Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

149 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

23 april 2024, 17:21:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: fingerprint in msaccess  (gelezen 8190 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
fingerprint in msaccess
« Gepost op: 11 november 2009, 23:00:43 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:MEDiXDatum:06-03-2005
Aan:AllenMsgID:2087.1
Onderwerp:fingerprint in msaccessForum:ws-nlcomputer

De leden van mijn vereniging bezoeken bijeenkomsten.
Er zit dus iemand aan een tafeltje met een lijst. De bezoeker wordt gevraagd wie hij is en zijn bezoek wordt genoteerd. Eerst op die lijst en dan zet ik het thuis in mijn msaccess-database. Dat moet eenvoudiger kunnen... met fingerprint-identificatie had ik bedacht.
Ik stel me voor, dat een deelnemer zijn vinger laat lezen en dat de computer dan zoiets zegt (of laat zien): "Goedemiddag <naam deelnemer>, welkom op deze bijeenkomst. Ik heb genoteerd, dat je om<tijd van aankomst> aangekomen bent".
Fingerprint-hardware en software is te koop. Maar hoe koppel ik die fingerprint-reader aan mijn msaccess-databank.
Maar hoe krijg ik dat voor mekaar...?
Roel.


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:06-03-2005
Aan:MEDiXMsgID:2087.2
Onderwerp:fingerprint in msaccessForum:ws-nlcomputer

Hoi Roel,
>> Dat moet eenvoudiger kunnen <<
Lijkt mij ook.
>> met fingerprint-identificatie had ik bedacht. <<
Daar denk ik anders over.
Tenzij je het puur voor de lol doet, want spelen met fingerprint identificatie lijkt mij best leuk, is dit toch wel schieten met een kanon op een mug.
Stel je voor: Eerst moet je software schrijven die die fingerprintsoftware aan jouw access database koppelt. Vervolgens moeten alle leden hun vingerafdruk in een database laten zetten (ik kan mij indenken dat enkelen hiervan niet gediend zijn). Vervolgens moet je een computertje met die lezer en die hardware en software neerzetten. Vervolgens moet iedereen zijn pootje laten scannen. Als je tóch al een computertje mee moet nemen, dan bén je toch vrijwel al waar je zijn wilt?
Gewoon een ledenlijst in beeld, muisklik op de regel Karel als hij binnenkomt, en de database registreert de beste man als gearriveerd met tijd en datum.
Dat moet -zelfs in Access, ik ken die database verder niet echt- een eitje zijn. Het zal wel iets van een stukje code moeten zijn dat via de opdracht now() datum en tijd in een veld bij het ledenrecord zet. Access ondersteunt VBA, dus dat moet tamelijk eenvoudig te doen zijn.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:MEDiXDatum:07-03-2005
Aan:AllenMsgID:2087.3
Onderwerp:fingerprint in msaccessForum:ws-nlcomputer

Michel, bedankt voorjouw reactie.
>Gewoon een ledenlijst in beeld, muisklik op de regel Karel als hij binnenkomt, en de >database registreert de beste man als gearriveerd met tijd en datum.
Ja, met tien leden moet dat lukken. Ook wel met enkele tientallen. Dát kan ik nog wel programmeren. Maar met honderden wordt het wat moeilijk: er moet steeds iemand bij de computer zitten die het lid kent. Die weet welk lid dat is. Die er op let dat er niet dubbel geklikt wordt. Bv ook voor eenlid dat er niet is.
Ik zoek een systeem om die identificatie van het lid te vergemakkelijken. Pasje, uitnodiging meenemen of... zoiets als fingerprint-identificatie.
Het laatste lijkt mij het eenvoudigst. Inderdaad... een keer registreren, maar dan hoop ik dat het soepel loopt. Dat ik die honderden leden snel door de scanner heb als er een bijeenkomst is. Maar... hoe koppel ik die scanner aan mijn database...
Groet,
Roel Melchers.


Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Ruud (Sysop)Datum:07-03-2005
Aan:MEDiXMsgID:2087.4
Onderwerp:fingerprint in msaccessForum:ws-nlcomputer
Roel,

>>Het laatste lijkt mij het eenvoudigst. Inderdaad... een keer registreren, maar dan hoop ik dat het soepel loopt. Dat ik die honderden leden snel door de scanner heb als er een bijeenkomst is. Maar... hoe koppel ik die scanner aan mijn database...<<

En werken met een barcode? Ieder lid heeft een lidmaatschapskaart waarop een barcode staat. Er zijn complete sets, barcode reader en software te koop die je makkelijk op de PC kunt aansluiten en installeren. De barcodes kunnen op een etiket uitgeprint worden die je achteraf op een lidmaatschapskaart kunt plakken. Dan is het een kwestie van leespen langs de lidmaatschapskaart halen en de registratie is een feit.

