Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

372 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 10:08:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Thuisnetwerk  (gelezen 11112 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Thuisnetwerk
« Gepost op: 13 november 2009, 18:49:18 »
Bericht 1 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:hpnieveldDatum:09-07-2004
Aan:AllenMsgID:1542.1
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
ik heb pc1 en pc2. op pc1 werkt alles prima op pc2 moet ik eerst computers zoeken, dan krijg ik pc1 en pc2 te zien.
als ik pc1 aanklik krijg ik de melding niet toegankelijk niet de juiste machtigingen.
wie kan mij vertellen hoe ik dit moet oplossen.
graag zo uitvoerig mogelijk
vast bedankt.
jan de groot


Bericht 2 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:09-07-2004
Aan:hpnieveldMsgID:1542.2
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
Hi Jan,

"Onze" Michel Heeft een paar weken geleden in een heel verhaal beschreven, hoe je een netwerk(je) aanlegt en hoe je daarbij de pc's met elkaar kunt laten praten. Ook heeft hij beschreven, hoe je een printer kunt delen en ook hoe je de internetaansluiting kunt delen. Het ging om het topic: thuisnetwerk en het antwoord van hem was op 16 en 20 juni jl. Even de datum van je zoekbeweging aanpassen naar 1 juni en dan denk ik, dat je het wel zult vinden. Datum aanpassen doe je via "message options" links bovenaan op dit scherm.

Groetjes en suc6.

Pim



Bericht 3 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:hpnieveldDatum:09-07-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1542.3
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
Hi Pim
Helaas ik heb dat verhaal van Michel niet kunnen vinden.
Kan je mij niet eenvoudig vertellen wat ik moet doen om de juiste machtigingen in te stellen. Als ik die verhandelingen van Michel kan vinden staat er dan exact in hoe ik mijn probleem kan oplossen ?


Bericht 4 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:09-07-2004
Aan:hpnieveldMsgID:1542.4
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
Ha Jan,

Het is wel niet echt lastig, maar links en rechts liggen toch enkele valkuilen..
Alles dezelfde werkgroepsnaam? Welke Windows-en zijn het?

groetjes,

Just


Bericht 5 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:10-07-2004
Aan:hpnieveldMsgID:1542.5
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
Hi Jan,

Je moet ff terug in de tijd (tot haf juni, geloof ik). Het berichtnr is 188588, tenminste dat van Michel. Daar staat echt een komplete verhandeling over hoe je een netwerk inricht. Een win-XP en W98 computer worden beschreven. Allemaal heel errug duidelijk. Berichtnr 188631 gaat over printer delen. Ook errug duidelijk.

Groetjes

Pim



Bericht 6 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Hans VerbeekDatum:10-07-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1542.6
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
Pimmetje,

> Je moet ff terug in de tijd (tot haf juni, geloof ik). Het berichtnr is
> 188588, tenminste dat van Michel.

De root message is 188604, sectie 11 (toen).

Groeten,

Hans.




Bericht 7 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:hpnieveldDatum:11-07-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1542.7
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
Hi Pim
Heel interessant wat je laat weten maar ik heb nog van niemand een antwoord gehoord of gelezen op mijn vraag hoe stel ik de juiste machtigingen in om op pc2 de bestanden van pc1 te zien, terwijl pc2 zowel de betanden van zichzelf als van pc1 laat zien.
voorzover ik weet heb ik alles goed ingesteld
pcconfig is ok, pingen is ok wat otbreekt er dan nog ???????


Bericht 8 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:11-07-2004
Aan:hpnieveldMsgID:1542.8
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
Hi Jan,

Ik denk, als ik jou zo lees, dat je netwerk wel in orde is. Heb je "bestanden delen" of "schijf delen" wel op pc1 ingesteld? Log je wel met de juiste gebruikersnaam en password in? Ik moet je helaas bekennen, dat ik daar niet zo heel veel van weet, ben wat meer thuis in linux-omgevingen, zij het daar ook met mondjesmaat.

