Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

362 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 08:09:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Netwerk  (gelezen 10436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Netwerk
« Gepost op: 13 november 2009, 18:45:40 »
Bericht 1 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:HansWillemse01Datum:18-06-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1529.1
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel

Je heb een duidelijke logische handleiding geschreven eentje waar ervaring uitspreekt.
Ik ben precies zo te werk gegaan zoals beschreven is en hier mijn bevindingen.

Bij WinXp/ comp.
Na de handleiding doorlopen te hebben, gaf Xp na het `~zoeken naar Computers`~, aan de naam van de Computer boven nl. Win98se.
Een dubbel klink op deze naam geef het volgende


--Win 98se is niet toegankelijk. u hebt mogelijk geen juiste machtiging......
Neen contakt op enz....
Kan het netwerkpd niet vinden.

De status van de LAN verbinding is
Adres door DHCP toegekend
IP/ adres 192.168.1.33
Subnet 255.255.255.0
S6andaardgarteway 192.168.1.254

Ping test opgegeven m.b.v. cmd /enter

Ping 192.168.1.254

4/ pakketten verzonden+ 4 pakketten ontvangen+ 0 pakketten verloren .

tot hier ben ik gekomen bij XP

Bij Win98se
Na een keer een fout melding te hebben gekregen kwam na een ogenblik de volgende gegeven te staan
Na ip/ conf. m.b.v. winipcfg
Bij mijn Realtek Pci NIc 8139 staat aangegevenL
IP/ 192. 168.1.34
Sub. 255.255.255.0
Standaardgarteway 192.168.1.254
Bij Configuratiescherm- Netwerk- zie ik geen `Zoeken naar Computer`staan.

Met ping test
uitvoeren- Commamd opgegeven+
Ping 192.168.1.254

Verzonden 4 pakketten
Ontvangen 4 pakketten
kwijtgeraakt 0 pakketten

Tot hier ben ik gekomen want Internet Exploder wilt niet meer opstarten zodoende gestrand.

Michel je zult wel gemerkt hebben dat er vreemde tekens staan in de tekt die er eigenklijk niet horen te staan.
Dat komt omdat mijn toetsenbord niet goed ingesteldt is.
Weet nog niet hoe te veranderen.
Hopelijk tot zover voldoende ingelicht.
En graag spoedig tot horens
Groetjes Hans




Bericht 2 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-06-2004
Aan:HansWillemse01MsgID:1529.2
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Dag Hans,

Eerst het goede nieuws:

Bij beide computers werkt de verbinding met de router (de pings slagen), en beide computers hebben een geldig IP adres gekregen van de router. Dus het netwerk, de netwerkkaarten en TCP/IP zijn op beide pc's OK.

>> gaf Xp na het `~zoeken naar Computers`~, aan de naam van de Computer boven nl. Win98se.
Een dubbel klink op deze naam geef het volgende Win 98se is niet toegankelijk. <<

Even goed lezen: Jij gaf in bij het zoeken naar computers Win98se en XP meldt terug dat Win 98se (zie de spatie) niet toegankelijk is?

Een paar mogelijke oorzaken:
- Toch een fout in de computernaam, je moet EXACT de computernaam opgeven, en die computernaam moet EENVOUDIG zijn, dus zonder spaties. Liefst de hele naam in hoofdletters.
- Er is (nog) niets gedeeld op de W98PC, je weet zeker dat er een harddisk gedeeld is? Dat kan je met de verkenner zien, want onder een gedeelde disk verschijnt een handje in beeld. Is dat handje er? Je hebt de aanwijzingen in de correcte volgorde opgevolgd?

>> Tot hier ben ik gekomen want Internet Exploder wilt niet meer opstarten zodoende gestrand <<

Dat klinkt minder goed. Krijg je een foutmelding als je Internet Explorer start? En zo ja welke?
Verder kan je ook even kijken of het niet gewoon aan een defecte snelkoppeling ligt, en Internet Explorer als volgt starten: Start, uitvoeren, bladeren, ga naar C:\Program Files\Internet Explorer, en dubbelklik op Iexplore. Start hij nu wel, of krijg je een foutmelding?

