Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

117 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 03:38:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Etiketten  (gelezen 8777 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Etiketten
« Gepost op: 11 november 2009, 22:57:35 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:PimmetjeDatum:19-12-2004
Aan:AllenMsgID:1794.1
Onderwerp:etikettenForum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Zoals elke keer weer in deze tijd van het jaar. Er moeten etiketten komen tbv de te versturen kerstkaarten. Nu heb ik 2 jaar geleden al eens in Word zoiets dergelijks opgebouw, maar dat is helaas een beetje te statisch. Jullie kennen dat wel: "die sturen we niet meer, want we krijgen ook nooit wat van hun" en " he, van hun hebben we een kaartje gekregen, laten we ze ook maar eentje sturen"<g>. Dus een adres eraf en een adres erbij. Kan dat nou niet wat eenvoudiger? Vroegah, in de tijd van WP, had je de mogelijkheid om samenvoeg-bestanden te maken. Eentje was de (variabele) invoer en een was het, zeg maar, etikettenbestand. Samenvoegen en klaar was kees. Kan dat ook in, of in word of in excel? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Groetjes

Pim




Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Bert (Sysop)Datum:19-12-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1794.2
Onderwerp:etikettenForum:ws-nlcomputer

Hoi Pim,
Even kort door de bocht: doorgaans maak je in Excel een databestand aan. Je kent dat wel, in cel A1, B1, C1 etc. labels met bijvoorbeeld Naam, Adres, Postcode en Woonplaats. Die labels móet je er inzetten. Daaronder de gewenste gegevens. Vervolgens kies je in Word voor de optie Afdruk samenvoegen. Met behulp van een wizard kun je de gewenste etiketten dan afdrukken of desnoods in een bestand plaatsen. Kies in Word ook eens voor Help en zoek dan op Samenvoegen voor gedetailleerde informatie.Bert


Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:PimmetjeDatum:19-12-2004
Aan:Bert (Sysop)MsgID:1794.3
Onderwerp:etikettenForum:ws-nlcomputer
Hoi Bert,

>>doorgaans maak je in Excel een databestand aan<<
Ga ik eens proberen. Eigenlijk heb ik wel meer wensen, bv van te voren een lijst afdrukken van die adressen, zodat moeders eerst kan "updateten" (om met Remco C. te spreken<g>). Maar ik kan natuurlijk niet alles hebben.

Bedankt en groetjes

Pim




Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Bert (Sysop)Datum:19-12-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1794.4
Onderwerp:etikettenForum:ws-nlcomputer

Hoi Pim,
>> bv van te voren een lijst afdrukken van die adressen <<
Dat kan dan toch gewoon via Excel? Bert


Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:PimmetjeDatum:19-12-2004
Aan:Bert (Sysop)MsgID:1794.5
Onderwerp:etikettenForum:ws-nlcomputer
Hoi Bert,

>>kan dan toch gewoon via Excel<<
Denk ik ook, kan je nagaan wat een beginneling ik ben<g>.

Groetjes

Pim




Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Ruud (Sysop)Datum:19-12-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1794.6
Onderwerp:etikettenForum:ws-nlcomputer
Pim,

>> Ga ik eens proberen. Eigenlijk heb ik wel meer wensen, bv van te voren een lijst afdrukken van die adressen<<

Ik gebruik nog steeds een oude versie van Davi-adres. Nieuwe versies zijn ook nu te koop, niet eens zo duur. Ik was laatst bij Dixons en daar vind je rekken vol met adresprogramma's. De goedkoopste (en zag er best interessant uit) was nog geen 20 euro. Misschien is dat de oplossing, je hebt er jaren plezier van.

---
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:19-12-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1794.7
Onderwerp:etikettenForum:ws-nlcomputer

Hoi Pim,
>> Eigenlijk heb ik wel meer wensen <<
Voor mijn motorclubje heb ik een macrootje in Excel gebakken waarbij ik simpelweg de betrokken cellen uit de ledenlijst naar een paar slim gepositioneerde cellen op een tweede werkblad kopieer en gelijk afdruk.
Knopje met Macro toevoegen aan de knoppenlijst, dochtertje met de enveloppen bij de printer en zo hard als die inktjetprinter de enveloppen erdoor heen weet te trekken stampen maar. Niks etiketten, kost me teveel tijd.
Bovendien drukt mijn Excel truuk ook nog eens het clublogo af en het verzendadres. Lukt ook niet echt goed met een etiket tenzij je de enveloppen zowat behangt .
Uiteraard is die lijst ook simpel gewoon af te drukken en het is ook nog zo simpel dat je het bijwerken rustig door P van de PPC  kan laten doen.
<grapje> Liefhebbers terzake kunnen ook nog proberen de postzegel te printen, maar het zou kunnen dat men dat bij TPG Post er toch een enkel keertje nog uithaalt (de controle is naar mijn idee erg slap) </grapje>
groetjes,


Nigiri Sushi, leuk & lekker