Groetjes

Pim



Bericht 9 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:16-07-2004
Aan:hpnieveldMsgID:1542.9
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
[Part 1 of a 2-part message]

Dag Jan,

Ik herhaal hieronder de gehele reply over netwerken nogmaals. Ze is niet in het bijzonder toegesneden op jouw situatie, dus stel vragen (n geef de details van jouw configuratie) indien nodig.

-------------------------------

2 pc's begrijp ik. Een met XP en een met Win98se. Ik neem aan, dat je op beide pc's de harddisk (en eventueel de printer) van de andere pc wilt kunnen bereiken. We laten die malle wizards zitten, en doen het op de edele manier zelf met de hand. Leer je meer van, en dan heb je ook inzicht in wt er eventueel allemaal mis kan zitten. Eerst drie algemene Windows XP instellingen die het wat makkelijker maken overal bij te kunnen. Later kan je deze natuurlijk weer terugzetten als je dat prettiger vindt. Persoonlijk vind ik de standaard "Teletubbie" interface van XP snotlelijk en erg onhandig, maar da's dus hl persoonlijk.. ;-)

Rechtsklik op de knop start, kies eigenschappen, en vink "Klassiek menu start" aan.
Rechtsklik op een lege plaats op het bureablad, kies eigenschappen, kies tabblad Thema's en kies bij thema's "Windows Klassiek".
Start de verkenner, kies Extra, kies Mapopties, kies Tab algemeen, plaats bolletje in "Klassieke Windows mappen gebruiken"

Je ziet het, ik houd van klassiek <G>. Deze instellingen zien er misschien wat zakelijk uit, en dat gaat ons in de rest van het verhaal alleen maar van pas komen. Let ook op dat ik het zeer vaak over rechtsklik heb. Dan moet je dus klikken met de RECHTER muisknop (daar zit meestal het wat geavanceerder spul onder). Over naar de netwerkperikelen:

Bij de WinXP computer:

Netwerkverbinding:
Bureaublad in beeld, klik rechts op "Mijn netwerklocaties", kies "eigenschappen", en onder "Lan of snelle Internetverbinding" zie je de betreffende netwerkverbinding staan. Kies beeld, en plaats een bolletje in "details". Check of bij de statuskolom deze verbinding op "ingeschakeld" staat, check bij Apparaatnaam of daar jouw netwerkkaart genoemd wordt. Rechtsklik op de netwerkverbinding en kies "eigenschappen". Er MOET een vinkje staan in: "Client voor Microsoft netwerken", in "bestands- en printerdeling ...." en bij "Internet-protocol (TCP/IP)". Qos en eventuele andere opgesomde onderdelen zijn niet nodig, dus haal vinkjes daar zonodig weg. Kies nu onderin het Internet Protocol, en klik op de knop "eigenschappen". Plaats een bolletje (voor zover niet aanwezig) in: "Automatisch een IP adres laten toewijzen" en "automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen". Klik op OK. Nog steeds in de netwerkeigenschappen kies je rechtsboven de tab "geavanceerd" en haal je een eventueel aanwezig vinkje in "Mijn computer en netwerk beveiligens bla bla...." weg.

De netwerkverbinding van XP is nu volledig ingesteld, en we gaan hem op correcte werking controleren:
Bureaublad in beeld, klik rechts op "Mijn netwerklocaties", kies "eigenschappen", en onder "Lan of snelle Internetverbinding" zie je de betreffende netwerkverbinding staan. Klik er rechts op, en kies status. Kies in het statusscherm de tab "ondersteuning". Daar moet staan:

Adrestype: Door DHCP toegekend
IP-adres: 192.168.1.xxx (xxx kan van alles zijn)
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard Gateway: 192.168.1.1

Klopt dit, dan is de netwerkverbinding van XP af.

