Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:38:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Welke Router?  (gelezen 14168 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Welke Router?
« Gepost op: 13 november 2009, 18:41:57 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:28-04-2004
Aan:AllenMsgID:1520.1
Onderwerp:welke routerForum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

In eerder berichten had ik aangegeven, dat ik bij een kennis een netwerkje moet gaan installeren. NU nog een vraag. Welke router kan ik daar het beste voor nemen? In PCM werd de Sweex-router als beste getest. En mijn router (Sitecom) werd door @home-support afgedaan als een "budget-router".
Met dan voor advies.

Groetjes

Pim



Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:28-04-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1520.2
Onderwerp:welke routerForum:ws-nlcomputer
Pim,

Begin eerst mar met die hele PCM uit je hoofd te zetten. In die test waren zaken als model, kleurtje belangrijker dan signaalsterkte en kwaliteit.

Als het om een draadloze router gaat dan is de enige goede oplossing er eentje te kopen die past in het budget (dus vaak de goedkoopste) en met de verkoper de duidelijke afspraak te maken "niet goed (ongeacht reden), geld terug". Tip, bij grotere zaken zoals Mediamarkt kun je zonder enig probleem je geld binnen 14 dagen terug krijgen. Wel alle spulletjes (doos!!) fatsoenlijk houden.

Gaat het om een bedrade router, dan maakt het allemaal weinig uit. De een heeft dit voordeel, de ander weer iets anders. Kijk voor prijzen op www.tweakers.net.

Opmerking over Sitecom. Veel mensen zeiken dit af als rotzooi. Onzin, bovendien is het een van de weinige merken waar je 10 jaar omruilgarantie krijgt! (Dus probleem? Hop naar de dealer, omruilen en klaar). Soortgelijk geldt ook voor merken als Belkin.

Van Sweex schijnt de variatie nogal groot te zijn binnen een en dezelfde serie.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:28-04-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1520.3
Onderwerp:welke routerForum:ws-nlcomputer
Hi Ton,

Volgens mij gaat het niet om draadloos, de kennis heeft al wat draden liggen. Dan toch maar sitecom? Ik heb 'm zelf en een keer moeten omruilen, afgelopen december. V&D deed moeilijk, maar na het meeltje van sitecom gelezen te hebben, geen probleem meer. Ik kijk nog ff op tweakers.net.

Bedankt en groetjes

Pim



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:28-04-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1520.4
Onderwerp:welke routerForum:ws-nlcomputer
Dag Pim,

Sweex is prima, Sitecom is prima, E-tech (modem-router) is prima.
Wil je het een beetje 'state of the art' dan zou een goede sweex prima zijn (wat extra - maar niet veel gebruikte- mogelijkheden). Moet het prima en 5 jaar garantie + goedkoop, neem dan een E-tech modem router (zo rond de 65 euro), en laat het mogelijk gratis meegeleverde modem voor een paar centen verpatsen.

Moet het per s alleen een router zijn, dan is de E-tech van pakweg 35 euro een werkelijk lelijk, maar meer dan prima ding met opmerkelijk veel mogelijkheden en 5 jaar prima garantie.

Pcm-tests en kretologie als 'budget' gewoon langs je heen laten gaan, er wordt wat afgezwetst in de computerwereld.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:28-04-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1520.5
Onderwerp:welke routerForum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

Ook dit is duidelijk en bedankt voor je reactie.

Groetjes

Pim



Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:28-04-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1520.6
Onderwerp:welke routerForum:ws-nlcomputer
Pim,

>> Dan toch maar sitecom? Ik heb 'm zelf en een keer moeten omruilen, afgelopen december. <<

Ik laatst met een Sitecom router probleem, belde hun helpdesk (en verwachte de bekende riedel van "Meneer ligt aan XP, opnieuw installeren" en meer van die onzin of stuur mar op over 4 weken komt hij terug) maar de gedienstige zei meteen "brengt u hem maar terug naar de winkel, krijgt u meteen een nieuwe mee, zelfde of vergelijkbaar".

Zoals je wellicht weet ben ik een ongelovige Thomas dus gevraagd of de winkelier dat ook wist en antwoord was "jawel dat horen ze te weten is standaard procedure. Anders moeten ze even bellen".

Groeten
Ton van Hest