Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

202 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:09:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bestand met ics extensie  (gelezen 20570 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Bestand met ics extensie
« Gepost op: 11 november 2009, 22:49:19 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:27-06-2004
Aan:AllMsgID:1438.1
Onderwerp:Bestand met ics extensieForum:ws-nlcomputer
Beste mensen,

Sinds heel kort kan ik via Outlook Web Access bij mijn bedrijfsmail via een VPN verbinding over elke beschikbare Internetverbinding die ik kan vinden. Erg nuttig gezien mijn werk, die me over de hele wereld brengt en vandaar ook de keuze voor CompuServe, die ons bijna overal laat inbellen tegen lokale kosten.

Ik heb het ook nog voor elkaar gekregen die bedrijfsmail via Outlook Express 6 op te halen, zodat ik de mailtjes ook zonder internetverbinding terug kan lezen. Onze bedrijfsstandaard is namelijk nog (eventjes nog maar) Office 97. Overigens tot mijn tevredenheid tot op heden, alleen geen moderne Outlook beschikbaar die dat webmail kunstje kan. Gelukkig is Outlook Express via Windows Update al wel op niveau.

Alleen komen die verhipte vergaderverzoeken van vriend Outlook in de vorm van .ics bestanden op me af en ik krijg ze niet in Outlook 97 weer omgebogen naar een leesbaar vergaderverzoek. Ik zo'n bestandje dus maar eens in ee teksteditor geopend en het blijkt een vrij standaard vCalendar bestand te zijn.

Ik daarna maar eens dat bestandje geopend in kOrganizer in Linux en hoppa <grinnik> alles netjes in beeld. Ik weet nu alles. OK, even PC herstarten in Linux dan..

Iemand hier die ergens nog wat slimmmers op weet? Software aanschaffen is er niet bij, vrees ik. Ja, uit eigen zak wel natuurlijk..

Groetjes,

Just


Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Umgak UmgiDatum:24-07-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1438.2
Onderwerp:Bestand met ics extensieForum:ws-nlcomputer
Just,

je geeft zelf de oplossing al aan: pc herstarten in Linux. Als je dat herstarten nou laat en alleen nog maar in Linux opstart ben je helemaal klaar. De windowspartitie kun je dan zinniger gebruiken ;-)


Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:30-07-2004
Aan:Umgak UmgiMsgID:1438.3
Onderwerp:Bestand met ics extensieForum:ws-nlcomputer
Ha Umgak Umgi,

En hoe denk jij dan dat de support-afdeling bij mijn werkgever hierop reageert? Die hangen nu al bij tijd en wijle verbijsterd tegen mijn TFT-schermpje aangeplakt als ik een oplossinkje voorschotel waar ze maar niet uitkwamen <gg>..(in Windows, hoor)

Nee, laat ik dat maar niet doen.

groetjes,

Just


Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Raf Hofmans (Sysop)Datum:19-08-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1438.4
Onderwerp:Bestand met ics extensieForum:ws-nlcomputer
Hey Just,

Ik kwam vandaag toevallig een progje tegen dat die ics files zonder morren importeert: Mozilla Calendar. Je kan hem hier afhalen:

http://www.mozilla.org/projects/calendar/download.html

Werkt prima :-) Ik heb daarnet een calendar invitation gestuurd vanuit iCal op de Mac, en het ics filetje dat iCal dan aanmaakt kan gewoon in Calendar geopend worden (menu Tools > Import from file).

Probeer het n's uit :-)

Groeten,

Raf


Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:19-08-2004
Aan:Raf Hofmans (Sysop)MsgID:1438.5
Onderwerp:Bestand met ics extensieForum:ws-nlcomputer
Ha Raf,

In Mozilla in Slackware Linux zat de kalender er al standaard in, In Windows een kwestie van even downloaden.

Bedankt voor de tip!

groetjes,

Just