Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

369 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 04:35:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Rippen maar en Podcasts  (gelezen 9809 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Rippen maar en Podcasts
« Gepost op: 12 november 2009, 18:58:49 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just VechtDatum:17-03-2008
 Aan:AllenMsgID:3781.1
 Onderwerp:Rippen maar en PodcastsForum:ws-nlcomputer
Goedenavond! ,

Van mijn broer kreeg ik vrijdag een CDtje Amy Winehouse. Ik ken die naam natuurlijk van de drama's in de pers rond deze jongedame. Ik vroeg dus prompt wat broerlief daar nou mee moest.
De muziek was goed, zei hij. En dus ging het CDtje in de tanktas op de motorfiets mee  naar huis.
Nou luister ik nooit naar CDtjes, maar ik heb wel een iPod om onder de wandeling lekker naar een podcast te luisteren. Dus moest dat Amy CDtje geript worden zodat ik er MP3 tjes aan overhield, die de iPod in kunnen.
Zoals zo vaak met die moderne distributies was het de vraag nauwelijks waard hoe dat allemal dan wel moest. In het KDE menu vond ik onder de kop Multimedia het programma KAudioCreator. Klik, klak en klaar was de boel. GtkPod opgestart en de mp3tjes in de iPod geladen.
Ik heb trouwens ook nog een stelletje podcasts opgehaald van Radio West via Westonline.nl. Dat was ietsie meer werk, totdat ik Kpodder vond. Toen was het importeren van de feeds en het ophalen van de podcasts ook voor elkaar.

Morgenochtend maar eens luisteren naar die Amy. Hopelijk komt het weer goed met dat mens, trouwens.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog




Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Ruud (Sysop)Datum:17-03-2008
 Aan:Just VechtMsgID:3781.2
 Onderwerp:Rippen maar en PodcastsForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

Leuke tip, bedankt. Ik haal ook altijd de podcasts op Caz.nl op. De Welcome-to-your-weekend-mix van een uur, non stop vind ik heerlijk om naar de luisteren, in de auto en op de iPod.
Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just VechtDatum:17-03-2008
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3781.3
 Onderwerp:Rippen maar en PodcastsForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,

>> Welcome-to-your-weekend-mix <<

Aha, dat ga ik ook eens beluisteren.
Die muziek van Amy vond ik trouwens niks aan ... .
Ideaal, die podcasts van de omroepen. En ook nog eens iets waarvoor je je helemaal niet bezwaard hoeft te voelen. Volledig legaal.
groetjes,

Just Vecht
Probeer Linux!