Heel veel verenigingen en ook videotheken maken hier gebruik van.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:MEDiXDatum:07-03-2005
Aan:AllenMsgID:2087.5
Onderwerp:fingerprint in msaccessForum:ws-nlcomputer

Ruud, bedankt voor jouw reactie!
>En werken met een barcode?
Ik zou graag in een klap af willen van het vergeten ledenpasje. Ook bestaat de mogelijkheid, dat ik ook het pasje van mijn medelid en vriendje door de scanner haal. Ook al komt hij niet op de bijeenkomst.
Maar ik denk, dat zowel met de fingerprint-scanner als met de barcode-reader ik het probleem heb, dat ik die apparaten op de een of andere manier moet koppelen aan mijn access-database.
Ja, er wordt vaak bij de scanner/reader een SDK (Softsware Development Kit) meegeleverd, maar de informatie die is daarbij hoort voormij onvoldoende om de koppeling tot stand te brengen.
Roel Melchers


Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:07-03-2005
Aan:MEDiXMsgID:2087.6
Onderwerp:fingerprint in msaccessForum:ws-nlcomputer

Hoi Roel,
>> fingerprint-identificatie. <<
Ik ben hier in het verleden als eens mee bezig geweest, toen was het doel een medewerker zich bij de kassa te identificeren (in dit geval Horeca) zodat hij/zij kon afrekenen. De oplossingen die we toen hebben bekeken hadden allemaal de fingerprint puur als vervanger voor een wachtwoord, je moest dus eerst een ander identificatie opgeven en de fingerprint was dan zeg maar het wachtwoord. Op basis van een fingerprint een database met fingerprints doorlopen was destijds volgens de leverancier van dat spul (ik meen uit de UK, twee jaar geleden of zo) veel te tijdrovend. Verder is het scanmechanisme ook niet echt goedkoop.
Het printen van een barcode op een pasje of uitnodigingsbrief en die met een barcode scanner scannen bij binnenkomst is denk ik de meest "waar naar z'n geld" oplossing. Als je dan een barcode scanner hebt die keyboardwedge doet (oftewel, een toetsenboard invoer simuleert, is er in PS/2 maar ook USB) kun je je applicatie gebruiken door het bijbehorende nummer in te type of te scannen, ook handig als dat ding toevallig een keer kapot gaat, want je zult zien dat zoiets altijd op de meest ongelukkige moment gebeurd.
TdJ


Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-03-2005
Aan:MEDiXMsgID:2087.7
Onderwerp:fingerprint in msaccessForum:ws-nlcomputer

Hoi Roel,
>> Maar... hoe koppel ik die scanner aan mijn database... <<
Als het om honderden leden per bijeenkomst gaat, wordt het inderdaad wel andere koek. Ik begrijp uit jouw reactie aan Ruud, dan een eenvoudige Barcode ook niet gewenst is.
Ik heb eebs wat geneusd naar software voor die scanners en mogelijkheden tot bouwen/koppeling. Onder andere kwam ik deze (niet al te vrolijk stemmende) pagina tegen: http://www.maclean-nj.com/compute/fingerprints.htm
Verder is de documentatie, en zeker de koppeling met databases erg summier. Ik kwam een mogelijk interessante pagina tegen, waarbij nadrukkelijk over MSaccess ondersteuning gesproken werd. De lite 1:10 versie die samen zou moeten werken met de BioCert Hamster III  http://www.biometricsdirect.com/Products/NA/BCHamster.htm  is zelfs gratis te downloaden op http://www.biometricsdirect.com/Products/SW/SDK.htm#Lite naar ik begrepen heb. Je hebt natuurlijk de pittiger 500 user versie nodig, maar wellicht dat de download je wat wijzer maakt over de (on)mogelijkheden.
Maar voorzover ik zo heb kunnen zien, kom je voor het koppelen van zo'n scanner aan een bestaande access database niet uit onder het programmeren van een eigen koppeling in VB. Er wordt een activeX object meegeleverd, en die moet vervolgens via een zelf te bouwen toepassing de data genereren die in Acces ingeladen kan worden. Wellicht is de bijgeleverde access database uitbreidbaar.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina