Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

148 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

24 april 2024, 23:13:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Macro in Word: auto-klik op Ja-knop?  (gelezen 14305 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Macro in Word: auto-klik op Ja-knop?
« Gepost op: 11 november 2009, 23:02:56 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:11-02-2006
Aan:AllenMsgID:2771.1
Onderwerp:Macro in Word: auto-klik op Ja-knop?Forum:ws-nlcomputer

Goedemorgen!
Geinspireerd door het ietwat verouderde programmaatje GoogleGet, wat - hoogst handig - automatisch het laatste nieuws van Google News naar mijn iPod Nano kopieert van de laptop ben ik op dat thema verder gegaan met een Word macrootje.
In Engels nieuws ben ik niet zo geinteresseerd en GoogleGet is weliswaar een vrij simpele Visual Basic toestand, maar mij nog even te lastig aanpassen. Dus dan maar in Word met een macro. Ik klik wat ik wil en Word maakt daar dan wel de Visual Basic code voor.
Wie niet sterk is, nietwaar ?
Ik heb het inmiddels heel aardig voor elkaar. Even 's morgens drie webpagina's als tekstbestand opslaan (*), de iPod aankoppelen, Word openen, één klikje voor het starten van de macro en ik kan hier na het ontbijt de Japanse taxi in met het laatste Nederlandse en buitenlandse nieuws plus het weer in ons kikkerlandje uitermate handzaam in het vestzakje.
Nou blijft er één kleinigheidje over: ik moet uit de tekst van de Wereldomroep site natuurlijk nog een paar standaard tekstjes wegpoetsen. Die iPod kan niet alles aan en het aantal tekens per nieuwsbericht op die iPod is ook beperkt.
Daarvoor heb ik de opdracht Vervangen hier en daar gebruikt, maar hoe krijg ik in die macro nou voor elkaar dat daarna automatisch op het knopje "Ja" geklikt wordt?
Nu houd ik gewoon de Enter knop maar even vast, maar ik voel me daarbij wel ietwat dom ... .
(*)Ik geloof toch dat ik maar eens moeten leren met dat Visual Basic om te gaan..
Voor eventuele liefhebbers in het bezit van een iPod stel ik desgewenst graag het macrootje ter beschikking, hoor!
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-02-2006
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2771.2
Onderwerp:Macro in Word: auto-klik op Ja-knop?Forum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
Sub Vervang()
Selection.Find.ClearFormatting
Selection.Find.Replacement.ClearFormatting
With Selection.Find
.Text = "te zoeken tekst"
.Replacement.Text = "hierdoor vervangen"
.Forward = True
.Wrap = wdFindContinue
End With
Selection.Find.Execute Replace:=wdReplaceAll
End Sub

Het venijn zit hem dus in deze code: Selection.Find.Execute Replace:=wdReplaceAll
Start even de VB editor in Word, en roep die macro op. Kijk of er na het End With statement staat wat hierboven is opgegeven.
Ik neem aan dat het je bedoeling is, alle instanties van "te zoeken tekst" zonder waarschuwing te vervangen door "hierdoor vervangen" (of door niets).

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:11-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2771.3
Onderwerp:Macro in Word: auto-klik op Ja-knop?Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> zonder waarschuwing te vervangen <<
Dat was de bedoeling. Het echte missertje zat hem trouwens toch niet in de staart maar een stukje hoger.
Ik had hier en daar .Wrap = wdFindAsk staan inplaats van .Wrap = wdFindContinue
Na jouw antwoord viel eensklaps het kwartje. Nu rammelt die macro er vrolijk in één keer doorheen zoals het mijn bedoeling was.
Toch wel erg leuk om zoiets voor elkaar te boksen! Als ik thuisben ga ik me toch eens op GoogleGet werpen. De maker, Mark Wheeler, heeft de VB broncode gewoon op zijn website staan. Je mag hem veranderen als je hem ook zijn credits geeft en dat zal ik graag doen! Zo moeilijk moet het niet zijn de tekst nu vanaf de RNW site inplaats van Google News te laten halen en naar wens te formatteren.
Hartelijk dank!

groetjes,


Justvecht.nl - iPod Nano, een prima reiskameraadje



Gewijzigd 11/02/2006 8:46 CET door Just Vecht (Sysop)


Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-02-2006
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2771.4
Onderwerp:Macro in Word: auto-klik op Ja-knop?Forum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> .Wrap = wdFindAsk <<
OK, ook zo kan je om invoer laten vragen. Mooi dat het opgelost is.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:11-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2771.5
Onderwerp:Macro in Word: auto-klik op Ja-knop?Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> Mooi dat het opgelost is <<
Ik heb er dik schik in!
Het was even een puzzel, maar nu draait het als de bekende tierelier.
Ik vond later ook nog iPodLibrary, die een langer verhaal op kan knippen in brokjes met links. Dus nu kan het complete nieuws erop, want zo'n note mag niet groter dan 4 Kb zijn.
Wel leuk dat die notes simpele HTML tags kan hebben. Zo kan je de boel aan elkaar linken en dan leest een groter verhaal lekker weg. Niet dat ik nu een eBook in dat ding ga laden..Dat nou maar weer niet.
Googleget laat ik voor wat het is. Het macrootje kost wel een paar klikjes meer, maar levert me veel nettere tekst en betere informatie dan die brokken van Google News.

groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer



Gewijzigd 12/02/2006 4:50 CET door Just Vecht (Sysop)

Gewijzigd 12/02/2006 4:51 CET door Just Vecht (Sysop)