Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 01:05:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: OpenOffice upgraden  (gelezen 12052 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
OpenOffice upgraden
« Gepost op: 12 november 2009, 19:14:35 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just VechtDatum:26-03-2009
 Aan:AllenMsgID:4208.1
 Onderwerp:OpenOffice upgradenForum:ws-nlcomputer
Goedenavond! ,

Ik had in mijn Slackware Linux 12 bak nog OpenOffice 2.2. Er is inmiddels versie 3.01. Nu ben ik een heftige aanhanger van de aloude kreet "Draait het goed? Blijf er dan verder af!
Voor Slackware is er al versie 12.2, maar daarom ga ik niet gelijk maar upgraden. Maar voor OpenOffice gaf het maken van een pdf vanuit een bestand wat lelijke spatiƫring. Eerst printen naar een postscript bestand en dan naar pdf converteren ging wel goed. Ik ben alleen wat lui. Dus dit keer maar wel upgraden.
Een blik op de Nederlandse website liet me een rpm en een deb versie zien, maar in beide gevallen wel met aardig wat afzonderlijke pakketjes. Bij Linuxpackages had ik wel eens een complete Slackware package gehaald, al was die dan Engelstalig. Bij Slacky, de site van de Italiaanse Slackware gemeenschap, liep ik tegen een Slackbuild pakket aan. Daarbij kon ik de taalversie kiezen. Tot Urdu en Hindi toe.
Wauw!
Ik haalde dat pakketje op. Maar het startscript gaf foutmeldingen. Het kon de opdrachten niet uitvoeren.Ik controleerde die nog eens en ze leken me correct. Dan maar stap voor stap door de mappen heen naar het SlackBuild bestand en die overeenkomstig de opdracht in het script gestart. Na het kiezen van onder andere de taal haalde dat SlackBuild rechtstreeks het OpenOffice pakket op en zette het om naar een Slackware pakket. Ook werd er een extensie opgehaald voor pagineren en voor pdfimport.
Ik heb nog nooit iets gedaan met dat Slackbuild, maar dit liep  heel aardig. Alleen het KDE programma-menu was een beetje een rommeltje. De oude verwijzingen naar OOo 2.2 waren namelijk nog blijven staan. Maar die waren met de Menubewerker zo rechtgezet.
Alles draait lekker onder die versie 3.01. Daar heb ik vooralsnog goed schik van.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:thesavager2009Datum:27-03-2009
 Aan:Just VechtMsgID:4208.2
 Onderwerp:OpenOffice upgradenForum:ws-nlcomputer
Hallo Just,
Ik heb die update ook gedaan, maar dan op mijn Ubuntu editie.
Ging allemaal prima met installeren , maar na wat aanpassingen maken aan de "look" van Ubuntu, was ik ineens alle iconen in de OpenOffice programma's kwijt.

Na wat zoeken, bleek de oplossing heel eenvoudig te zijn.

In OpenOffice "Extra > Opties > Weergave > grootte en stijl van pictogram" ,  pictogram "Human" instellen en de iconen zijn weer zichtbaar.

Groeten , Savager



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Mac & Linux
 Van:Just VechtDatum:27-03-2009
 Aan:thesavager2009MsgID:4208.3
 Onderwerp:OpenOffice upgradenForum:ws-nlcomputer
Hallo Savager ,

>> was ik ineens alle iconen in de OpenOffice programma's kwijt. <<

Dat was even schrikken. Fijn dat je ze weer voor elkaar hebt. Die Human pictogrammen zijn zeker voor Ubuntu? Ik heb die keuze niet bij mij.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog