Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

351 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 03:59:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Devolo met nieuw modem  (gelezen 11337 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Devolo met nieuw modem
« Gepost op: 13 november 2009, 21:36:58 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:17-01-2007
Aan:AllenMsgID:3239.1
Onderwerp:Devolo met P-2602HW-D3AForum:ws-nlcomputer

Beste Forumleden,
Sinds gisteren zit ik online via Tiscali en ben daarom overgestapt naar een P-2602HW-D3A ADSL-modem. Dat is een Zyxel modem, met alle instellingen van Tiscali er al in. Voorheen maakte ik gebruik van een Speedtouch 510i (met Xs4All) in combinatie met Devolo 14 Mbps homeplugs.
De verbinding werkt goed, zowel via een kabel als via Wireless. Echter, de Devolo 14 Mbps homeplugs die we ook nog hebben, zorgen voor problemen. Een computer die via een homeplug is verbonden, heeft een paar minuten Internet en daarna valt het op die computer compleet weg. Het is dan ook niet meer aan de praat te krijgen, zelfs niet door de netwerkadapter in Windows XP te vernieuwen (een nieuw IP-nummer kan dan niet verkregen worden).
Ik heb dit op 2 pc's geconstateerd, dus het lijkt me in de combinatie van ADSL-modem+Devolo+Windows XP te zitten. Maar ik zou niet weten hoe ik dit zou kunnen troubleshooten/oplossen.
Iemand tips of ideeën?
Groeten,
Ronald (Sysop)
 


Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:18-01-2007
Aan:Ronald BeukerMsgID:3239.2
Onderwerp:Devolo met P-2602HW-D3AForum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
>> Maar ik zou niet weten hoe ik dit zou kunnen troubleshooten/oplossen.<<

Een Live CDtje Linux erin kieperen dan? Als er DHCP op die Lan Kabel zit is Linux beslist online. Haal even Damn Small Linux op. Lekker kleine Iso, doet het op alles. Lijkt me de gemakkelijkste oplossing zover.Terzijde: gisteren van iemand een gebruikte Pentium III 500 Mhz gehad (voor niks) om er een demo Liux machine van te maken. Ik reken daar 60 euro borgsom voor. Breng je hem terug, maak niet uit waarom - krijg je die 60 euries terug. Het ding haalde de eettafel niet eens. Hij is al weer "Verkocht" ...Ik heb er trouwens nog geen één terug gehad.
groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer




Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ruud (Sysop)Datum:18-01-2007
Aan:Ronald BeukerMsgID:3239.3
Onderwerp:Devolo met P-2602HW-D3AForum:ws-nlcomputer
Hallo Ronald,

Ik heb dat ook een keer gehad, volgens mij ook met het wisselen van een router. Ik heb het opgelost door alle homeplugs in het stopcontact te plaatsen en het Devolo hulpprogramma draaien en alle adapters toevoegen zodat de plugs elkaar weer zien/accepteren.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-01-2007
Aan:Ronald BeukerMsgID:3239.4
Onderwerp:Devolo met P-2602HW-D3AForum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
Eerst doen wat Ruud zegt: Alle plugjes op een stekkerslof prikken, en dan met het configuratietooltje het Dlan netwerkje van die plugjes opnieuw opzetten.
Als dat niet helpt, weer hetzelfde doen, en de pc's die aan die plugjes hangen een vast IP adres geven (natuurlijk in de vrije range van de router). Sommige router-dlan combinaties hebben problemen met dhcp.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:19-01-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3239.5
Onderwerp:Devolo met P-2602HW-D3AForum:ws-nlcomputer

Beste Michel en Ruud,
>> Sommige router-dlan combinaties hebben problemen met dhcp. <<
Dank jullie wel! Dat was inderdaad de truc. Ik heb de probleem-pc een vast IP-nummer gegeven en de configuratie-tool van devolo gedraaid. Toen was de Internetverbinding hersteld.
Daarna heb ik ook nog de Windows netwerk wizard gedraaid, om beide computers elkaar weer volledig te laten zien (dus printer en bestanden delen, werkt ook weer).
Wij zijn weer blij!
Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:28-01-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3239.6
Onderwerp:Devolo met P-2602HW-D3AForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Helaas, te vroeg gejuicht... Met het IP-nummer statisch ingesteld, komt er wel verbinding, maar na verloop van tijd valt die toch weer een tijdje uit. Soms herstelt zich dat dan weer na een paar minuten. Zolang er nog wél verbinding is, lijkt het netwerkverkeer met horten-en-stoten te gaan. Als ik bij speedtest.nl de downloadsnelheid ga meten, dan gaat die meting heel moeizaam (en dan met een snelheid van 20 kB/s als resultaat ofzo). Op dezelfde computer via draadloos en ik zit weer op 600 kB/s.
Het lijkt erop dat er ergens congestie optreedt. Is er een tool waarmee je zoiets kunt nagaan? Of een ander soort van netwerk/monitoring/controle tool?
De oude speedtouch 510iv4 gebruiken (in combinatie met de devolo-kastjes, want dat heeft altijd gewerkt) zou wellicht een optie zijn, maar dan mis ik de 2 poorten voor telefonie. De speedtouch op de Zyxel aansluiten of andersom, gaat volgens mij niet (zijn beiden niet puur te gebruiken als router). En die 2e pc zit net te ongelukkig om betrouwbaar via draadloos aan te sluiten (signaal is er te zwak en de verbinding valt daardoor veel weg).
Andere alternatieven wist ik niet meer te bedenken. Jij of iemand anders wel?
Groeten,
Ronald


Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:28-01-2007
Aan:Ronald BeukerMsgID:3239.7
Onderwerp:Devolo met P-2602HW-D3AForum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
Hang anders tijdelijk die Speedtouch even terug, om er zeker van te zijn dat het inderdaad de Dlan/Router combi is. Er is toch verder niets veranderd? Geen netfilters, surge protection, Ups tussen gekomen, of de locatie/wandcontactdozen gewijzigd, andere (storende) apparaten (dect bijvoorbeeld) in gebruik genomen?
Oorzaak lijkt mij moeilijk vast te stellen, als de Dlan verbinding via de Speedtouch goed werkt, en je zet die andere router (m.n. de Wifi ervan) gewoon aan, verandert er dan wat? Als je de afstand verkort en dus de Dlan een verdieping lager inprikt, is het het signaal dan nog steeds pet?
Mooiste is en blijft nog altijd een kabeltje, snelst, meest stabiel en veilig. Ik gebruik Dlan/Wlan alleen maar daar waar het echt niet anders kan.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:01-02-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3239.8
Onderwerp:Devolo met P-2602HW-D3AForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Hang anders tijdelijk die Speedtouch even terug, om er zeker van te zijn dat het inderdaad de Dlan/Router combi is.<<
Dat heb ik inderdaad gedaan, en ik kon er verbinding mee maken met het Tiscali-netwerk. Daarna de Devolo-kastjes weer in de stopcontacten gedaan.
En toen kreeg ik met geen mogelijkheid meer verbinding met het kastje dat de verbinding met het ADSL-modem regelde... Datzelfde kastje zat voorheen daar ook, want het gele netwerkkabeltje zat er nog aan. Op goed geluk dat kastje toen maar vervangen door een andere, en die 2 Devolo's konden elkaar wél zien! En de verbinding werkte probleemloos. Oók nadat het nieuwe Zyxel modem weer was teruggezet. :-)
Dus ik heb een kapotte Devolo! Ik vermoed dat het kastje al aardig aan het inslapen was toen de verbinding nog zo haperde. Nadat het kastje uit het stopcontact was gehaald en er een paar dagen weer in was gestopt, is het definitief overleden. Zal wel net zoiets zijn als een gloeilamp die eerst een tijdje staat te knipperen en als je 'm dan uit en weer aan zet: poef. <g>
Opgelost, dus! Van het weekend maar eens uitzoeken hoeveel garantie Devolo geeft, want dat kastje was nog geen 2 jaar oud...
Groeten,
Ronald


Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:rcpegaDatum:05-03-2007
Aan:AllenMsgID:3239.9
Onderwerp:Devolo met P-2602HW-D3AForum:ws-nlcomputer

Wat een toeval.............
Ik heb twee weken geleden exact hetzelfde gehad. Mijn verbinding viel af en toe weg.
Op een ping gaf hij precies elke keer 10x een timeout daarna kwam ie weer op om daarna een keertje weer weg te vallen (precies 10X).
Bleek een produktiefoutje, nu werkt het weer. Nou ja, bijna, zie mijn nieuwe post ;-)