Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

236 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 11:50:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Draadloos maar waarmee  (gelezen 10588 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Draadloos maar waarmee
« Gepost op: 13 november 2009, 18:59:05 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:12-12-2004
Aan:AllenMsgID:1746.1
Onderwerp:Draadloos, maar hoe?Forum:ws-nlcomputer

Beste Forumleden,
Ik ben aan het bekijken hoe ik eventueel van een draadloos netwerk gebruik kan gaan maken. Momenteel heb ik een 4-poorts Speedtouch ADSL-modem.
Nu kwam ik dit apparaat tegen:
BK WIRELESS LAN ACCESS POINT 54MBPS
[/t][/t][/t]
  EUR  59,00   exc. btw
 


Voordelen :

    Voegt pc's in een draadloos netwerk toe aan een netwerk met bedrading, of breidt het dekkingsgebied van uw draadloze netwerkomgeving uit Breidt uw 802.11b of 802.11g draadloze netwerk uit Driemaal het ontvangstbereik van 802.11a Compatibel met alle 802.11b-apparatuur Biedt een breed draadloos bereik en heeft 75% minder toegangspunten nodig voor dekking van hetzelfde draadloze gebied dan een 802.11a-netwerk Biedt draadloze 64-bit en 128-bit WEP-gegevenscodering Biedt achterwaartse compatibiliteit met alle 802.11b-apparatuur
    [/list]Productkenmerken :

      Stelt u in staat de Turbo Mode te gebruiken en toegang te krijgen tot het netwerk met 54Mbps, de hoogste gegevenssnelheid voor alle 802.11g clients Werkt met Macintosh®-computers en pc's Inclusief levenslange garantie van Belkin
      [/list][/]
      Kan ik dat dan zo op mijn bestaande Speedtouch ADSL-modem aansluiten?
      Waar ik verder nog mee zit, is het bereik van zo'n ding. Als ik het in de meterkast heb staan, kan ik er dan in mijn kamer mee werken? Er zit in dit geval een stuk hele dikke muur tussen.
      Groeten,
      Ronald (Sysop)


      Bericht 2 van 5

      NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
      Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-12-2004
      Aan:Ronald BeukerMsgID:1746.2
      Onderwerp:Draadloos, maar hoe?Forum:ws-nlcomputer

      >> Kan ik dat dan zo op mijn bestaande Speedtouch ADSL-modem aansluiten? <<
      Modemrouter naar ik aanneem. Ja, dat kan zondermeer. Zie een accesspoint als een draadloze kabel (OK, contradictio in terminis)
      >> Waar ik verder nog mee zit, is het bereik van zo'n ding. <<
      Valt niets zinnigs over te zeggen, behalve: Meestal gaat het prima, en men adverteert hier met een extra groot bereik (voor wat die praatjes waard zijn), en dus zou je verwachten: Ja, dat gaat goed.
      Maar stikt het in jouw huis van het betonijzer, zit er een badkamer tussen, refelcteert er hier en daar een muur ongelukkig.. dan gaat het wellicht niet. Maar je kan natuurlijk altijd tussen router en access-point een stukje kabel prikken, zodat het AP op een wat gunstiger plek (voorbij een muur of in het trapgat bijvoorbeeld) gezet kan worden.
      Soms kom ik met gemak 3 verdiepingen verder, en soms gaat het na de eerste dikke plak beton al niet meer. Hangt helemaal van de omstandigheden af.
      Het credo blijft: Kán je bekabelen, doe dat dan. Is goedkoper, sneller, veiliger, stabieler.

      Michel Uphoff (Sysop)
      Homepagina 


      Bericht 3 van 5

      NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
      Van:Hans VerbeekDatum:12-12-2004
      Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1746.3
      Onderwerp:Draadloos, maar hoe?Forum:ws-nlcomputer
      Michel,

      Het credo blijft: Kán je bekabelen, doe dat dan. Is goedkoper, sneller, veiliger, stabieler. Ik las in het Parool van zaterdag va en beddrijf dat niets meer kon. omdat de buren een wifi kanaal hadden dat te dicht in de buurt zat. En dat de kanalen heel beperkt zijn.
      Ik dacht over draadloos in de toekomst, aan te sluiten op de nu al draadloze bel, maar zie er zeker voorlopig van af zolang het gevaar van buren blijft.
      Groeten, Hans. (mail - homepage)


      Bericht 4 van 5

      NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
      Van:Ronald BeukerDatum:30-12-2004
      Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1746.4
      Onderwerp:Draadloos, maar hoe?Forum:ws-nlcomputer

      Hoi Michel,
      Pffff... ik blijf het lastig vinden, hoor! Pas als je zo'n ding al hebt gekocht kun je proberen of het werkt. En als het dan niet werkt, kun je het weer gaan terugbrengen. Niet zo heel handig allemaal.
      Wat is globaal het verschil tussen een access point, een gateway en een router?
      Groeten,
      Ronald (Sysop)
       


      Bericht 5 van 5

      NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
      Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:30-12-2004
      Aan:Ronald BeukerMsgID:1746.5
      Onderwerp:Draadloos, maar hoe?Forum:ws-nlcomputer

      Hoi Ronald,
      >> Wat is globaal het verschil tussen een access point, een gateway en een router? <<
        Gateway: Iha gebruikte term voor de combinatie Modem-Router, al dan niet met ingebouwde switch. Multipc modem: Idem Router: Een koppelpunt tussen twee (of meer) netwerken (beter: subnetten), zonder modem, al dan niet met ingebouwde switch. Alle tegenwoordige routers hebben een DHCP servertje aan boord, dat IP adressen uitdeelt in het locale subnet. Modem-router (gateway) met switch: kant en klare oplossing voor aansluiten van meer dan een pc. Ook verkrijgbaar met een Wlan accesspoint ingebouwd en dan dus wel zeer universeel. Access point: draadloze verbinding, eigenlijk een draadloos stuk kabel
        Kan in een modem / router / gateway) geprikt worden en zoekt dan verbinding met een wlan kaartje in een (of meer) pc(s). Modem: breedband verbinding zonder router en dus zonder hardware firewall en multi-pc mogelijkheid. Vooral die El Cheapo USB ondingen zijn beter weg te geven en te vervangen door een modem/router. En modem is eigenlijk een netwerk interface. Veel accesspoint zijn vaak routertjes, en een router achter een router hangen is zonder dat de router functionaliteit van de tweede uitgeschakeld is, toch vragen om problemen. Switch: "Intelligent" knooppunt tussen meerdere pc's en een (modem)router, een server of een andere switch. Hub: "Dom" knooppunt tuusen meerdere pc's en een (modem)router, server of andere hub of switch.

      Michel Uphoff (Sysop)
      Homepagina[/list]
      [/td][/tr][/table]