>> Dat komt omdat mijn toetsenbord niet goed ingesteldt is. <<

Op welke computer is hij fout ingesteld? De XP of de W98 pc? Welk toetsenbord heb je?

>> Bij Configuratiescherm- Netwerk- zie ik geen `Zoeken naar Computer`staan. <<

Je hebt mijn aanwijzingen volledig, in de juiste volgorde en nauwkeurig opgevolgd? Zo ja dan zou je naar een rechtsklik op het netwerkicoon *op de desktop* (dus niet in het configuratiescherm) "Computer Zoeken" moeten zien staan. Is dat desktop icoontje er wel?

Loop alles nog eens van begin af aan nauwkeurig door, en meld afwijkingen t.o.v. wat ik geschreven heb.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 3 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:HansWillemse01Datum:18-06-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1529.3
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel
Ik heb inderdaad alles nog even nagelopen voor de zerkerheid.
Op de w98- computer.
De naam is goed weergegeven nl. Win98se en deze staat ook op de XP- comp.
Zie onder.
De c- schijf is verdeeld, er staat een handje onder.
Op de Desktop is GEEN icoontje zichtbaar van Netwerk omgeving.

De XP- comp.
Deze geeft inderdaad aan Na Het Zoeken Naar Comp. aaaan de rechtsekant in het scherm
onder:NAAM :Win98se
Onder MAP : thuis
ONder Opmerkingen :slaapkamer
Bij een dubbel klik krijg ik de betreffende foutmelding.

Het niet opstarten Van IE-6
Inderdaad heb ik hier veel last van.
Ik denk dat het nu opgelost is, want IE start nu wel op.
Wat heb ik gedaan:
In PC- magazine oktober 2002 onder PC- Help, staat een artikel met de kop : :"IE-6 werkt niet onder Win98"

In dit art. worden enkele suggesties gedaan .Een daarvan was dat Visual Studio 6.0 de veroorzaker was van het vastlopen en dat dit ook bij Win. verkenner problemen kan opleveren.
Omdat ik het Service PAck 3 voor Visual Studio niet hadwaarmee dit verholpen kon worden heb ik dit pro. verwijderd.
In Win/Systeenmap moest ik dan wel controleren of PDM.DLL bestand weg was.
Was niet zo, herbenoemd in PDM.old , zoals er stond.
Wat dat proggram precies is weet ik niet maar IE start weer op.

]Toetsenbord:
Onder XP wordt mijn Logitech Cordless Desktop pro verkeerd ingedeeld.
Daarom geeft hij tekens die er niet horen te staan,.

Het niet toegankelijk zijn van de c- schijf zou kunnen door Zonelabs firewall?

Groetjes Hans



Bericht 4 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:19-06-2004
Aan:HansWillemse01MsgID:1529.4
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Dag Hans,

>> Het niet toegankelijk zijn van de c- schijf zou kunnen door Zonelabs firewall? <<

Jazeker! Ik ging er niet vanuit dat jij een firewall had, omdat je een router hebt.

Dat ding is zolang je achter een router zit ook niet nodig. De-installeer ZoneAlarm netjes en volledig via configuratiescherm, Software, (niet op een andere manier!) en kijk dan na een herstart nog eens alles door. ZA gewoon uitschakelen is NIET voldoende!

Wat betreft Windows 98 en het niet aanwezig zijn van Netwerkomgeving op de desktop. Dat kan meerdere oorzaken hebben:

Met een Windows-Tweaker is het icoon netwerkomgeving van de desktop verwijderd,
De netwerkomgeving is niet compleet, bijvoorbeeld de client voor MS netwerken ontbreekt (controleer dit even goed).

Maar je kan het zelfde bereiken met start, zoeken, computers. Ook dan wordt het netwerk afgezocht op aanwezige computers. Maar dus EERST ZA de-installeren.

Die Logitech Cordlees Desktop is hoogstwaarschijnlijk een gewoon VS internationaal toetsenbord. De juiste indeling daarvoor kan je instellen via: Start, Instellingen, Landinstellingen, Tabblad Talen, Knop Details. Bovenste regel moet dan bevatten: Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten Internationaal.
Bij Genstalleerde Services moet je het volgende zien staan (ongeveer in deze lay-out):

NL Nederlands (Nederland)
Toetsenbord
* Verenigde Staten (Internationaal)

Haal eventueel andere indelingen en talen weg, totdat bovenstaande als enige wordt weergegeven.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 5 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:HansWillemse01Datum:19-06-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1529.5
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Dag Michel,
Zeg, het is geluk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het netwerk werkt!!!!!!!!!!!!!

Inderdaad ZA- blokkeerde de uitwisseling onderling.
Ik had wel ZA uitgezet maar zoasls je terecht zei, is dat niet voldoende.
Na het te hebben verwijderd zoals je voorstelde had ik direct een werkend netwerk.

Het toetsenbord op Xp isnu dankzij je hints goed ingestelt.
HArstikke bedankt voor je steun hiervoor.

Toch nog een vraag je.

Is het icoontje " netwerk" terugte zetten met Windows- tweakers?

En de firewall in de router beschermt deze de beide computers zonder meer of moet hij daarvoor speciaal ingestelt worden.

Bij deze wil ik je heel graag bedanken.
voor je steun en snelle respons.
Mocht ik daarvoor iets terug kunnen doen dan laat je me het maar weten.

Groetjes
Hans


Bericht 6 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Hans VerbeekDatum:19-06-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1529.6
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Michel,

> >> Het niet toegankelijk zijn van de c- schijf zou kunnen door Zonelabs
> firewall? <<
>
> Jazeker! Ik ging er niet vanuit dat jij een firewall had, omdat je een
> router hebt.
>
> Dat ding is zolang je achter een router zit ook niet nodig.

Ik concludeer daaruit dat ik de firewall achter mijn 14k4 verbinding, die ik nu niet gebruik, moet laten staan. Of zit mijn adsl-modem/router/hub daar ergens tussen?

Verder zie ik (nu pas) dat er, onder XP. voor die ADSL verbinding twee "inbelverbindingen" zijn gemaakt, en dat er een vierde inbelverbinding is die niet opengaat bij rechtsklik - eigenschappen. Kunnen er hier niet twee weg? Alvast bedankt.

Groeten,

Hans.




Bericht 7 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-06-2004
Aan:HansWillemse01MsgID:1529.7
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Dag Hans,

>> Is het icoontje " netwerk" terugte zetten met Windows- tweakers? <<

Waarschijnlijk wel, TweakUi van Windows98 kan dit bijvoorbeeld. Maar er is ook een register instelling voor. Knip onderstaande (tussen de stippellijnen, en zonder de lijnen zelf), en plak het in kladblok. Sla het met kladblok op als herstel.reg (De naam is niet belangrijk, maar het moet eindigen op .reg). Let er op dat kladblok standaard bestanden als .txt opslaat, zodat het herstel.reg.txt wordt als je niet uitkijkt. Start de verkenner, en even dat .txt verwijderen indien nodig. Dubbelklik er op, en er wordt gevraagd of je de gegevens in het register wilt invoeren, wat accoord is. Hopelijk komt nu Netwerkomgeving weer terug op de desktop.

-------
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoNetHood"=dword:00000000
-------

>> En de firewall in de router beschermt deze de beide computers zonder meer of moet hij daarvoor speciaal ingestelt worden. <<

Een NAT router zal altijd voorkomen dat niet door de computers zelf geopende poorten geblokkeerd zijn voor toegang van buitenaf, en functioneert zo van nature als inkomende firewall. Er zijn geen extra instellingen nodig. Merk op, dat het dus GEEN uitgaande firewall is. M.a.w. als jij een Trojan of ander crimineel stukje software in de computer hebt, dat van *binnenuit* een poort opent, en de buitenwereld uitnodigt voor een ongewenst bezoek, dan zal de router die poort braaf openzetten, het verzoek komt immers van binnenuit. Dus het is wel zaak dat je geen troep binnenhaalt. Een goede virusscanner en een programma als Spybot zijn dan ook verplichte beveiligingstools.