Delen van bronnen op de XP pc:
Nu moeten we nog een harddisk ter beschikking van het netwerk stellen. Daarvoor moet er ten minste een schijf of map "gedeeld" worden. Verder is het noodzakelijk dat we de computernaam, en de werkgroepnaam exact weten (voor straks..). Ook hier eerst even een controle:
Start de verkenner, kies extra, mapopties, weergave en zorg dat er een vinkje staat in: "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)".
Nu gaan we eerst de werkgroep- en pc naam instellen: Rechtsklik op "Deze computer", kies eigenschappen, kies tabblad computernaam, kies de knop "wijzigen". Vul bij computernaam een eenvoudige en korte naam zonder leestekens en spaties in. Bijvoorbeeld "XPPC". Vul bij werkgroepnaam een korte en eenvoudige naam in, bijvoorbeeld "THUIS". ONTHOUD deze twee namen en hun schrijfwijze. Je zal na wijzigen de computer moeten herstarten, doen dus!
Nu kunnen we het daadwerkelijke delen inschakelen: Start de verkenner, en zoek de C: schijf links op (we gaan de hele harddsik delen). Rechtsklik op de c: schijf en kies "Delen en beveiliging". Klik op de zin "Klik hier als u het risico begrijpt bla bla bla ......" Zet een vinkje in "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken". Vuld bij de sharenaam een eenvoudige en korte naam in, b.v. DISK. Plaats een vinke in "Netwerkgebruikers mogen mij bestanden wijzigen". Klik op Toepassen (mogelijk worden nu de mapmachtigingen ingesteld) en daarna OK.

Het netwerk en het ter beschikking stellen van de harddisk van de XP computer is gereed, en we zijn op de helft!

Over naar de windows 98 computer:
Helaas heb ik zo'n machine hier even niet bij de hand, dus de aanwijzingen kunnen iets minder precies zijn, maar het meeste weet ik wel uit het hoofd op te sommen:
Rechtsklik op "Netwerkomgeving", kies "eigenschappen". In het tabblad "Configuratie" moeten minimaal staan: "Client voor Microsoft netwerken", de naam van de netwerkkaart in de W98 pc, "TCP/IP" en "Bestands en printerdeling voor Microsoft netwerken". Bij primaire netwerkaanmelding moet je kiezen: "Windows-aanmelding". Mis je een van de genoemde onderdelen, klik dan op de knop "Toevoegen" en kies als volgt de toevoegingen:
Client voor Microsoft netwerken via: Toevoegen, Client, Microsoft, Client voor MS netwerken.
TCP/IP via: Toevoegen, Protocol, Microsoft, TCP/IP
Bestands- en printerdeling via: Toevoegen, Service, toevoegen, Bestands- en printerdeling voor MS netwerken.

Mis je de netwerkkaart in het lijstje, dan heb je waarschijnlijk een hardware of installatie probleem. Vooralsnog ga ik hier even niet nader op in.

Andere netwerkonderdelen als bijvoorbeeld Netbeui, IPX en externe toegangsadapter kan je verwijderen. Je zal mogelijk de Windows 98 CD bij de hand moeten hebben tijdens toevoegen/verwijderen, en door een paar herstarts heen moeten.

Is het lijstje compleet, dan klik je op de knop "Bestanden en printers delen", en plaats je een vinkje in "Ik wil ... bestanden/printers"

We gaan de instellingen nu eerst controleren:
Kies Client voor Microsoft Netwerken, en klik op de knop "Eigenschappen". Plaats een vinkje in "Snelle aanmelding".
Kies TCP/IP, klik op de knop "eigenschappen", en stel ket volgende in:
Tabblad bindingen: vinkje in "Bestands en printerdeling voor MS netwerken"
Tabblad DNS: bolletje in DNS uitschakelen, en verder alle velden leegmaken.
Tabblad Gateway: Alles leeg
Tabblad IP adres: Bollteje in "Automatisch een ip adres verkrijgen" en verder alles leeg.

