Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:16:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Beperkte of geen verbinding  (gelezen 11553 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Beperkte of geen verbinding
« Gepost op: 13 november 2009, 18:57:04 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:11-10-2004
Aan:AllenMsgID:1566.1
Onderwerp:beperkte of geen verbindForum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Net belde een kennis op, compleet in paniek, nou ja<g>. Wat blijkt? Hij krijgt een melding op zijn netwerkverbinding: "beperkte of geen verbinding" en nog wat. En nog een melding "netwerk heeft geen netwerk-adres uitgedeeld aan de computer" oid. De situatie:
een draadloze router, waarbij de probleem computer bekabeld is. Wordt die computer via de ethernet-adapter aangesloten, dan volgen bovengemelde berichten. Wordt die computer via een usb-adapter aangesloten, dan is er niets aan de hand. Ik heb al met hem via de telefoon) het stappenplan van "onze Michel" doorgenomen, beschreven in Thuisnetwerk, maar dat heeft niet veel geholpen. Ook router uit en aan en computer uit en aan heeft niets bijgedragen.

Iemand nog een goed idee (zodat ik weer kan scoren<g>)?

Groetjes

Pim



Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:11-10-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1566.2
Onderwerp:beperkte of geen verbindForum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Net belde de kennis weer op!!!
Probleem schijnt zich te hebben opgelost?
Hij heeft nog eens de router ui gezet, computer uitgezet, router aan gezet, computer aan gezet, in die volgorde?
En ziet het werkt nu allemaal weer!!

Groetjes

Pim



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-10-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1566.3
Onderwerp:beperkte of geen verbindForum:ws-nlcomputer
Dag Pim,

>> Hij heeft nog eens de router ui gezet, computer uitgezet, router aan gezet, computer aan gezet, in die volgorde? <<

Dat is dan ook exact de goede volgorde, die wat op "handoplegging" lijkt maar toch heel logisch is:

Router uit: Router tabel is gegarandeerd leeg, en onderwijl even per ongeluk een fucked up ip-adres uitdelen kan dan niet. Pc uit: De netwerkkaart van de pc is nu zeker adresloos. Router aan, en de frisse nieuwe routertabel staat klaar om ip-adressen uit te delen. Pc aan, en de frisse pc staat klaar om IP adressen te ontvangen.

Er is toch een verbetering in deze "Haarlemmer-olie" truc. Stekker van de pc uit het stopcontact: Een netwerkkaart blijft in een ACPI compliant pc meestal gewoon aan staan als de computer uit is (beter gezegd, als de computer in de laagste power save stand staat). Soms wil een netwerkkaart wel eens z erg de weg kwijt zijn dat hij echt spanningloos moet, en dan moet de stekker er bij zo'n pc dus even uit.

Dus bij onverklaarbare netwerk/internet problemen:

1: Pc uit, en stekker uit stopcontact.
2: Router uit
3: Paar seconden wachten
4: Router aan
5: paar minuten wachten (router moet adsl verbinding maken en inloggen bij provider)
6: Pc weer aansluiten en aanzetten.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:11-10-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1566.4
Onderwerp:beperkte of geen verbindForum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

>>Dus bij onverklaarbare netwerk/internet problemen<<

Kennelijk dus<g>.
Maar bedankt, weer een stukje wijzer.

Groetjes

Pim



Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:12-10-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1566.5
Onderwerp:beperkte of geen verbindForum:ws-nlcomputer
Ha Pim,

Je bent er al uit, zie ik!

Die boodschappen herkende ik trouwens meteen. Precies wat dat draadloze gebeuren hier in het Grand Hotel in Hamamatsu, Japan me op een avondje "Vlieg er eens uit" dan telkens voorgeschotelt <g>..

Even rechterklikje op het pictogram in het systeemvak, herstellen aanklikken en hij gaat weer op gang.

Tja, als je met vier Access Points ook 100+ kamers wilt aanstralen kan het weleens hikken.

groetjes,

Just


Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PimmetjeDatum:12-10-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1566.6
Onderwerp:beperkte of geen verbindForum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Gelukkig wel, althans, kennis is er uit. Ik heb niets anders gdaan, dan stap voor stap wat instellingen nalopen. Hij was er zeker 4 tot 5 weken mee bezig geweest<g>. Maar te eigenwijs om ff om hulp te roepen. Ik had al eerder van zijn dochter gehoord dat-ie problemen had.

Groetjes

Pim