Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

211 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:28:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Outlook blokkeert bestand? Oplossing!  (gelezen 15465 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Outlook blokkeert bestand? Oplossing!
« Gepost op: 11 november 2009, 22:56:51 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Ronald BeukerDatum:17-12-2004
Aan:AllenMsgID:1786.1
Onderwerp:Outlook blokkeert bestand? Oplossing!Forum:ws-nlcomputer

Beste Forumleden,
Let op: dit gaat om Outlook, dus NIET om Outlook Express!!
Gebruikers van Outlook 2000, Outlook XP/2002 of Outlook 2003 kennen ongetwijfeld het verschijnsel dat bestanden die een bepaalde 'gevaarlijke' extensie, zoals .exe, hebben en die als attachment met een e-mail binnen komen, worden geblokkeerd. Je ziet dan wel dat er een attachment is, maar je kunt er niet bij! In Outlook zit standaard geen mogelijkheid om zo'n geblokkeerd bestand te deblokkeren.
Dit handige tooltje "Attachment Options" is gratis en lost dit voor je op. Meer info én de download vind je hier:
http://www.slovaktech.com/attachmentoptions.htm

Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:17-12-2004
Aan:Ronald BeukerMsgID:1786.2
Onderwerp:Outlook blokkeert bestand? Oplossing!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
Wil dat zeggen dat een zip (zou ook bij de gevaarlijke bestanden zitten) als attachment meesturen aan iemand met Outlook geen zin heeft? Don Esteban
Don Esteban Homepage

[/color][/size]


Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:20-12-2004
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:1786.3
Onderwerp:Outlook blokkeert bestand? Oplossing!Forum:ws-nlcomputer

<Wil dat zeggen dat een zip (zou ook bij de gevaarlijke bestanden zitten) als attachment meesturen aan iemand met Outlook geen zin heeft? >
als je echt veilig wil zijn dat moet je helemaal geen email meer gebruiken <g>
en anders is het gebruik van alleen tekstbestand (.txt) het veiligst, dus geen toeters en bellen gebruiken.
Franc

meer dan 4000 originele recepten.
Voor indonesisch: Kokkieblanda.nl Overige landen: Heerlijkkoken.nl



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-12-2004
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:1786.4
Onderwerp:Outlook blokkeert bestand? Oplossing!Forum:ws-nlcomputer

>> een zip .... als attachment meesturen aan iemand met Outlook geen zin heeft <<
Hoi Don,
Aan iemand met Outlook in de regel niet. Het aantal Outlook gebruikers dat tooltje van Ronald het Spaanse tooltje of de registry settings kent is uitermate beperkt. Wat je er aan kan doen is de zip hernoemen naar .txt en de ander kant instructies geven hoe dat weer terug te zetten.
Voor Outlook Express geldt een ander verhaal. Allereerst valt daar het blokkeren van "gevaarlijke" bijlagen uit te zetten, en ten tweede kan je bij bestandstypen zelf bepalen wat er wel en niet doorgelaten mag worden.
Overigens vind ik hier M$ echt belachelijk gedrag vertonen: Excel, Word enzo worden gewoon doorgelaten (terwijl die formaten stijf kunnen staan van de macro-virussen), en zip (dat pas na uitpakken en starten van de inhoud mogelijk schadelijk kan zijn) wordt geblokkeerd. Eigenlijk wordt alles geblokkeerd, op de kindjes van M$ zelf en .txt bestanden na. Iets in mij zegt dat M$ zelfs díe extensie graag had willen blokkeren, en zo de attachment hegemonie had willen bereiken.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:20-12-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1786.5
Onderwerp:Outlook blokkeert bestand? Oplossing!Forum:ws-nlcomputer

MIchel,
>>Wat je er aan kan doen is de zip hernoemen naar .txt en de ander kant instructies geven hoe dat weer terug te zetten.<<
Ja, dit klinkt me bekend in de oren. Als ik een exe op mijn site zou willen zetten, wordt deze geweigerd. Rename ik het naar b.v. jpg wordt het geaccepteerd. Naderhand renamen naar exe lukt echter niet meer. Helemaal gek zijn ze dus niet:-) Upload ik dezelfde exe echter naar de ourworld websitespace wordt het gewoon geaccepteerd. Don Esteban
Don Esteban Homepage

[/color][/size]


Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Ronald BeukerDatum:30-12-2004
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:1786.6
Onderwerp:Outlook blokkeert bestand? Oplossing!Forum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
>> Wil dat zeggen dat een zip (zou ook bij de gevaarlijke bestanden zitten) als attachment meesturen aan iemand met Outlook geen zin heeft? <<
Zip bestanden worden toch weer wél als voldoende veilig beschouwd. Deze moet je ook eerst opslaan en uitpakken voordat je er echt iets mee kunt.
Groeten,
Ronald (Sysop)