Kies vervolgens in het hoofdscherm van de netwerkomgeving het tabblad identificatie. Vul bij computernaam een eenvoudige en korte naam in, b.v. W98PC. Vul bij werkgroep EXACT dezelfde naam in als je bij de XP pc hebt gedaan, dus in dit voorbeeld THUIS. De beschrijving van de pc mag je naar hartenlust invullen.
Tabblad Toegangsbeheer: Bolletje in "Toegangsbeheer op shareniveau"

Na wat herstarts tussen genoemde actie is, is nu ook de netwerkomgeving van de W98 pc gereed, en gaan we testen of deze het doet:

Kies start, uitvoeren en type in winipcfg (enter). Mbv het kleine driehoekje naast het witte veld kies je de netwerkkaart (dus NIET een eventuele PPP adapter). Klik op "Alle vrijgeven", en klik na enige tijd op "Alle vernieuwen". Gaat dit zonder foutmeldingen (even geduld is soms wel nodig!), dan moet er achtereenvolgens te lezen zijn:

IP-adres: 192.168.1.xxx (xxx kan 2 tm 255 zijn)
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1

Staat dit er allemaal, gefeliciteerd! Ook de Windows 98 computer kan met de router praten.

Nu moeten we op de W98 pc nog een disk delen:
Star de verkenner, kies de C: schijf, rechtsklik er op, en kies "delen". Bolletje in "Gedeeld als" en geef een korte naam voor de sharenaam in, b.v. DISK. Plaats bij toegangstype een bolletje in "Volledig".

Ook de W98 pc is klaar.

Sluit beide pc's af. Start de XP pc, en wacht tot hij helemaal uitgereuteld is. Start dan pas de W98 pc en wacht tot hij ook helemaal uitgereuteld is.

We gaan de netwerkverbindingen instellen en gebruiken:
Op de XP pc: Kies Mijn netwerklocaties, rechtsklik, kies "Zoeken naar Computers". Vul de EXACTE naam in van de W98 computer (hier dus W98PC). Als alles coorect is, verschijnt na korte tijd rechts de naam van deze pc in beeld. Dubbelklik er op, en als alles correct is zie je nu de gedeelde harddisk van de W98 pc (hier dus DISK). Rechtklik daarop, en kies "Netwerkverbinding maken". In het vakje Station van het nieuwe scherm kies je een letter die je uitkomt, bijvoorbeeld W:, en je plaats een vinkje in "Opnieuw verbinding maken bij aanmelden".

Van nu af aan is de harddisk van de W98 pc te bereiken op de XP pc onder de driveletter W:

Op de W98 pc: Rechtsklik op "Netwerkomgeving", kies computer zoeken, en vul de EXACTE naam van de XP computer in (hier dus XPPC). Als het goed is, verschijnt na korte tijd onderin de naam van deze compuyter. Dubbelkik er op, en als alles coorect is, zie je de naam van de gedeelde harddisk in beeld (hier dus DISK). Klik er rechts op, en kies "netwerkverbinding maken". Kies een handige letter uit, bijvoorbeeld X:, en plaats een vinkje in "Opnieuw verbinden bij aanmelden".

Van nu af aan is de harddisk van de XP pc te bereiken op de W98 pc onder de driveletter X:

Het delen van een printer laat ik even buiten beschouwing (kot later wel indien nodig).

Bij problemen:

[Continued in reply]



Bericht 10 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:16-07-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1542.10
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
[Part 2 of 2-part msg #189050]

Test het volgende op de XP pc: start, uitvoeren, cmd (enter). Geef in: ping 192.168.1.1 (enter). Komt daar herhaald te staan time-out, dan is er GEEN correcte verbinding met de router. Sluit met de opdracht exit (enter) CMD weer af.
Test het volgende op de W98 pc: start, uitvoeren, command (enter). Geef in: ping 192.168.1.1 (enter). Komt daar herhaald te staan time-out, dan is er GEEN correcte verbinding met de router. Sluit met de opdracht exit (enter) Command weer af.
W98 pc wil inbellen bij internet toegang: In Internet explorer, kies extra, internetopties, tabblad verbindingen, en plaats een bolletje in "Nooit een verbinding kiezen".
Bij problemen op de W98 pc is het ook verstandig via start, instellingen, configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer te kijken naar uitroeptekens, vraagtekens en kruizen. Zijn die er, en zo ja waar staan ze beij?

