Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

203 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:06:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Remote Admin  (gelezen 17886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Remote Admin
« Gepost op: 13 november 2009, 21:28:10 »
Bericht 1 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:04-02-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.1
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> Remote Admin <<
Zelf werk ik al jaren met tientallen PcAw verbindingen. Dat werkt goed, maar is wat prijzig en ik vind de performance niet echt toppie. De nieuwste PcAw versie heeft bovendien nog het nadeel van een vreselijk onhandig schermruimte beperkend menu links, en het vreet nogal wat bronnen.
Ik heb meerdere enthousiasteverhalen over Radmin gehoord. Heb je ook ervaring met PcAnywhere? En zo ja: Als je deze twee vergelijkt, wat zijn dan naar jouw mening de voor- en nadelen van deze twee concurrenten? Hoe is de performance van Radmin?

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 2 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:04-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2756.2
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Ik gebruik thuis geen PC Anywhere. Op m'n werk installeer ik het heel soms als een afdeling het specifiek ergens voor nodig heeft. Wij beheerders gebruiken SMS, en de gewone TSADMIN voor gebruikers op Terminal Server.
Voor thuisgebruik is Remote Admin perfect. Het is nog geen 2 MB en 35 dollar voor levenslang gebruik heb ik er graag voor over. Ik installeer de server op de PC en de viewer op de laptop en klaar is Kees. Vergeet niet een wachtwoord in te stellen, anders krijg je geen verbinding (een leeg wachtwoord mag niet). Ik werk er zo goed als real time mee.
Meer info op http://www.radmin.com/ en http://www.radmin.com/products/radmin/features.php

P.S. Ik gebruik versie 2.2, maar ik zag net dat versie 3.0 beta er inmiddels ook is. Ik ga daar ook eens naar kijken.


Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)



Bericht 3 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:04-02-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.3
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> ik zag net dat versie 3.0 beta er inmiddels ook is <<
Ja, en dat is de versie waarin ik geïnteresseerd ben. Deze versie zou namelijk net als PcAw locaal kunnen printen vanaf een remote. Versie 2 ondersteunt zoiets alleen in een Lan, en 3 dus kennelijk ook over internet.
PcAw is over een lan ook zo goed als realtime, maar mijn interesse gaat voornamelijk uit naar de snelheid van Radmin over een dsl verbinding.


Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 4 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:04-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2756.4
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Ik heb versie 3.0 van de viewer geïnstalleerd en dat ziet er een stuk beter uit. Versie 3 van de server schijnt in maart pas uit te komen.
Over het printen zegt de Help in ieder geval:How can I print during a remote session?If you want to print documents from remote computer to the local printer, the easiest way to do it is to copy the document via Radmin's file transfer mode and then print it locally. If it isn't possible, you'll need to share and map the local printer on the remote PC. It's only possible to print remotely in Microsoft networks. So, Microsoft files and printer sharing service is employed as probable solution.
    Share local printer for other users. Map this printer from the server computer. If server and client are in the same LAN, it should not be a problem. Use printer sharing from '
Microsoft networking' on the remote computer and add your local printer as a remote printer on that remote computer. [/list]Radmin Server 3.0 supports virtual printer installation on the remote computer so you can print locally from the remote side using Radmin secure connection.
Dat sharen en mappen is de methode zoals ik nu werk, maar daar heb ik Radmin dus niet voor nodig <g>. De feature lijst van Server 3.0 luidt:Radmin 3.0 ServerRadmin 3.0 Server will offer you a lot of new features, such as:
    Compatibility with Windows XP multiple user sessions. New video hook driver. Full screen text mode support. Callback functionality: Radmin Server can connect to Radmin Client. Support of disabling the server’s mouse and keyboard. Blank user screen support. Support of sending cursor shape and position. Support for Multi-user chat. Support for Multi-user audio chat. Support for displaying messages from Radmin Viewer. New options interface. Multiple monitors support. Remote printing support. Advanced 256 bit AES encryption for all sending and receiving data. New Radmin security supports Users with individual rights. Radmin security uses new authentication method based on Diffie-Hellman exchange with 2048 bit key size. Kerberos support. Capability to bind to the network interfaces. DNS name and user name info added to the logfile.
Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)



