Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:20:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Trage verbinding  (gelezen 11395 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Trage verbinding
« Gepost op: 11 november 2009, 23:05:48 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:sipkemasDatum:04-08-2006
Aan:AllenMsgID:3027.1
Onderwerp:Trage verbindingForum:ws-nlcomputer

Ik heb sinds begin juli een ADSL verbinding van Compuserve, maar de snelheid laat zeer te wensen over.
Ik heb de splitter zeer dichtbij (30 cm) de aansluiting van de telefoon in de muur zitten (is de vast aansluiting). Echter, moest ik daarna een kabel aanleggen van bijna 20 meter naar mijn studeerkamer. Kan deze kabel er de oorzaak van zijn dat de verbinding slechts op 20% functioneerd als wat Compuserve aanbiedt?
Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
 


Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Maurice (NLHelp)Datum:04-08-2006
Aan:sipkemasMsgID:3027.2
Onderwerp:Trage verbindingForum:ws-nlcomputer

Hoi,

Waar staat het ADSL-modem, bij de telefoonaansluiting of op de studeerkamer?

Groet,
Maurice


Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:friso125Datum:05-08-2006
Aan:Maurice (NLHelp)MsgID:3027.3
Onderwerp:Trage verbindingForum:ws-nlcomputer

De modem staat bij de computer, dus in de studeerkamer. Ik heb geen mogelijkheid om de modem bij de telefoonaansluiting te zetten en dan die dikke datakabel naar mijn studeerkamer aan te leggen.


Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Ruud (Sysop)Datum:05-08-2006
Aan:sipkemasMsgID:3027.4
Onderwerp:Trage verbindingForum:ws-nlcomputer
Sipkemas,

>>Ik heb sinds begin juli een ADSL verbinding van Compuserve, maar de snelheid laat zeer te wensen over.<<

Ja helaas zou ik bijna zeggen. De snelheden die bij een nieuw abonnement wordt belooft worden nooit gehaald en zijn slechts commerciƫle termen om abonnees binnen te halen. Ik heb een ADSL Wannadoo/Orange family aansluiting van 20 Mbit/s (Megabit per seconde) en dan zou je denken dat het allemaal razendsnel moet gaan. Niet dus, de snelste verbinding is niet hoger dan 4000 Kb/s dus slechts 4 Mbit/s en dat kan ook niet anders. Je bent afhankelijk van heel veel factoren, drukte op het internet, waar download je de bestanden vandaan(snelle of langzame server), met hoeveel mensen deel je de aansluiting in je wijk (met 4 of met 100) enz. enz. Dus de administratieve aansluiting die je hebt, moet je ruim zien, helaas :-(

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)