Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

147 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 17:34:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Typ je weleens wat en print dat?  (gelezen 9308 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Typ je weleens wat en print dat?
« Gepost op: 11 november 2009, 23:11:12 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just VechtDatum:30-06-2007
Aan:AllenMsgID:3450.1
Onderwerp:Typ je weleens wat en print dat?Forum:ws-nlcomputer

Melding van ForumInfoStats : Dit bericht was een leeg bericht, of er was geen beschrijving voor het bestand opgegeven of dit bericht is een poll. Polls zijn niet beschikbaar in de Advanced View (of FrameView) als een normaal bericht.



Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just VechtDatum:30-06-2007
Aan:AllenMsgID:3450.2
Onderwerp:Typ je weleens wat en print dat?Forum:ws-nlcomputer

Goedemiddag ! ,

Rare vraag misschien. Typ je weleens een brief en zo ja, print je dat dan om te verzenden? Of maak je soms een kort verhaal?Als clubsecretaris moet ik weleens een brief typen. Een uitnodiging bijvoorbeeld. En als Sysop hier typ ik natuurlijk menig bericht. Een enkel keertje verzamel ik de teksten en maak er dan vaak een pdf van.

Heel veel van mijn brieven worden helemaal niet meer geprint (afgedrukt). Dat zijn de emails. Die print je zelden, toch?

Ik ken ook wel mensen die nooit een briefje schrijven en al helemaal niet met hun PC. Die gebruiken e-mail, surfen over Internet, gebruiken Internet Messenger en dat is het dan.

En is dat bij jou??
groeten,

Just Vecht
Probeer Linux!




Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:JacoDatum:02-07-2007
Aan:Just VechtMsgID:3450.3
Onderwerp:Typ je weleens wat en print dat?Forum:ws-nlcomputer

Just,
Voor mijn werk maak ik voornamelijk gebruik van encrypted emails. Daarnaast heb ik regelmatig aankondigingen die ik netjes per email verstuur, maar vanwege wettelijke voorschriften ook dien uit te printen en op publicatieborden moet hangen.
Het meeste wat wij thuis printen zijn lange documenten. Het is gemakkelijker onm die op papier te lezen dan op een computer scherm. Degene die goed geschreven zijn bergen wij in papierformaat op (we houden ook de electronische copie). Wij zijn dus niet mensen die elke keer weer opnieuw hetzelfde document uitprinten.
Jaco


Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just VechtDatum:02-07-2007
Aan:JacoMsgID:3450.4
Onderwerp:Typ je weleens wat en print dat?Forum:ws-nlcomputer

Hoi Jaco ,

>> gemakkelijker om die op papier te lezen <<

Ja, dat vind ik ook! Lange verhalen lezen vanaf het scherm is om de een of andere reden niet fijn.

groetjes,

Just Vecht
Probeer Linux!



Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:JacoDatum:02-07-2007
Aan:Just VechtMsgID:3450.5
Onderwerp:Typ je weleens wat en print dat?Forum:ws-nlcomputer

Just,
Enkele jaren geleden heb ik eens een prototype gezien van electronisch bladpapier. Ik meen dat het van xerox was. Omdat er geen sprake was verlichting zoals bij een monitor, was de text gemakkelijk te lezen... je kon er zelfs op schrijven. Ik heb gehoord over de iLiad, maar ik heb hem jammergenoeg nog niet in het echt gezien. Mocht het inderdaad zo goed zijn als iRex beweert dan heb ik eindelijk een vervanging voor mijn boeken en mijn kladblok.
Jaco


Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just VechtDatum:03-07-2007
Aan:JacoMsgID:3450.6
Onderwerp:Typ je weleens wat en print dat?Forum:ws-nlcomputer

