Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 02:14:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ander adres dan CS.COM?  (gelezen 16459 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Ander adres dan CS.COM?
« Gepost op: 13 november 2009, 18:51:20 »
Bericht 1 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:MvandergriendtDatum:16-08-2004
Aan:AllenMsgID:1551.1
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer

Sinds kort heb ik compuserve adsl. Helaas kan ik geen mail sturen met een andere afzender dan mijn inlognaam@cs.com.

Dat is jammer want ik wil graag mail sturen met als afzender het emailadres van mijn bedrijf (zeg maar 'ik@mijnbedrijf.nl').

Als ik een ander emailadres in mijn mailprogramma instel dan 'mijninlognaam@cs.com', dan krijg ik een melding van de server dat het adres niet klopt.

Kent iemand dit probleem? Kan iemand mij een oplossing bieden? Voor mij is het best belangrijk om mail vanaf mijn bedrijfsadres te kunnen versturen!

Bedankt!



Bericht 2 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:16-08-2004
Aan:MvandergriendtMsgID:1551.2
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hallo,

>> Helaas kan ik geen mail sturen met een andere afzender dan mijn inlognaam@cs.com.
>> van mijn bedrijf (zeg maar 'ik@mijnbedrijf.nl').

Gaat niet nee. Je bent dan aangewezen op een hostingbedrijf f je moet genoegen nemen met:

mijnbedrijf@cs.com

Je kan dan een extra schermnaam binnen je account aanmaken die je dan voor je bedrijf gebruikt. Extra schermnamen kun je eventueel aanmaken via het trefwoord: NAMEN

Groetjes
Stefan

http://tinyurl.com/yuojv



Bericht 3 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:MvandergriendtDatum:16-08-2004
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:1551.3
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Bedankt voor je reactie. Die schermnaam is een goed idee. Dan ziet het er nog wat netter uit voor mijn klanten.

ik vind het nog steeds wel jammer dat het niet kan via Compuserve.

Op zich kunnen zij aan je ip adres toch zien dat je hun klant bent en daarom ook mail accepteren met een andere naam.

In ieder geval bedankt!!

Michael


Bericht 4 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:16-08-2004
Aan:MvandergriendtMsgID:1551.4
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hi Michael,

Ga ff naar het help-forum. Ik dacht daar de afgelopen tijd gelezen te hebben over jouw probleem. Je moet wel ff zoeken daar. Iets aan de instellingen van outlook, met reply-to-adressen oid.

Groetjes

Pim Tigelaar



Bericht 5 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:16-08-2004
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:1551.5
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Stefan,

>> >> Helaas kan ik geen mail sturen met een andere afzender dan mijn inlognaam@cs.com.
>> van mijn bedrijf (zeg maar 'ik@mijnbedrijf.nl').
Gaat niet nee. Je bent dan aangewezen op een hostingbedrijf f je moet genoegen nemen met: <<

Weet je dat heel heel zeker????

Ik heb zelf Chello en die is op veel punten nog lastiger/formeler/... dan Cis maar ik kan mail met elke gewenste afzender versturen! Alleen moet er als SMTP (in bijv. OE) de mailserver van Chello staan, maar dat verschil ziet geen enkele ontvanger.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 6 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:18-08-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1551.6
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Ton,

Nou, ik zou toch zweren dat het niet kon. Misschien kan iemand van NLHELP hier wat duidelijkheid over geven dan? Als ik het bij het verkeerde eind heb wil ik dat graag weten natuurlijk. :-)

Groetjes
Stefan

http://tinyurl.com/yuojv



Bericht 7 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Maurice OffermansDatum:18-08-2004
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:1551.7
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,

Je hebt helemaal gelijk! Om e-mail te kunnen versturen via de smtp-server van CompuServe, moet je je bij de server aanmelden met je CompuServe schermnaam en je CompuServe wachtwoord. Bovendien moet het afzendadres juw @cs.com e-mailadres zijn.

Groeten,

Maurice (Sysop NLHelp)



Bericht 8 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:18-08-2004
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:1551.8
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Stefan,

>> Nou, ik zou toch zweren dat het niet kon. Misschien kan iemand van NLHELP hier wat duidelijkheid over geven dan? Als ik het bij het verkeerde eind heb wil ik dat graag weten natuurlijk. :-) <<

Even in Outlooktermen:

Ik heb pakweg 15 emailboxes bij 4 verschillende providers. In OE staat overal als SMTP het adres van Chello (daar ben ik meeverbonden en die verzorgt de fysieke versturing) en bij POP staat uiteraard die van de betreffende provider/emailadres.

Als ik een email wil versturen geeft ik aan wat als afzender-emailadres gebruikt moet worden. Chello verstuurt dat vervolgens netjes en de ontvanger ziet hooguit in de koppen dat het bericht heel oorspronkelijk vnuit Chello is verstuurd.

Mocht ik nu een keertje helemaal anoniem willen zijn dan bel ik (telefoon) in bij bijv. Zonnet. Vervang het SMTP adres door dat van Zonnet en hopla ik verstuur en ontvang alles weer.

Het lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk dat Cis soortgelijk niet zou toestaan. Als ze dat geblokkeerd hebben zijn ze wel erg 'hoe zal ik't zeggen' bezig.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 9 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:18-08-2004
Aan:Maurice OffermansMsgID:1551.9
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Maurice,

>> Je hebt helemaal gelijk! Om e-mail te kunnen versturen via de smtp-server van CompuServe, moet je je bij de server aanmelden met je CompuServe schermnaam en je CompuServe wachtwoord. Bovendien moet het afzendadres juw @cs.com e-mailadres zijn. <<

En hoe zou dan iemand die meerdere emailadressen bij meerdere providers heeft zijn email moeten ophalen/versturen. Ter verduidelijking, er zijn legio bedrijven waar je een website kunt laten hosten met navenante emailadressen maar die je _geen_ mogelijkheid bieden bij hun in te bellen of via een browser je mail op te halen. Als je dus zoiets zou hebben dan is een abo bij Cis dus volkomen onbruikbaar. Trouwens iedereen die ik ken heeft wel emailadressen van meerdere providers.

Kan me niet voorstellen dat Cis zo kortzichtig zou zijn.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 10 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-08-2004
Aan:Maurice OffermansMsgID:1551.10
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
>> Om e-mail te kunnen versturen via de smtp-server van CompuServe, moet je je bij de server aanmelden met je CompuServe schermnaam en je CompuServe wachtwoord. Bovendien moet het afzendadres juw @cs.com e-mailadres zijn. <<

Hoi Maurice,

Stel: Ik maak een Imap account aan met als smtp server Smtp.cs.com (of hoe die server ook heet), als pop-server pop.xs4all.nl. Als inlognaam een Cs schermnaam + bijbehorend wachtwoord, en vul als afzenderadres het Cs e-mailadres in.

Dan zou de zaak toch ook over mijn xs4all adsl verbinding werken?

Zo nee, dan geef ik Ton gelijk, het zou van de gekke zijn, want met dergelijke beperkingen wordt CS niet bepaald populair.
Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 11 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Hans VerbeekDatum:19-08-2004
Aan:MvandergriendtMsgID:1551.11
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Mvandergriendt,

>>Kent iemand dit probleem? <<

Een paar jaar geleden had ik met @compuserve.com zoiets bij CServe kunnen kopen. Zit zeker im @cs.com. Maar is dat wel zeker?

Groeten,

Hans.




Bericht 12 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Maurice OffermansDatum:19-08-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1551.12
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Ton,

>> hoe zou dan iemand die meerdere emailadressen bij meerdere providers heeft zijn email moeten ophalen/versturen <<

E-mail ophalen zal in de meeste gevallen geen probleem zijn, omdat je gewoon kunt inloggen op de POP3- of IMAP=server van de betreffende provider. E-mail verzenden levert dus wel problemen op als je aangewezen bent op de SMTP-server van CompuServe. Om het verzenden van spam via smtp.cs.com te voorkomen, verlangt deze server een cs.com e-mailadres.