Meld nauwkeurig terug waar er wat precies misgegaan is. Dan helpen we je verder, en wellicht kan deze handleiding dan ook op dat punt verbeterd worden. Overigens is ook input van anderen welkom!

>> hoe de printer moet worden ingesteld voor een netwerkje <<

Het principe is hetzelfde als bij het delen van mappen, alleen komt er nu een printerdriver als extra keuze bij.

Delen van een printer onder Windows 98:
Bureaublad, netwerkomgeving, rechtsklik, eigenschappen, zorg dat "Bestands en Printerdeling" actief is. Klik op de knop "Bestanden en printers delen" en zorg ervoor dat er een vinkje staat in "Ik wil anderen toegang kunnen geven tot mijn printers".
Allereerst moet er natuurlijk een correcte printerdiver genstalleerd zijn. Kies Start, Instellingen, Printers, en kijk of daar de correcte printer bij staat. Zo nee, installeer dan eerst de printer.
Rechtsklik op die printer en kies "delen". Geef de printer een korte duidelijke sharenaam, bijvoorbeeld HP6L. Bij Opmerking kan je naar believen iets invoeren, en het veld wachtwoord kan je i.h.a. leeglaten.

Onder Windows XP geldt ongeveer hetzelfde:
Bureaublad, Mijn Netwerklocaties, Rechtsklik, Eigenschappen, en controleer of daar een vinkje staat in "Bestands- en printerdeling voor MS netwerken".
Kies Start, Instellingen, Printers en Faxapparaten, klik rechts op de te delen printer en kies "Delen". Plaats een bolletje in "Deze Printer delen" en geef de printer een eenvoudige sharenaam, bijvoorbeeld EPSON.
Merk op dat bij Windows XP het ook mogelijk is al printerdrivers voor andere besturingssystemen klaar te zetten. Als je hier al een W98 driver neer zou zetten, dan zal straks Windows 98 van deze plaats de juiste driver oppikken. Omdat we hier maar met twee computers van doen hebben, is dit een wat overbodige luxe, die we overslaan.

De printer is ter beschikking gesteld aan het netwerk, en kan nu in de andere pc ingesteld worden.

Nu eerst even een uitstapje naar de drivers en de besturingssystemen: Als je twee XP machines hebt, is het delen en op de andere pc vinden van de gedeelde printer een eitje. XP zal in de regel geheel automatisch de gedeelde printers in het netwerk vinden, n automatisch installeren. Het enige wat je nog moet doen, is de standaardprinter kiezen. Ongeveer hetzelfde gaat op voor twee W98 machine's; ze gebruiken dezelfde printerdriver, en na het vinden van de gedeelde printer is de installatie dan ook erg eenvoudig. Een flink aantal van de hieronder opgesomde stappen worden in deze twee situaties dan ook automatisch overgeslagen.

Bij een mengvorm van XP en W98 ligt dat iets anders, en er zijn twee mogelijkheden:

1: De printer is aangesloten op de W98 machine, en de XP machine moet er bij kunnen. Kies op de xp machine, Start, instellingen, Printers en Faxapparaten en dubbelklik op Printer toevoegen. De Wizard Printer Toevoegen verschijnt. Kies volgende, en plaats een bolletje in "Netwerkprinter, of een ......", volgende. Plaats een bolletje in "Een printer zoeken", volgende. Blader naar de Windows 98 machine, en klik opdenaam van die pc. Als het goed is,komjenu de naam tegen die je zojuist aan de W98 printer (hier dus HP6L) hebt gegeven. Klik er een keer op. Bij opmerkingen hoort nu te staan: Status: Gereed. Klik op volgende. Hoogstwaarschijnlijk krijg je nu een waarschuwing dat de computer (een W98 machine) niet over het juiste stuurprogramma beschikt. Dat klopt natuurlijk, want dat is voor W98 en we zitten achter een XP machine. Klik op OK, en een scherm verschijnt, waarin jelinks het juiste merk printer kan kiezen, en recht het juiste type. (*1) Dus in dit voorbeeld kies jelinks HP en rechts Laserjet 6L, en je klikt op OK. Geef al dan niet aan of deze printer de standaardprinter moet worden, en de installatie is klaar. Even een testprintje maken.

2: De printer is aangesloten op de XP machine, en de W98 machine moet er bij kunnen. Kies start, instellingen, printers, en dubbelklik op "Printer toevoegen". Kies volgende, en plaats een bolletje in "Netwerkprinter". In de regel kan yhet bolletje bij "Drukt u af vanuit MSDOS..." wegblijven, klik op de knop "Bladeren". Als alles correct is ingesteld, dan moet de XP computer in beeld verschijnen, klik op het plusteken, en de gedeelde printer verschijnt. Markeer deze printer met een muisklik en klik op de knop "OK".
In het nieuwe vester verschijnt het adrukpad, bijvoorbeeld \\XPPC\EPSON, klik op "Volgende". Kies links uit de lijst de juiste printerfabrikant, en rechts het juiste printermodel (*1). Plaats al dan niet een bolletje in "Deze printer als standaardprinter instellen", en na een klik op volgende kan je een testpagina laten afdrukken, en de installatie beindigen.

(*1) Mocht de juiste printerdriver niet te vinden zijn, dan zal je deze van de bij de printer geleverde CD moeten ophalen met de knop Bladeren, waarna je naar de juiste locatie op de cdrom bladert, waar meestal een .inf bestand te vinden is die de juiste drivers aanwijst. Mocht je gesteld zijn op veel overbodige toeters en bellen (met name HP maakt daar een feestje van), dan kan je ook de installatie van een printerdriver geheel aan de automatische setup van de bijgeleverde printer cdrom overlaten. Zelf heb ik een enorme hekel aan die overbodige, geheugen en processorkracht consumerende en vaak in de weg zittende "goodies", en installeer ik bij voorkeur de bij het besturingssysteem geleverde basis printerdiver. Mocht die echter niet aanwzezig zijn, dan is het vaak mogelijk om door de cd-rom te bladeren naar een map drivers, waaronder dan meestal per besturingssysteem en per taal de juiste driver zonder spiegeltjes en kraaltjes voor de domme inboorlingen genstalleerd kan worden.

Michel Uphoff
(Sysop)



Bericht 11 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:01-10-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1542.11
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
Michel,

<< Adrestype: Door DHCP toegekend >>

handig dat ik met VA wat verer terug kan kijken.

Ik probeer nu mijn pc aan te sluiten op de router maar dat lukt om de een of andere reden niet.
Lan-verbinding geeft aan: status beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

doe ik alles dan krijg ik dit te zien:
Adrestype: 00-30-4F-14-81 OD
IP-adres: 169.254.45.85
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard Gateway: niets
DNS-server: niets
WINS-server: niets

netwerkkaart is je realtek RTL8139/810x Family Fast Eternet Nic

Wat gaat er fout want er zou moeten verschijnen:
ip 192.168.8.157
gateway 192.168.8.1

Als ik het handmatig invoer dan kan ik niet naar de webpagina van de server surfen om het in te stellen. Zo krijg ik dat netwerk niet van de grond.

Franc
http://indischkoken.nl


Bericht 12 van 12

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:01-10-2004
Aan:Franc Wiedenhoff (Sysop)MsgID:1542.12
Onderwerp:thuissnetwerkForum:ws-nlcomputer
Michel,

probleem bleek een kapotte of niet goed functionerende netwerkkaart te zijn. Een nieuwe erin en alles werkt als een tierelier,


Franc
http://indischkoken.nl