Bericht 5 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:04-02-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.5
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> It's only possible to print remotely in Microsoft networks. <<
Dat is dezelfde tekst als bij versie 2.2. Dus dat schiet niet op. Maar bij de feature list van 3.0 staat als nieuwe feauture expliciet "remote printing support". Naar ik hoop is dat werkelijk remote printing, dus zoals PcAw dat kan, en niet alleen in een lan met Ms networking. Verder komt de lijst met mogelijkheden in Radmin 3.0 wel erg dicht bij die van PcAw, dus als het correct en stabiel werkt over dsl, overweeg ik deze software serieus.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 6 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PeterDatum:04-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2756.6
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>>De nieuwste PcAw versie heeft bovendien nog het nadeel van een vreselijk onhandig schermruimte beperkend menu links, en het vreet nogal wat bronnen.<<

NetSupport als eens geprobeerd?
Werkt ook met msdos full-screen op remote pc.


groeten, Peter



Bericht 7 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:05-02-2006
Aan:PeterMsgID:2756.7
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
> NetSupport als eens geprobeerd?
Oeps, da's maar liefst 15 MB. Remote Admin ondersteunt overigens ook fullscreen. Net als bij RDP.
Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)



Bericht 8 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:05-02-2006
Aan:PeterMsgID:2756.8
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
>> NetSupport als eens geprobeerd? <<
Tijdje geleden eens naar gekeken, maar het viel door de vrij hoge prijs, 9800 euro voor 200 licenties eigenlijk bij voorbaat tegen.
Remote Admin is heel wat vriendelijker in prijs: 2000 euro voor 200 pc's, tientje per stuk.
Maar gezien de enorm uitgebreide mogelijkheden ga ik er toch eens mee spelen. Wellicht dat die extra's de prijs toch nog aantrekkelijk maken.


Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage

Gewijzigd 4/02/2006 19:12 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 9 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:05-02-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.9
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
Net dat Radmin eens aan de tand gevoeld, en inderdaad het werkt prima. Pakweg 2x zo snel als PcAw over Dsl en dat kan nog sneller als je het aantal schermen per seconde wat terugdraait. Zal morgen nog eens even wat benchmarken. Wat dit, en de prijs betreft (tientje p/s voor grote volumes) een hele verbeterering t.o.v. PcAw. Lekker snelle en kleine installer, en geen enorm gesodemieter in het registyer zoals we van Symantec gewend zijn. Wat ik vooral prettig vind, is de zeer eenvoudige en rustige interface. Als ik remote werk wil ik die remote desktop kunnen zien, en niet gehinderd worden door allerlei minder gebruikte knoppie's en menu's. Verder is het maken van een dubbele connectie geen enkel probleem en is Radmin iets lichter in Ram gebruik dan PcAw (viel mij eigenlijk wel wat tegen gezien de reclamekreten). De commandline parameters waarmee je Radmin silent kunt installeren en deïnstalleren zijn ook prettig, evenals het "op kunnen sturen" van de licentie naar een server.
Maar ik mis nog wel een paar handige zaken die PcAw wel heeft zoals rebooten van de remote pc bij ongebruikelijke beëindiging van de verbinding, en de remote auto locken bij normale beëindiging, of de verbinding na xx minuten idle time verbreken. Verder toont Radmin niet de netwerkmappings op de remote, en dat is toch wel een aardig gemis. Verder een aantal zaken die in 3.0 al wel zitten als blanc screen.
Overigens melden een aantal virusscanners Radmin als "mogelijk gevaarlijke applicatie", en heb ik begrepen dat er zelf overijverige virusscanners zijn (of overijverig ingesteld door de gebruiker) die Radmin subiet de nek omdraaien bij gebruik of installatie.
Maar alles bij elkaar toch genoeg redenen om dit RA programma eens een tijdje uit te gaan proberen, want die Symantec troep met al die aan elkaar gebreide scripting en een halve ton bestanden voor iets eenvoudigs, komt mij zolangzaamaan de strot wel uit.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 10 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:05-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2756.10
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
> Verder toont Radmin niet de netwerkmappings op de remote,
Nou, bij mij wel. Er is ook geen reden dat Radmin dat niet zou doen. Of begrijp ik het verkeerd?
Overigens zag ik dat je versie 12 beta van PC Anywhere tot half april gratis mag uitproberen, maar als ik je zo hoor, peins je er niet meer over <gg>.
Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)



Bericht 11 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:05-02-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.11
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> Nou, bij mij wel. Er is ook geen reden dat Radmin dat niet zou doen.  <<
Ja, maar jij hebt het waarschijnlijk alleen over een MS netwerk. Ik heb het over Novell, en de drive mappings daarvan worden toch echt niet gezien.
PcAw 12 ? Ik heb er weinig zin in <G>, maar zoals altijd ga ik toch wel even kijken als is het maar om op de hoogte te blijven en een gefundeerd oordeel te hebben.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 12 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:05-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2756.12
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
> jij hebt het waarschijnlijk alleen over een MS netwerk
Inderdaad.