>> Kan me niet voorstellen dat Cis zo kortzichtig zou zijn <<

Ik denk dat het eerder een regeltje is dat AOL heeft uitgedacht.

Groeten,

Maurice



Bericht 13 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Maurice OffermansDatum:19-08-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1551.13
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Wat probeer je met je verhaal aan te tonen?

Ik kan inderdaad via een XS4ALL ADSL verbinding, die ik overigens ook heb, mail versturen via smtp.cs.com. Alleen het pop.xs4all.nl verhaal gaat niet op, maar dat lijkt me logisch.

Groeten,

Maurice



Bericht 14 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Maurice OffermansDatum:19-08-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1551.14
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Pim,

>> Iets aan de instellingen van outlook, met reply-to-adressen oid. <<

Klopt! Als verzendadres een cs.com e-mailadres en als antwoordadres (reply-to adres) naam@mijndomein.nl gebruiken is een optie.

Groeten,

Maurice



Bericht 15 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:19-08-2004
Aan:Maurice OffermansMsgID:1551.15
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hi Maurice,

>>Klopt!<<
Had ik het toch goed gelezen<g>.

Groetjes

Pim



Bericht 16 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:19-08-2004
Aan:Maurice OffermansMsgID:1551.16
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Maurice,

>> Om het verzenden van spam via smtp.cs.com te voorkomen, verlangt deze server een cs.com e-mailadres.
>> Kan me niet voorstellen dat Cis zo kortzichtig zou zijn <<
Ik denk dat het eerder een regeltje is dat AOL heeft uitgedacht. <<

Cis, Aol, maakt me weinig uit. De bedenker er van is in ieder geval volledig gespeend van enig werkelijkheidsbesef!

Ik zal verder m'n mening maar voor me houden anders zouden er weleens tere zieltjes geschikt kunnen raken!

Groeten
Ton van Hest



Bericht 17 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-08-2004
Aan:Maurice OffermansMsgID:1551.17
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Maurice,

>> pop.xs4all.nl<<

Natuurlijk, vergissing, imap.

Ik meen uit de thread te begrijpen, dat het niet mogelijk zou zijn de Cs mail op te halen als je een verbinding via een andere provider hebt. Enige verschil met providervreemde mailboxen is, dat je als afzender adres het cs mail adres moet opgeven.

Klopt?

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 18 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald Beuker (Sysop)Datum:20-08-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1551.18
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>>Ik meen uit de thread te begrijpen, dat het niet mogelijk zou zijn de Cs mail op te halen als je een verbinding via een andere provider hebt.<<

Nee, mail *ophalen* is geen enkel probleem. Maar als je e-mail via de smtp.cs.com mailserver wilt *versturen* (en of je dan een Internetverbinding via CompuServe hebt of een andere ISP, maakt geen verschil), dan moet je je bij de SMTP-server aanmelden met je username en password n het afzendadres in je mailinstellingen moet het bijbehorende e-mailadres zijn (username@cs.com).

Groeten,

Ronald (Sysop)



Bericht 19 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:21-08-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1551.19
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Michel,

>> Ik meen uit de thread te begrijpen, dat het niet mogelijk zou zijn de Cs mail op te halen als je een verbinding via een andere provider hebt. <<

Ik haal probleemloos mijn Cismail op en verzend ook probleemloos berichten met Cis als afzender.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 20 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:21-08-2004
Aan:Ronald Beuker (Sysop)MsgID:1551.20
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Ronald,

>> Maar als je e-mail via de smtp.cs.com mailserver wilt *versturen* (en of je dan een Internetverbinding via CompuServe hebt of een andere ISP, maakt geen verschil), dan moet je je bij de SMTP-server aanmelden met je username en password n het afzendadres in je mailinstellingen moet het bijbehorende e-mailadres zijn (username@cs.com). <<

Welke "verlichte" geest heeft dat bedacht?