In feite doet een NAT router exact datgene wat de in XP ingebouwde firewall doet, deze XP firewall aanzetten heeft dan achter een NAT router ook weinig zin, tenzij je een computer in een netwerk wilt beschermen tegen andere computers in hetzelfde netwerk. In jouw geval is dat niet aan de orde denk ik.

Je kan natuurlijk wel een software firewall in de pc zetten, maar dan zal je deze bewust "lek" moeten steken om in ieder geval poort 139 (netbios) open te zetten voor het netwerk. Software firewalls kunnen de computer aardig belasten, en zijn soms best ingewikkeld. Als je het in de computers zelf op orde houdt wat Trojans en dergelijke betreft, dan kan je achter een router goed zonder.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 8 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-06-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1529.8
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Dag Hans,

>> Ik concludeer daaruit dat ik de firewall achter mijn 14k4 verbinding, die ik nu niet gebruik, moet laten staan. <<

Als je die 14k4 verbinding nooit meer wilt gebruiken, zou ik hem gewoon verwijderen. Dan loopje ook niet de kans dat er een of andere dialer van diemodemverbinding gebruikmaakt en jou op hoge kosten jaagt. Maar wil je hem behouden, laat dan de firewall aan.

Als je gebruik maakt van een modem voor je Adsl verbinding (en dus geen NAT router hebt), dan moet je ook daarop de XP firewall activeren.

>> Kunnen er hier niet twee weg? Alvast bedankt. <<

Geef de namen en de eigenschappen van deze verbindingen eens even door. Zonder die informatie kan ik er niet zoveel zinnigs over zeggen. Het lijkt er op dat je gelijk hebt.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 9 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:HansWillemse01Datum:20-06-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1529.9
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Dag Michel.

Bedankt voor de hint.
En ik wacht met spanning af naar het deel waarin je uitlegt hoe de printer moet worden ingesteld voor een netwerkje.

Groetjes en een fijn weekend
hans



Bericht 10 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-06-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1529.10
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
>> Een NAT router zal altijd voorkomen dat niet door de computers zelf geopende poorten geblokkeerd zijn voor toegang van buitenaf <<

Deze zin klopt natuurlijk niet. Moet zijn:

Een NAT router zal er altijd voor zorgen dat niet door de computers zelf geopende poorten geblokkeerd zijn voor toegang van buitenaf

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 11 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-06-2004
Aan:HansWillemse01MsgID:1529.11
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Dag Hans,

>> hoe de printer moet worden ingesteld voor een netwerkje <<

Het principe is hetzelfde als bij het delen van mappen, alleen komt er nu een printerdriver als extra keuze bij.

Delen van een printer onder Windows 98:
Bureaublad, netwerkomgeving, rechtsklik, eigenschappen, zorg dat "Bestands en Printerdeling" actief is. Klik op de knop "Bestanden en printers delen" en zorg ervoor dat er een vinkje staat in "Ik wil anderen toegang kunnen geven tot mijn printers".
Allereerst moet er natuurlijk een correcte printerdiver genstalleerd zijn. Kies Start, Instellingen, Printers, en kijk of daar de correcte printer bij staat. Zo nee, installeer dan eerst de printer.
Rechtsklik op die printer en kies "delen". Geef de printer een korte duidelijke sharenaam, bijvoorbeeld HP6L. Bij Opmerking kan je naar believen iets invoeren, en het veld wachtwoord kan je i.h.a. leeglaten.

Onder Windows XP geldt ongeveer hetzelfde:
Bureaublad, Mijn Netwerklocaties, Rechtsklik, Eigenschappen, en controleer of daar een vinkje staat in "Bestands- en printerdeling voor MS netwerken".
Kies Start, Instellingen, Printers en Faxapparaten, klik rechts op de te delen printer en kies "Delen". Plaats een bolletje in "Deze Printer delen" en geef de printer een eenvoudige sharenaam, bijvoorbeeld EPSON.
Merk op dat bij Windows XP het ook mogelijk is al printerdrivers voor andere besturingssystemen klaar te zetten. Als je hier al een W98 driver neer zou zetten, dan zal straks Windows 98 van deze plaats de juiste driver oppikken. Omdat we hier maar met twee computers van doen hebben, is dit een wat overbodige luxe, die we overslaan.

De printer is ter beschikking gesteld aan het netwerk, en kan nu in de andere pc ingesteld worden.

Nu eerst even een uitstapje naar de drivers en de besturingssystemen: Als je twee XP machines hebt, is het delen en op de andere pc vinden van de gedeelde printer een eitje. XP zal in de regel geheel automatisch de gedeelde printers in het netwerk vinden, n automatisch installeren. Het enige wat je nog moet doen, is de standaardprinter kiezen. Ongeveer hetzelfde gaat op voor twee W98 machine's; ze gebruiken dezelfde printerdriver, en na het vinden van de gedeelde printer is de installatie dan ook erg eenvoudig. Een flink aantal van de hieronder opgesomde stappen worden in deze twee situaties dan ook automatisch overgeslagen.

Bij een mengvorm van XP en W98 ligt dat iets anders, en er zijn twee mogelijkheden:

1: De printer is aangesloten op de W98 machine, en de XP machine moet er bij kunnen. Kies op de xp machine, Start, instellingen, Printers en Faxapparaten en dubbelklik op Printer toevoegen. De Wizard Printer Toevoegen verschijnt. Kies volgende, en plaats een bolletje in "Netwerkprinter, of een ......", volgende. Plaats een bolletje in "Een printer zoeken", volgende. Blader naar de Windows 98 machine, en klik opdenaam van die pc. Als het goed is,komjenu de naam tegen die je zojuist aan de W98 printer (hier dus HP6L) hebt gegeven. Klik er een keer op. Bij opmerkingen hoort nu te staan: Status: Gereed. Klik op volgende. Hoogstwaarschijnlijk krijg je nu een waarschuwing dat de computer (een W98 machine) niet over het juiste stuurprogramma beschikt. Dat klopt natuurlijk, want dat is voor W98 en we zitten achter een XP machine. Klik op OK, en een scherm verschijnt, waarin jelinks het juiste merk printer kan kiezen, en recht het juiste type. (*1) Dus in dit voorbeeld kies jelinks HP en rechts Laserjet 6L, en je klikt op OK. Geef al dan niet aan of deze printer de standaardprinter moet worden, en de installatie is klaar. Even een testprintje maken.

2: De printer is aangesloten op de XP machine, en de W98 machine moet er bij kunnen. Kies start, instellingen, printers, en dubbelklik op "Printer toevoegen". Kies volgende, en plaats een bolletje in "Netwerkprinter". In de regel kan yhet bolletje bij "Drukt u af vanuit MSDOS..." wegblijven, klik op de knop "Bladeren". Als alles correct is ingesteld, dan moet de XP computer in beeld verschijnen, klik op het plusteken, en de gedeelde printer verschijnt. Markeer deze printer met een muisklik en klik op de knop "OK".
In het nieuwe vester verschijnt het adrukpad, bijvoorbeeld \\XPPC\EPSON, klik op "Volgende". Kies links uit de lijst de juiste printerfabrikant, en rechts het juiste printermodel (*1). Plaats al dan niet een bolletje in "Deze printer als standaardprinter instellen", en na een klik op volgende kan je een testpagina laten afdrukken, en de installatie beindigen.

