Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

202 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:18:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wireless router  (gelezen 10333 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Wireless router
« Gepost op: 13 november 2009, 21:16:34 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:emulder101Datum:01-04-2005
Aan:AllenMsgID:2168.1
Onderwerp:wireless routerForum:ws-nlcomputer

Hallo,
Ik heb sinds twee weken een adsl 2048 abonnement met een zyxel 650r multipc router. Wired werkt het prima. Nu heb ik ook een linksys WRT54G wireless router. Ik krijg geen internetverbinding opgezet als ik ze aan elkaar knoop.Apart kan ik ze wel benaderen via mijn netwerkkaart en wireless-kaart (Thomson speedtouch 110)
Heeft er iemand een configuratie die werkt?
Hoe zit het nu met dhcp, welke router moet dit ondersteunen?
Hoe zit het met de ip-adressen, moeten die van beide routers gelijk zijn?
Alvast bedankt voor een reactie.
Met vriendelijke groet,
Eduard Mulder
 


Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-04-2005
Aan:emulder101MsgID:2168.2
Onderwerp:wireless routerForum:ws-nlcomputer

Hoi Eduard,
>> Heeft er iemand een configuratie die werkt? Hoe zit het nu met dhcp, welke router moet dit ondersteunen? Hoe zit het met de ip-adressen, moeten die van beide routers gelijk zijn? <<
Je hebt nu twee routers aan elkaar geknoopt, dat gaat niet goed met twee kapiteins op het schip. Je hebt eigenlijk een router en een accesspoint nodig. Een van de twee zal als router ingesteld moeten blijven, terwijl bij de andere de router functionaliteit (DHCP, NAT) uitgeschakeld moet worden.
Voorts zet je het accesspoint op een vast ip adres, dat overeenkomt met de lan ip range van de router.
Vervolgens hang je de tot accesspoint omgebouwde router met een kabeltje vanuit een van de 4 locale poorten aan een van de locale poorten van de router. Je gebruikt bij dit access point dus niet de Wan poort. Welke van de twee routers je het best kan castreren, hangt van de mogelijkheiden van de routers af.
De computers kan je het beste een vast ip adres geven in de range van de router, en als gateway en Dns adressen geef je het IP adres van de router op.
Het zal wel flink prutsen zijn voor je het an de praat krijgt, maar het zou zo moeten lukken.
Alternatief is die overbodigheden van die wireless te omzeilen door dit ding te ruilen / verkopen en een goedkoper accesspoint te nemen. Let er wel op, dat nogal wat pc-boeren het verschil niet weten en je rustig weer een router verkopen.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina

Gewijzigd 2/04/2005 8:07 ET CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:emulder101Datum:02-04-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2168.3
Onderwerp:wireless routerForum:ws-nlcomputer

Dit werkte in 1 keer, bedankt voor de tips. Ik had de wireless router al, maar ik had hiervoor een kabelmodem van essent, toen geen probleem. Nu dus adsl met een adsl-router en toen wist ik het even niet meer.
Wireless werkt nu weer als een zonnetje.
Groet,
Eduard Mulder


Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-04-2005
Aan:emulder101MsgID:2168.4
Onderwerp:wireless routerForum:ws-nlcomputer

Hoi Eduard,
>>Dit werkte in 1 keer <<
Nou, da's dan heel mooi. Eerlijk gezegd had ik gedacht dat je er wel een tijdje mee zou hebben moeten stoeien.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina