Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

353 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 05:46:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: afdrukbare marges Word  (gelezen 12080 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
afdrukbare marges Word
« Gepost op: 11 november 2009, 23:02:20 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:rr4internetDatum:03-12-2005
Aan:AllenMsgID:2633.1
Onderwerp:afdrukbare marges WordForum:ws-nlcomputer

hoi, ik heb het volgende probleem:
Word2000, nieuwe pc met winXP sp2, HP deskjet 500 printer:
sinds Word op deze nieuwe xp-pc is geinstalllerd, geven alle bestaande worddoc met bove en onder marges op 1,5cm ipv 2,5cm bij afdrukken naar de hpdj500 de mededeling dat 'delen van het document inn sectie 1 buiten de afdrukbare gebied ligt'. terwijl dit op een pc met winME en ook precies dezelfde word2000 niet het geval was.
ligt dit aan de ingebouwde winxp driver voor de printer of is er een ander probleem?
gr, RR4.
 


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:04-12-2005
Aan:rr4internetMsgID:2633.2
Onderwerp:afdrukbare marges WordForum:ws-nlcomputer

Hoi rr4internet,
>> ligt dit aan de ingebouwde winxp driver voor de printer of is er een ander probleem? <<
De "harde" marges voor een deskjet liggen op 6,4mm boven, links en rechts en op 14,4mm onder. Dus 1,5 cm zou geen probleem mogen zijn.
Als je bij een nieuw document met marge's van 1,5 cm boven en onder werkt, krijg je dan ook deze melding? Zoek de grens van die waarschuwing een op adhv nieuwe documenten. Blijken de marge waarsachuwingen dan wel correct (gezien de "harde" marge's) dan ligt het niet aan de driver, maar mogelijk aan een Word instelling.
In die oude documenten worden toch geen secties en dergelijke gebruikt? Wellicht ligt een sectie inderdaad buiten het afdrukbare gebied (er hoeft geen tekst op dat punt aanwezig te zijn).

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:rr4internetDatum:08-12-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2633.3
Onderwerp:afdrukbare marges WordForum:ws-nlcomputer

hoi.
als ik de afstand van de voettekst tot de hoofdtekst verander en de marges onder op 1,5 zet, krijhg ik de foutmelding MET de optie om te 'herstellen'. dit zet vervolgens de ondermarge op 1,58 cm. echter, bij afdrukken wordt het paginanummer rechtsonder maar voor de (bovenste) helft afgedrukt. ik heb al wat zitten klooien met de afstand van de (onder)rand, onder marge etc. soms wortd het paginanummer dan helemaal niet meer afgedrukt.
dit probleem deed zich op de winME machine nooit voor.
voor nieuwe docs met ondermarge op 1,58 is t geen probleem. nieuwe docs met marge 1,5 c  moet ik nog even uitproberen!
gr, rr4