(*1) Mocht de juiste printerdriver niet te vinden zijn, dan zal je deze van de bij de printer geleverde CD moeten ophalen met de knop Bladeren, waarna je naar de juiste locatie op de cdrom bladert, waar meestal een .inf bestand te vinden is die de juiste drivers aanwijst. Mocht je gesteld zijn op veel overbodige toeters en bellen (met name HP maakt daar een feestje van), dan kan je ook de installatie van een printerdriver geheel aan de automatische setup van de bijgeleverde printer cdrom overlaten. Zelf heb ik een enorme hekel aan die overbodige, geheugen en processorkracht consumerende en vaak in de weg zittende "goodies", en installeer ik bij voorkeur de bij het besturingssysteem geleverde basis printerdiver. Mocht die echter niet aanwzezig zijn, dan is het vaak mogelijk om door de cd-rom te bladeren naar een map drivers, waaronder dan meestal per besturingssysteem en per taal de juiste driver zonder spiegeltjes en kraaltjes voor de domme inboorlingen genstalleerd kan worden.

Zo zou het wel moeten lukken denk ik.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 12 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Hans VerbeekDatum:20-06-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1529.12
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Michel,

> >> Ik concludeer daaruit dat ik de firewall achter mijn 14k4 verbinding, die
> ik nu niet gebruik, moet laten staan. <<
>
> Als je die 14k4 verbinding nooit meer wilt gebruiken, zou ik hem gewoon
> verwijderen. Dan loopje ook niet de kans dat er een of andere dialer van
> die modemverbinding gebruikmaakt en jou op hoge kosten jaagt. Maar wil je hem
> behouden, laat dan de firewall aan.

Lijkt me handig voor als die ADSL-verbinding hardware- of softwarematig kapot is.

> Als je gebruik maakt van een modem voor je Adsl verbinding (en dus geen NAT
> router hebt), dan moet je ook daarop de XP firewall activeren.

Het is modem en router en hub tegelijk.

> Geef de namen en de eigenschappen van deze verbindingen eens even door.
> Zonder die informatie kan ik er niet zoveel zinnigs over zeggen. Het lijkt
> er op dat je gelijk hebt.

Als ik configuratiescherm > netwerkverbindingen doe, staan er zes dingen. Als ik laat weergeven door middel van pictogrammen, zijn het drie maal twee pictogrammen, twee voor "inbelverbindingen", twee voor "LAN- of snelle internetverbindingen", en twee wizards.

Die wizards kunnen natuurlijk blijven staan.

Er is een inbelverbinding "Compuserve" , maar als ik op "eigenschappen" klik gebeurt er niets.

Er is een inbelverbinding "Compuserve (inbelverbinding)" , en als ik daar op "eigenschappen" klik komt de bekende 14k4 verbinding er uit.

Er is een LAN- of snelle internetverbinding "LAN-verbinding" en een "LAN-verbinding 3". Volgens mij zijn ze eender onder "Algemeen", en onder "verificatie" en onder "geavanceerd". Als ik rechts onderaan het scherm op die twee monitoren klik zie ik "LAN-verbinding", dus waar is die "LAN-verbinding 3" voor?

Tenslotte, ik vind het weinig bruikbare namen, Hoe verander ik de overblijvende?

Al vast bedankt.

Groeten,

Hans.




Bericht 13 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PeterDatum:21-06-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1529.13
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Dag Hans,

>Ik concludeer daaruit dat ik de firewall achter mijn 14k4 verbinding, die ik nu niet gebruik, moet laten staan.<

Als je een modem lange tijd niet gebruikt maar nog niet wilt verwijderen, trek dan in ieder geval de telefoonverbinding los. Zoals Michel al zei, 1 of ander dailertje zal je dan niet op kosten jagen.

Groeten, Peter


Bericht 14 van 14

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Hans VerbeekDatum:22-06-2004
Aan:PeterMsgID:1529.14
Onderwerp:NetwerkForum:ws-nlcomputer
Peter,

> Als je een modem lange tijd niet gebruikt maar nog niet wilt verwijderen,
> trek dan in ieder geval de telefoonverbinding los. Zoals Michel al zei, 1 of
> ander dailertje zal je dan niet op kosten jagen.

Dank je. Ik gebruik het iedere dag voor fax en girotel.

Groeten,

Hans.