Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

356 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 08:24:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Thuisnetwerk verwijderen  (gelezen 16251 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Thuisnetwerk verwijderen
« Gepost op: 13 november 2009, 21:35:15 »
Bericht 1 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:HenkDatum:16-12-2006
Aan:AllenMsgID:3193.1
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hallo,
Ik heb onlangs twee computers opgenomen in een thuis netwerk om bestanden met elkaar te delen. Dit heb ik gedaan met behulp van een router en twee netwerkkabels. De naam van de werkgroep was THUIS.
Nu heb ik de andere computer niet meer aan het netwerk hangen, met als gevolg dat de pc, die nog wel aan de router hangt, de tweede pc blijft zoeken tijdens het opstarten. Dit heeft weer tot gevolg dat het lang duurt voordat de pc is opgstart.
Hoe zorg ik ervoor dat die tweede pc niet meer gezocht wordt?
Ik gebruik Windows XP
Groetjes
Henk


Bericht 2 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:16-12-2006
Aan:HenkMsgID:3193.2
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> de tweede pc blijft zoeken tijdens het opstarten <<
Kijk eerst eens of er op het bureaublad, en in de groep opstarten nog snelkoppelingen en/of verwijzingen staan naar programma's of bestanden op de verwijderde computer.
Open "Deze computer" en kijk of daar nog netwerkkoppelingen staan naar de verwijderde computer. Zo ja, rechtsklik-> verbinding verbreken.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:HenkDatum:17-12-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3193.3
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Kijk eerst eens of er op het bureaublad, en in de groep opstarten nog snelkoppelingen en/of verwijzingen staan naar programma's of bestanden op de verwijderde computer<<
Ik heb met de opdrachtzoeken gezocht naar de naam van de andere PC, maar ik kwam de naam niet tegen. Ook heb ik regedit opgestart en daar naar de naam laten zoeken, maar ook daar vond ik hem niet.
Heb je nog een idee?
Groetjes
Henk


Bericht 4 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-12-2006
Aan:HenkMsgID:3193.4
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
Op de door jou gevolgde manier is het niet zeker dat je alle netwerkkoppelingen vindt. Stel je maar eens het volgende voor:
Die andere pc had een gedeelde map of schijf, die je bijvoorbeeld Z: genoemd hebt. Nu staat er op het bureaublad een snelkoppeling naar Z:\test.txt
De computer zal proberen het icoontje dat bij Z:\test.txt hoort van Z:\ op te halen, en krijgt een time-out aan de broek. Jouw zoekwerk naar de pc-naam levert in dit geval de dader niet op.
Loop de eigenschappen van de snelkoppelingen in het startmenu, de groep opstarten en eventuele drive mappings in "Deze Computer" door. Wat je ook kan doen is de computer opdracht geven niet naar snelkoppelingen over het netwerk te zoeken. Dat kan je met een eenvoudige registry key regelen.
Probeer of de attachments (zoeken aan en zoeken uit) helpen.
Mogelijk is er een totaal andere oorzaak, zoals het bekende compuserve virtuele adapter probleem, dat bij opstarten een forse vertraging op kan leveren.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Bijlagen :



Bericht 5 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

Netwerk_-_zoeken_naar_snelkoppelingen_op_netwerk_aan.reg
1KB

Netwerk_-_zoeken_naar_snelkoppelingen_op_netwerk_uit.reg
1KB
Van:HenkDatum:18-12-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3193.5
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Loop de eigenschappen van de snelkoppelingen in het startmenu, de groep opstarten en eventuele drive mappings in "Deze Computer" door.<<
Ik kan hier geen verwijzingen vinden.
>>Probeer of de attachments (zoeken aan en zoeken uit) helpen.<<
Geen merkbaar verschil. Het blauwe scherm met de tekst Windows wordt gestart, blijft nog steeds ca. 40 sec. in beeld.
>>Mogelijk is er een totaal andere oorzaak, zoals het bekende compuserve virtuele adapter probleem, dat bij opstarten een forse vertraging op kan leveren.<<
Waar vind ik die? In de bijlage staan mijn netwerkverbindingen.
Stel dat ik de andere pc weer aansluit op het netwerk, dan moet windows toch wel snel opstarten en kan de netwerk verbinding verbroken worden.?
Groetjes
Henk



Bericht 7 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 6 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

Netwerkverbindingen..JPG
61KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-12-2006
Aan:HenkMsgID:3193.6
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Waar vind ik die? In de bijlage staan mijn netwerkverbindingen. <<
Je hebt geen virtuele adapter, dus dat kan de oorzaak ook niet zijn. Schakel wel die domme 1394 netwerkverbinding even uit. Geintje van XP: Als het een firewire poort detecteert, maakt het maar direct een netwerkverbinding over die poort aan. Onzinnig.
>> Stel dat ik de andere pc weer aansluit op het netwerk, dan moet windows toch wel snel opstarten en kan de netwerk verbinding verbroken worden.? <<
Probeer dat even.
Helpt het niet, maak dan eens de logboeken leeg, herstart de pc. Wacht nu een minuut of 10 (NIETS doen) en kijk dan in de logboeken naar foutmeldingen. Welke worden er opgesomd?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Van:HenkDatum:19-12-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3193.7
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Schakel wel die domme 1394 netwerkverbinding even uit.<<
Kan ik dan nog wel de filmpjes van m'n digitale video camera bekijken op de PC?
>>Probeer dat even.<<
Ik denk niet dat dat nog nodig is.
Ik heb de service Eventlog weer op automatisch gezet. Ik had deze onlangs uitgeschakeld. Ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn, maar de opstart- en afsluittijden zijn al een stuk sneller.
>>Helpt het niet, maak dan eens de logboeken leeg, herstart de pc. Wacht nu een minuut of 10 (NIETS doen) en kijk dan in de logboeken naar foutmeldingen. Welke worden er opgesomd?<<
Zie de bijlage.Groetjes
Henk



Bericht 9 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 8 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

Foutmelding.JPG
146KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:19-12-2006
Aan:HenkMsgID:3193.8
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Kan ik dan nog wel de filmpjes van m'n digitale video camera bekijken op de PC? <<
Dat zou zonder problemen moeten lukken. Je zet de firewire functionaliteit daar niet mee uit, maar haalt alleen een overbodige netwerkvervinding over firewire weg.
>> Zie de bijlage. <<
De computer browser service heeft een klein gebrek. Als de Windows Firewall Service niet actief is, gaat de browser service na 10 minuten plat. Geen probleem als je geen netwerk hebt, of die service omzeilt (door computer zoeken in netwerk te gebruiken en een drivemapping aan te maken). Wel een probleem als je om de haverklap nieuwe netwerk koppelingen of functionaliteiten toevoegt, want dan worden ze niet auto gevonden. Overigens mag de firewall zelf inactief zijn, maar de service moet draaien.
Deze bug is bij MS al ruim een jaar bekend, maar nog steeds niet opgelost.
Eventlog moet altijd te activeren zijn, dus minimaal op handmatig zetten.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Van:HenkDatum:20-12-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3193.9
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Deze bug is bij MS al ruim een jaar bekend, maar nog steeds niet opgelost<<
Wordt dan wel eens een keer tijd om dit probleem op te lossen.
>>Eventlog moet altijd te activeren zijn, dus minimaal op handmatig zetten. <<
Ik heb deze weer op automatisch staan.
Bedankt voor je hulp.


Groetjes
Henk


Bericht 10 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:HenkDatum:09-01-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3193.10
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Overigens mag de firewall zelf inactief zijn, maar de service moet draaien<<
Ik heb de firewall zelf en de firewall service allebei uitstaan. Toch werkt de PC prima. Waarom zou de service dan wel aan moeten blijven?

Groetjes

Henk


Bericht 11 van 11

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-01-2007
Aan:HenkMsgID:3193.11
Onderwerp:Thuisnetwerk verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Toch werkt de PC prima <<
Heb ook niet gezegd dat de pc niet zou werken. Als de Firewall service uit staat, geeft na 10 minuten proberen de computer browser service er de brui aan. Vanaf dat moment is het zoeken van andere computers in het netwerk (voorzover die nieuw zijn) veel trager dan met actieve browser service.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage