Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

197 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:08:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Acrobat verziekt Word 2003  (gelezen 11253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Acrobat verziekt Word 2003
« Gepost op: 11 november 2009, 23:01:15 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:02-11-2005
Aan:AllenMsgID:2566.1
Onderwerp:Acrobat verziekt Word 2003Forum:ws-nlcomputer

Goedenavond!
Gisteravond heb ik een erg vervelend probleem weten op te lossen.
Op het werk is mijn kleine groepje internationals ook overgestapt naar Office 2003.
Tot onze ontzetting bleek echter Word 2003 geen enkele instelling vast te houden en met name geen autocorrectie. Dat laatste gebruiken we erg veel voor vaste teksten. De tekst HMC! knalt meteen het adres van een grote klant op het doek, bijvoorbeeld. Altijd in hoofdletters, altijd een uitroepteken aan het eind. Dat komt namelijk in tekst nooit voor.
Die instellingen worden opgeslagen in de normal.dot sjabloon, maar die werd dus nooit gesaved, tenzij we dat bestand heel expliciet gingen bewerken. Maar dat is in de praktijk erg omslachtig.
Ik dus de hele installatie in de avonduren opnieuw stap voor stap herhaald op een machine met een andere configuratie, waarop Word 2003 bewezen goed draaide. Alles eraf dus en opnieuw Office erop, de officiele corporate versie met aparte Nederlandse taalpack.
Tot mijn verrassing ging dat goed en na wat overpeinzing besloot ik het karwei maar even helemaal af te maken met de installatie van Acrobat 7.0 Pro, die we tegelijkertijd in gebruik namen. Dat bleek toen de boosdoener!
De PDFMaker add-in voor Word verhindert het opslaan van wijzigingen in normal.dot en naar ik begrijp is dat een bewuste keuze ook nog. Deïnstallerenvan die add-in is de oplossing.
Via deze Google link vindt je meer over deze werkelijk fantastische "feature". Je gaat normaal nooit een andere zeer gerenommeerd pakket van zoiets verdenken...
Wel, dat Office 2003 blijkt verder een lekkere vetzak te zijn geworden, die aardig wat extra handelingen vereist. Acrobat 7.0 idem ditto. Het spul kan dus zo naast  de produkten van Symantec gezet worden als voorbeelden van hoe het beslist niet moet.
Hele slechte beurt van Adobe tenslotte wat mij betreft! Het heeft ons meer gekost dan de aanschaf van de software op zich, veel meer..
Voor alles behalve uiterst professioneel gebruik lijken me de produkten van 995pdf alleszins een aanrader!groetjes,


Justvecht.nl- mijn Blog en meer



Gewijzigd 2/11/2005 15:30 CET door Just Vecht (Sysop)


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-11-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2566.2
Onderwerp:Acrobat verziekt Word 2003Forum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Wel, dat Office 2003 blijkt verder een lekkere vetzak te zijn geworden, die aardig wat extra handelingen vereist. <<
Dat ben ik helemaal met je eens. En de noodzaak tot gebruiken van die vetzak heb ik nog niet gevoeld. Dus ik ben nog steeds happy met een slanke installatie van Office 2000. Maar sommige klanten willen natuurlijk de nieuwste glimmedingetjes, waaronder 2003. Het is dan altijd aan te raden een aangepaste setup te doen, want nog meer dan voorheen lazert MS bij een standaard setup de hele bliksemse kermis je pc in, die dan direct een paar honderd megahertz tragere cpu lijkt te hebben. Het meeste van die extra's heb je niet nodig.
>> Acrobat 7.0 idem ditto. Het spul kan dus zo naast de produkten van Symantec gezet worden als voorbeelden van hoe het beslist niet moet.  <<
Voor deze fatso geldt hetzelfde: Nooit accoord gaan met een standaard installatie, maar de opties even goed doorlopen en proberen te begrijpen wat niet nodig is.
Ach je moet maar zó denken:
We kopen een nagelnieuwe pc, zetten er een ongetrimde XP op met Office 2003, Norton internet security 2005 in de stand "ga uw gang", zo'n Adobe beest, een niet getrimde Nero suite, zo'n Soho scanner cd van HP en idem printerdriver en zo nog wat "ze zullen wel weten wat goed voor mij is" installaties, en die nagelnieuwe 3GHz machine presteert als vriendelijke bonus nog als een 1 tot 2 Ghz machine, en het aantal menu's en submenu's komt de neusgaten van de pc alweer bijna uit. Tel uit je winst.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:03-11-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2566.3
Onderwerp:Acrobat verziekt Word 2003Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> aantal menu's en submenu's komt de neusgaten van de pc alweer bijna uit. Tel uit je winst.
 <<
Nou! Verschrikkelijk allemaal.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer