Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:32:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Instellen Outlook Express  (gelezen 9975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Instellen Outlook Express
« Gepost op: 13 november 2009, 21:08:38 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:HansWillemse01Datum:07-02-2005
Aan:AllenMsgID:1960.1
Onderwerp:Instel outlook expressForum:ws-nlcomputer

Hallo
met Hans
Zeg ik heb al langere tijd een instellings probleem met Win Xp en outlook.
1; Het eerste heeft betrekking met de accounts.In mijn netwerkje van 3 com. alle met XP , is het niet mogelijk om toegang te krijgen van een van die 3 comp.. Ik krijg het bericht dat ik niet de vereiste bevoegdheid heb om toegang te krijgen tot die ene comp.
Mijn vraag is dan ook : Hoe kan ik dit veranderen, zodanig dat wel toegang wordt verleent.
2:  Is het mogelijk om een acount te verwijderen? Is het ook mogelijk om Win XP op te starten zonder dat je een bericht krijgt om je wachtwoord in te typen . Want ik heb geen wachtwoord ingesteld dus was het fijn geweest als win XP helemaal opstart zonder eerst dat scherm weg te moeten klikken.
3; Voordat ik bij Compuserve was  had ik een gewone inbelverbinding. Nu maak ik nog steeds gebruik  hiervan, alleen is het wel erg lastig dat ik outlook niet zo kan instellen dat hij gewoon de post ophaalt bij deze providers. Ik weet dat dat niet gaat via Compuserve, maar het zou toch mogelijk moeten zijn  dat als je gewoon op internet zit en je niet bij Compuserve hebt aangemeldt, dat je outlook Express kunt openen en je post kunt ophalen bij die gratis inbelproviders, maar neeee hoor  ik krijg het weer niet voor elkaar.
Weet er iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe je het dan moet instellen.
Hopelijk hor ik spoedig wat en totdan alvast bedankt:
Groetjes hans;zondag 6 februari 2005


Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-02-2005
Aan:HansWillemse01MsgID:1960.2
Onderwerp:Instel outlook expressForum:ws-nlcomputer

Hoi Hans,
>> 1; Het eerste heeft betrekking met de accounts.In mijn netwerkje van 3 com. alle met XP , is het niet mogelijk om toegang te krijgen van een van die 3 comp.. Ik krijg het bericht dat ik niet de vereiste bevoegdheid heb om toegang te krijgen tot die ene comp. <<
Welke mappen heb je gedeeld? Let er op dat mappen onder Documents and Settings beveiligd zijn. Daar kom je niet bij tenzij je de "server" van een gebruikersnaam en wachtwoord vvoorziet, en de pc die daarop inlogt van dezelfde gegevens. Is het echter een complete schijf die je gedeeld hebt, dan wat aandachtspunten:
    heb je "eenvoudig delen van mappen" wel aan staan? is er daadwerkelijk een gedeelde bron op die pc (een handje onder mappen of een disk moet zichtbaar zijn in de verkenner van die pc) heeft die pc soms een software firewall actief (XP of Zone Alarm e.d.) zo ja, uitschakelen (en ZA zelfs geheel verwijderen). Kies op een van de andere pc's via een rechtsklik op "Mijn Netwerklocaties", "zoeken naar computers" en geef de exacte naam van de onbereikbare pc op. Wordt die geheel niet gevonden? De computernaam is eenvoudig en zonder spaties? De werkgroepnaam is exact hetzelfde als bij de andere computers? De client voor MS netwerken is gebonden aan de netwerkkaart? Er zijn niet nog meer actieve netwerkkaarten (of emulaties daarvan) op die pc actief?
>> Is het mogelijk om een acount te verwijderen? <<
Jazeker. Via configuratiescherm, gebruikersaccounts kan je een account verwijderen mits: Dit niet het Administrator of Gast account is, niet het eigen account is en de verwijderaar Administrator rechten heeft.
>> Is het ook mogelijk om Win XP op te starten zonder dat je een bericht krijgt om je wachtwoord in te typen . Want ik heb geen wachtwoord ingesteld  <<
Allereerst zou ik wél een wachtwoord instellen, al was het maar omdat de taakplanner en zaken als automatische updates van virusscanners e.d. anders kuren kunnen krijgen. Je kan vervolgens via TweakUi (een tooltje van Microsoft) aangeven dat er automatisch met gebruikersnaam XXXXX en wachtwoord YYYYY ingelogd moet worden.
Met dat TweakUi is nog meer mogelijk, dus loop even rustig door alle menuutjes, en wijzig pas wat als je zeker van je zaak bent. Het programmaatje hang ik hieronder.


Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina
Bijlagen :





tweakui_xp_sp1_setup.exe
147KB