Het maakt Cis dus onbruikbaar voor bedrijven want die zullen altijd ook hun eigen emailadres (zonder cs.com) hebben.
Groeten
Ton van Hest



Bericht 21 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:24-08-2004
Aan:MvandergriendtMsgID:1551.21
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Michael,

Kijk ook even naar de rest van de berichten in deze thread.

Groetjes
Stefan

http://tinyurl.com/yuojv



Bericht 22 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:24-08-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1551.22
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Ton,

>> Ik heb pakweg 15 emailboxes

Sjeuses!

Groetjes
Stefan

>http://tinyurl.com/yuojv



Bericht 23 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:MvandergriendtDatum:25-08-2004
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1551.23
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Toch is het zoals je zegt Ton, CS staat dit niet toe. Zelfs als je via 'authenticated smtp' verzend (volgens mij is dit zelfs verplicht), kun je geen ander afzender-adres gebruiken.

Dat vind ik raar, bij alle providers waar ik ooit eerder mee gewerkt heb, was het zo dat er OF op ip-adres gescreend werd (en je dus elk adres kon invullen wat je wilde) OF je moest inloggen om te verzenden (authenticated smtp) om vervolgens elk adres te kunnen gebruiken.

Ik heb hierover meermalen contact gehad met CS Ledenservice maar het kan nog steeds niet.

Ik zit nu op ca. een maand abonnement maar ik ben nu dus aan het proberen te annuleren want dit is voor mij niet werkbaar. En volgens mij zou zo'n beperking toch aangegeven moeten worden voor je het product koopt. Ik heb nergens gezien 'niet geschikt voor bedrijven' of 'alleen email via CS' ofzo. Je mag toch een normale email service verwachten als je een internet abonnement afsluit. Toch?


Bericht 24 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:25-08-2004
Aan:MvandergriendtMsgID:1551.24
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
>> Toch is het zoals je zegt Ton, CS staat dit niet toe. <<

Dan is (uitsluitend) een CS abo, in mijn optiek, zinloos tenzij je 1 emailadres/provider voldoende vindt.

>> Je mag toch een normale email service verwachten als je een internet abonnement afsluit. <<

Lijkt mij wel.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 25 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Umgak UmgiDatum:22-09-2004
Aan:MvandergriendtMsgID:1551.25
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Hoi,

Een beetje laat misschien als reactie, maar als je een nl-domeinnaam hebt, dan heb je toch ook een hostingprovider die dat domein voor je beheert? Ik heb domeinen gehad bij Vuurwerk en AdHosting en in ieder geval bij de laatste had ik ook de mogelijkheid om mail met willekeurig welke naam via authenticated smtp te versturen. Als je zelf je domein host, dan kun je natuurlijk daar ook een eigen mailserver aan hangen. Tenslotte is er nog de mogelijkheid om via zonnet een email-account aan te maken en te kijken of je daarvandaan wel met een andere afzender kunt mailen, zoals in een van de andere mails werd geopperd. Ik gebruik cs eigenlijk ook alleen maar als isp, dus toegang tot internet. De rest doe ik zelf wel.

Groet,

Umgak Umgi


Bericht 26 van 26

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:23-09-2004
Aan:Umgak UmgiMsgID:1551.26
Onderwerp:ander adres dan cs.com?Forum:ws-nlcomputer
Umgak,

<< maar als je een nl-domeinnaam hebt, dan heb je toch ook een hostingprovider die dat domein voor je beheert? >>

Maar niet elke hostingprovider heeft ook een smtp-server en dan moet je het verzenden via Cis.

<< Als je zelf je domein host, dan kun je natuurlijk daar ook een eigen mailserver aan hangen. >>
Dat betekent wel dat je de server 24/7 aan moeten hebben staan en niet iedereen wil dat.

Er is ook nog een tussen oplossing mogelijk en dat is wel je mail binnen halen via cis, maar een eigen smtp server installeren voor de te verzenden mail.

Franc
http://indischkoken.nl