Hallo Jaco ,

>> een vervanging voor mijn boeken en mijn kladblok <<

De belofte van e-ink is er al aardig wat jaren, maar nog steeds is het in de praktijk niet waargemaakt. Vreemd eigenlijk. Technisch zou het een fluitje van een cent moeten zijn. De scherpe, goed leesbare displays zijn er. Dat heb jij al kunnen vaststellen en inmiddels is die techniek weer verbeterd.
De apparaten zo klein bouwen dat ze het formaat van een pocketboek (bijvoorbeeld) benaderen, dat is al bewezen met die mini-laptops.
Dus is de kernvraag: waar hangt dit op? Hebben we Steve Jobs van Apple nodig om een hype te creeren zoals nu rond de iPhone? Is het een prijsverhaal en de kortzichtigheid van de markt. De zaterdaguitgave van het Algemeen Dagblad is maar 2 euro.
Ik weet wel, dat voor een uitgeverij electronische publikaties moeilijk zijn. Adverteerders kijken naar oplage-cijfers. En een electronische publicatie heeft nou juist dat niet inzichtelijk. Er ontbreekt een betrouwbaar systeem, zeg maar. Downloads tellen is niet zo moeilijk, maar adverteerders zijn - door ervaring wijs geworden - achterdochtig voor wat betreft het cijfermateriaal van de uitgever zelf.
Dan is verder de hamvraag welk bladformaat zo'n uitgave moet hebben. Dat van het e-ink display dus of dat van een computerscherm? Het Linux tijdschrift Tuxmagazine had een schermbrede layout. Dat blad is inmiddels weer ter ziele. Het was gratis, leefde dus van de advertenties. Dat is blijkbaar niet gelukt.
Ik heb ooit eens die layout zelf gemaakt voor een eigen tijdschriftje. Eenmalig maar, puur om de techniek eens zelf te proberen. Interessant is wel dat het scherm van mijn moderne laptopje 1280 x 800 pixels is - en het is volgens mij zeker niet de enige. Geen verhouding van 4:3 meer dus! Nou past die layout ook niet meer schermbreed.
Boeiende materie!

groetjes,

Just Vecht
Probeer Linux!



Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:JacoDatum:04-07-2007
Aan:Just VechtMsgID:3450.7
Onderwerp:Typ je weleens wat en print dat?Forum:ws-nlcomputer

Just,
Ik denk dat de belangrijkste reden voor de langzame komst, de vele mislukkingen zijn geweest. eBooks bestaan al meer dan 15 jaar en vooral tijdens de opkomst van de Palm waren eBooks zeer populair. De vraag naar mooie kleurtjes op de handhelds en de daarmee samenhangende verkorting van de levensduur, haalden het eBook segment onderuit. De oude PalmOS handhelds gingen grofweg 1 maand op 2 rechargeable AAA mee, terwijl de WinCE dingen met wat geluk 3 uur haalden. Maar die WinCE dingen hadden natuurlijk wel kleurtjes. In dezelfde tijd kwamen er ook veel eReaders op de markt die allemaal hun eigen software gebruikten en vaak waren de boeken niet uit te wisselen.
Daarnaast is een boek niet alleen leesvoer, maar ook een statussymbool. Ik durf te wedden dat Wilders een boek van Ayn Rand in de kast zal hebben staan. Ik betwijfel of hij het gelezen of laat staan begrepen heeft. Een eReader zal nooit dezelfde functie krijgen. Vele Nederlanders hebben een mooi gebonden bijbel in de kast staan, maar weinigen hebben het gelezen.
Het lijkt alsof dit jaar een nieuwe poging wordt gewaagd aan de herintroductie van de eReaders. iRex, Fijitsu, Sharp en Sony komen met allerlei eReaders op de markt of hebben ze net geintroduceerd. Mogelijk komt Epson ook met iets nieuws. Momenteel ben ik nog het meest onder de indruk van de iLiad van iRex omdat het eBooks en schrijfpad combineert, maar de prijs vind ik een stuk minder indrukwekkend.
Jaco


Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Word, Excel & Office
Van:Just VechtDatum:04-07-2007
Aan:JacoMsgID:3450.8
Onderwerp:Typ je weleens wat en print dat?Forum:ws-nlcomputer

Hallo Jaco ,

>> nieuwe poging wordt gewaagd aan de herintroductie van de eReaders<<

Ik zal het in het achterhoofd houden! Kan ik er hier wellicht aandacht aan besteden.

Ik herinner me wel dat die iLiad uitstekende recensies kreeg. Jammer dat dat ding dan zo duur werd.
Hier vindt je een (naar mijn idee erg leuk) verslag in de vorm van een video podcast (vodcast). Kan je ook op je PC bekijken!

groetjes,

Just Vecht
Probeer Linux!