Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 01:33:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Datum instellen  (gelezen 11561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Datum instellen
« Gepost op: 13 november 2009, 18:52:50 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:03-09-2004
Aan:AllMsgID:1554.1
Onderwerp:Datum instellenForum:ws-nlcomputer
Beste forumleden,

In een netwerk heb ik de werkstations voorzien van XP, de server draait op NT4. Nu doet het volgende probleem op de werkstations voor:

Ik heb een standaard user aangemaakt en volledig ingesteld enz. Deze user via configuratiescherm > Systeem > Gebruikers en profielen gekopierd naar de map Default User. Elke gebruiker die nieuw gebruik maakt van het werkstation krijgt dit standaard profiel en dat werkt prima met 2 uitzonderingen:

Er wordt een standaard Engels toetsenbord geinstalleerd met Engels als invoertaal terwijl ik toch Nederlands en VS-Internationaal had ingesteld. Daardoor is de datum notatie ook overeenkomstig ingesteld. Echter, als iemand het werkstation gebruik (standaard- of hoofdgebruiker) kan deze wel een nieuwe invoertaal en toetsenbord toevoegen/installeren maar in het datumscherm kunnen ze niets instellen zoals de aanwezige datumformaten of bv dd-MM-jjj - dd-MM-yyyy. De foutmelding "onjuist teken gebruikt of datum notatie is onjuist" verschijnt. Als ik als administrator ben ingelogd, kun je dit wel wijzigen dus het heeft duidelijk te maken met gebruikersrechten.

Ik heb met gpedit.msc (als administrator) alle gebruikersprofielen nagelopen maar niets is er ingesteld, ook zie ik geen mogelijkheid om dit voor alle gebruikers toe te staan. In mmc is ook niets aanwezig. Ik kom maar niet achter waar ik dit kan wijzigen of deze beperking kan vrijgeven. In de registry heb ik niets gevonden. Iemand een idee?

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:05-09-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1554.2
Onderwerp:Datum instellenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,

Vreemd. Heel misschien is dit iets:

Gpedit.msc, Gebruikersconfiguratie, Beheersjablonen, Configuratiescherm, Landinstellingen:

"Dit beleid beperkt gebruikers tot de opgegeven taal, door de optie Menu's en dialoogvensters in onderdeel Landinstellingen van Configuratiescherm uit te schakelen. Als de opgegeven taal niet is genstalleerd op de doelcomputer, wordt als standaardinstelling voor taalselectie Engels gebruikt."

Je hebt het al geprobeerd met de volgende twee datumnotaties?:
Stijl Korte notatie: dd-MM-jjjj
Stijl Lange notatie: dddd d MMMM jjjj
(case sensitive!)

Andere mogelijkheid is misschien, dat je eerst even moet kijken bij het datumscheidingsteken. Dat is toch wel de - ipv van een / ?
Als je uit het lijstje iets kies ipv intikt, krijg je dan dezelfde error?

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:06-09-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1554.3
Onderwerp:Datum instellenForum:ws-nlcomputer
Michel,

>> Gpedit.msc, Gebruikersconfiguratie, Beheersjablonen, Configuratiescherm, Landinstellingen:

"Dit beleid beperkt gebruikers tot de opgegeven taal, door de optie Menu's en dialoogvensters in onderdeel Landinstellingen van Configuratiescherm uit te schakelen.<<

Daar had ik ook al gekeken, maar alles staat op niet geconfigureerd. Ook heb ik de optie 'Uitgeschakeld' geactiveerd zodat ze dus wel dit onderdeel kunnen wijzigen maar ook dat geef geen oplossing.

>>Je hebt het al geprobeerd met de volgende twee datumnotaties?:
Stijl Korte notatie: dd-MM-jjjj
Stijl Lange notatie: dddd d MMMM jjjj
(case sensitive!)<<

Ja alles geprobeerd, ook met het streepje - maar de foutmelding blijft. Als ik als administrator inlog dan geen probleem. Wat ook vreemd is, ik heb de gebruiker Administrator rechten gegeven en ook dan, dezelfde foutmelding. Het is overigens wel een domeingebruiker maar dat is noodzakelijk want het programma waarmee gewerkt wordt, en meldt dat de datum niet goed staat, draait vanaf de netwerkserver.

>>Als je uit het lijstje iets kies ipv intikt, krijg je dan dezelfde error? <<

Ja dat is het vreemde van de hele zaak. Zelfs als de gebruiker (ingesteld als hoofdgebruiker) die standaard datum opties kiest, volgt de foutmelding dat er een onjuiste notatie enz is gebruikt. Ik heb al bij MS gezocht maar vond alleen de pagina's HOE je de datum kunt wijzigigen. De foutmelding wordt niet gevonden.

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)



Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:06-09-2004
Aan:Ruud de Wit (Sysop)MsgID:1554.4
Onderwerp:Datum instellenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,

De boel draait in een domein zeg je. Heb je de instellingen van die NT4 server dan al eens nagelopen? Wellicht dat je de oorzaak daar moet zoeken.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ruud de Wit (Sysop)Datum:07-09-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1554.5
Onderwerp:Datum instellenForum:ws-nlcomputer
Michel,

>> De boel draait in een domein zeg je. Heb je de instellingen van die NT4 server dan al eens nagelopen? Wellicht dat je de oorzaak daar moet zoeken. <<

Ja daar heb ik ook aan zitten denken maar dan moet er in de persoonlijke usermap nog oude Win98 informatie staan. Zal daar eens naar kijken.

Groeten,

Ruud de Wit
(Sysop)