Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:01:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nero  (gelezen 16731 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Nero
« Gepost op: 12 november 2009, 21:06:55 »
Hoi All,

Ik wil graag DVD's branden op mijn Toshiba L300 1BD Laptop maar aangezien daar Vista als besturingsysteem inzit, wil Nero 6.3 (en nog wat) die ik ooit bij een Medion brander kreeg niet werken. Het programma zoekt zelf naar een update op internet maar meldt direct daarna dat er geen oplossing is. Al googlende naar oplossingen lees ik dat die er wel zouden zijn, maar niemand draagt een werkende oplossing aan. Weet iemand raad?

BVD Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Nero
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2009, 21:24:09 »
Hoi Don,


Nero 6 draait misschien in compatibility mode onder Vista, kan je even uitproberen.


Maar volgens Nero zelf werkt 6 niet onder Vista, en bieden ze voor een 'zacht' prijsje een upgrade naar een Vista compatible versie aan. Zie


http://www.nero.com/eng/support-faq.html?s=sub&t=Upgrade


Zelf gebruik ik die nero-troep die ze na versie 6 hebben gemaakt niet meer. Nero heeft er een onbehoorlijke hoeveelheid niet ter zake doende goodies bijgebakken. Ik wil een goed brandprogramma en geen kermis. Zellf gebruik ik sedert een jaar of zo gBurner. Piepklein, erg volledig, werkt onder XP, Vista en W7 en kost veel minder dan Nero (rond 20 euro, en dat is wel wat anders dan die Nero upgrade voor bijna 50 euro). Er is niet eens een installatie nodig, want de .exe alleen is al voldoende. Meer info bij:


http://www.gburner.com/



Michel Uphoff
Homepage

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Nero
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2009, 21:26:17 »
Hoi Don,

Waarom zou je nero willen gebruiken?

Op of met een Tosh gebruik ik altijd de meegeleverde Disc Creator van Toshiba him self.

Dat programma is te vinden via programma's > Toshiba > CD&DVD-toepassingen > Disc-Creator.
En om een iso te maken en of te branden kies je in dat programmaatje voor het geavanceerde menu.

Of, als het een dvd moet worden met titel selectie enz.... is mijn laptopje A300-16I owkee dat ding heeft een paar pk's meer onder het toetsenbord zitten.

Af fabriek geleverd met Ulead DVD moviefactory.
Misschien dat je het er ook op hebt zitten.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Nero
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2009, 21:36:38 »
Hoi Michel en Leon

>>Nero 6 draait misschien in compatibility mode onder Vista, kan je even uitproberen.<<
Nope, in geen enkele mode wil ie draaien.

Leon: ik hoef Nero niet zonodig. Het zat bij de Medion DVD brander die ik een paar jaar geleden kocht.  Maar die Disc Creator van Toshiba wilde in principe ook niet werken. Ik duik er nog eens in. Zal daarvoor de Disc Creator weer opnieuw moeten installeren. We stoeien er nog eens mee.

Beiden bedankt voor de reactie.
Don

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Re: Nero
« Reactie #4 Gepost op: 14 november 2009, 22:03:51 »
Verplaats discussie naar boven. ;)