.

Op zich heb ik ook wel wat meer spul, al is mijn huis niet groot en gaat overbodig spul daardoor sneller weg.
groeten,

Just Vecht
mijn Blog en meer



[/][/i]