Bert

____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)



Bericht 13 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-02-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.13
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> Voor thuisgebruik is Remote Admin perfect. <<
Ik heb het afgelopen week eens uitgetest, en er erg enthousiast over. Maar dat het voor thuisgebruik alleen perfect is, ben ik niet met je eens. Ik zag op de Radmin site welke bedrijven dit programma gebruiken, en daar zitten me toch een aantal grote namen tussen.
Dus op het werk een afdeling als test voorzien van Radmin server 2.2. Dat gaat toch wel heel erg makkelijk, gewoon via het loginscript een cmd scriptje aanroepen, en volledig ongemerkt wordt radmin server op alle pc's geïnstalleerd, inclusief licentie, inlogwachtwoord en parameters. Je kan er direct bij, want een reboot is niet nodig. Vervolgens het beheerstation (dat via internet te bereiken is) van die afdeling als host aangewezen.
Ik kan nu hier op mijn werk maar ook thuis alle computers in dat netwerk inzien, overnemen, rebooten, software (de)installeren, bestandsbeheer plegen et cetera. En het werkt stukken prettiger, veiliger en veel sneller dan PcAw. De viewer 3.0 is ook een hele verbetering, vooral als het gaat om het organiseren van alle verbindingen (gewoon netjes in groepjes, binnen een mapstructuur) en importeren exporteren van adresboeken. Verder lijkt Remote Administrator een heel stuk stabieler dan PcAw, dat geregeld bokte. Radmin heeft nog geen probleem laten zien.
Blijkt dat de toch al lage prijs (ongeveer 10 euro per werkstation bij 100 licenties, vergelijk dat eens met PcAw wat zo ongeveer 220 euro per stuk kost in grotere hoeveelheden) voor non-profit organisaties nog lager ligt, dus ik ben bijna verkocht <G>
Enige nadeel voor mij is, dat echt remote printen (dus via internet verbonden vanaf een remote een printopdracht geven die dan locaal afgedrukt wordt) nog niet ondersteund wordt. Gebruik dat zelden maar soms is het een vereiste. Ik begrijp dat server 3.0 dat gaat ondersteunen.
Ik vind het een toppertje!



Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 14 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:10-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2756.14
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
> Maar dat het voor thuisgebruik alleen perfect is, ben ik niet met je eens.
Hoho, het woord "alleen" had ik er niet bij staan, hoor <gg>. Maar inderdaad, het werkt uitstekend, hè? Ik zal het binnenkort uploaden.

Bert

____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)



Bericht 15 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:16-03-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.15
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> Maar inderdaad, het werkt uitstekend, hè? <<
Nou, dat kan ik inmiddels voluit beamen. Op vrijwel alle computers is inmiddels PcAnywhere of VNC verwijderd. Ik werk vrijwel alleen nog met Radmin en kan niet wachten tot ik het ook op de laatste pc's kan zetten. Met afstand het snelst, het meest stabiel en als je het eenmalig voorbereidt is installatie op alle computers in een netwerk zonder enige tussenkomst van wie dan ook in seconden gebeurd. Bediening is een eitje en met de versie 3 viewer kan ik de honderden computers netjes in een boom structuur ordenen.
Ik heb er zelfs kortgeleden een soort interactieve les mee gegeven: Bij een collega thuis waren er problemen met de computer, en mijn medewerkers kwamen er niet uit. Ik vanuit hier verbinding gemaakt met de computer van de medewerkster, en mijn medewerkers vanuit het werk tegelijk ook. Kon de medewerkster ons laten zien wat het probleem was en ik prachtig laten zien hoe het probleem aangepakt moest worden. Mooi!
Ik vind het een top-tool en 2200 euro voor 200 pc's is een lachertje vergeleken bij de kosten die ik kwijt zou zijn voor dat trage, instabiele, omvangrijke en bewerkelijk te installeren PcAw.
Doei!! Symantec. Hadden julie maar beter naar de klachten moeten luisteren.


Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 16 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:HenkDatum:16-03-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2756.16
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Doei!! Symantec. Hadden julie maar beter naar de klachten moeten luisteren<<
Zo te lezen heb je al een tijdje "geen hoge pet op" van de heren van Symantec. Ook mbt de antivirus pakketten en internetsecurity en andere tools kies je liever voor een ander (bv Nod32).
Groetjes
Henk


Bericht 17 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:16-03-2006
Aan:HenkMsgID:2756.17
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Zo te lezen heb je al een tijdje "geen hoge pet op" van de heren van Symantec. <<
Inderdaad, en eerlijk gezegd heb ik daar best wat over gebaald want ik ben namelijk redelijk trouw <G>.
Toen Norton in het begin van het pc tijdperkt zijn beroemde utilities maakte was ik laaiend enthousiast, wát een kwaliteit en functionaliteit (toentertijd natuurlijk), en tot pakweg 2002 bleef ik een trouwe gebruiker van hun software.
Maar daarna is het m.i. met symantec snel bergafwaarts gegaan. Geen betere programma's maar meer toeters en bellen. Geen snellere programma's maar CPU en Ram vretende slakken, geen stabielere programma's maar rammelbakken met installatie/onderhouds en deïnstallatieproblemen.
"Als je haar maar goed zit", het zou een slogan van het moderne Symantec kunnen zijn.
Rond 2002 heeft Symantec de boeg omgegooid en zich volledig in de strijd om het marktaandeel geworpen, met alle listen onzinnigheden en uiterlijkheden die er te bedenken zijn om de grote domme massa maar te verleiden om vooral te kopen. Dat is zeer merkbaar ten koste gegaan van de kwaliteit in alle opzichten.
Moeten ze zelf weten, maar ik weet dan wel betere, snellere, stabielere en ook nog goedkopere alternatieven te vinden.
Er zijn nog twee symantec programma's die ik gebruik; een stokoud tooltje Be.exe (uit 1991 <ggg>) en Ghost.exe versie 7.5, de laatste versie voordat Symantec ook zijn imaging software op ging leuken met allerlei onzinnigheden.


Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 18 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:17-03-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2756.18
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Inmiddels vond ik het volgende, verheugende bericht:
http://www.famatech.com/about/news/detail.php?ID=696
Nog een paar maandjes slapen dus <gd&r>.

Bert

____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)



Bericht 19 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-03-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.19
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> Nog een paar maandjes slapen dus  <<
Aan een stuk?

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 20 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:17-03-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2756.20
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Melding van ForumInfoStats : Dit bericht is verplaatst van 2756.20 naar 2849.1[/]  [/]


Bericht 21 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:17-03-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.21
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Melding van ForumInfoStats : Dit bericht is verplaatst van 2756.21 naar 2849.2[/]  [/]


Bericht 22 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-05-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.22
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> Versie 3 van de server schijnt in maart pas uit te komen. <<
Het is mei geworden, maar na zeer fors aandringen van de clientele (en nu druk ik mij erg parlementarisch uit..) is dan eindelijk de eerste bèta van Radmin 3 server vrijgegeven. 90 dagen versie, geen registratie nodig.
Bugvrij? : Helemaal niet, maar een aantal nieuwe feature's werkt goed. "Call-back, remote printing, blank screen, lock mouse & keyboard" doen het nog niet, maar "multi-monitor support, inloggen met naam en rechten, remote cursor zichtbaar, scrollen, chatten, scrollen" en dergelijke doen het wel.
Ze zijn nog wel een tijdje <G> zoet voor alles werkt als beloofd denk ik.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 23 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Bert (Sysop)Datum:23-05-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2756.23
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Aha! Nou, ik weet nog niet wat ik doe. Wachten of toch maar eens een blik werpen op die beta. De door jou begeerde remote printing optie is helaas nog niet klaar, zag ik?

Bert
_____________________________
My Personal Buddhism Homepage


Bericht 24 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-05-2006
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2756.24
Onderwerp:Remote AdminForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> De door jou begeerde remote printing optie is helaas nog niet klaar, zag ik? <<
Nee, helaas.

Michel Uphoff (NLcomputer)