Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:42:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: 2 pc's elkaar laten zien  (gelezen 10460 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
2 pc's elkaar laten zien
« Gepost op: 13 november 2009, 21:41:47 »
Bericht 1 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:12-05-2007
Aan:AllenMsgID:3372.1
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Beste Forumleden,
Nu ik een tweede computer heb, die beide zijn verbonden met Internet via een router, zou ik graag willen dat de twee computers elkaar kunnen gaan zien zodat ik (in eerste instantie) bepaalde data over kan zetten van de ene naar de andere computer.
Later is het de bedoeling dat 1 computer een FTP/Web-server wordt en de andere een werkcomputer. Vanaf de werkcomputer wil ik dan onderhoud gaan plegen aan de server.
Ik weet dat het kan, alleen niet hoe. Wie kan mij daar bij assisteren?
BvD.

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    [/]http://tinyurl.com/yuojv
 


Bericht 2 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-05-2007
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.2
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Stefan,
>> twee computers elkaar kunnen gaan zien <<
Firewall's even uitzetten als ze aan staan.
Beide computers in dezelfde werkgroep plaatsen
Beide computers een korte en goed te onthouden naam geven
Op een of meer computers bestands-  en printerdeling (server service onder XP en Vista) actief maken
Daadwerkelijk tenmiste een bron (meestal een disk of map)  delen.
Op de pc die contact moet maken met een 'server', rechtsklik op Netwerkomgeving (mijn netwerklocaties of een dergelijke term), Computers zoeken, naam andere pc opgeven. De andere computer moet na enige tijd in het lijstje komen te staan, klikken, gedeekde bron uitkiezen, desnoods een permanente driveletter aan deze share toewijzen. Klaar (tenmiste... zo hoort het te gaan).
Wil je de andere computer op afstand kunnen bedienen, dan is een programma als Remote Administrator erg geschikt, want eenvoudig en zeer snel. De andere pc heeft dan niet eens een beelscherm, muis of toetsenbord nodig.
Wel een vast IP adres configureren als je van RA tools gebruik maakt, want het door dhcp toegewezen IP  adres kán wijzigen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PeterDatum:12-05-2007
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.3
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer
Hoi Bert,

In sommige gevallen kan Norton Antivirus het netwerken onstabiel of helemaal onmogelijk maken, de-installeren en vervangen door een beter produkt, zoals NOD32.


groeten, Peter




Bericht 4 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:13-05-2007
Aan:PeterMsgID:3372.4
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
Da's een andere discussie. ;-)

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    [/]http://tinyurl.com/yuojv
 


Bericht 5 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PeterDatum:13-05-2007
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.5
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer
>>Da's een andere discussie. ;-) <<

Mijn bericht was niet bedoeld om een discussie te starten maar als een aanvulling op het bericht van Michel.


Peter



Bericht 6 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:13-05-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3372.6
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
De service Server staat ingeschakeld. Ik loop echter vast bij het delen van een schijf. Ik wordt, bij het delen van de gehele F-schijf diverse malen gewaarschuwd dat het onverstandig is om bestanden en printers te delen omdat de computer met "FTP" als naam, direct met Internet is verbonden.
Zet ik stug door en doorloop de Wizard Netwerk instellen dan lukt het me nog niet om op de "Werkcomputer" de bestanden op de server te zien.
Nog een beetje hulp a.u.b.
PS: Moet ik ook nog wat instellen bij de Eigenschappen van de LAN-verbinding?

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    [/]http://tinyurl.com/yuojv




Bericht 7 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:13-05-2007
Aan:PeterMsgID:3372.7
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
Je had je bericht aan mij gericht, maar je begon je aanhef met "Bert". Was een beetje verwarrend. ;-)
Over Norton; sinds de positieve berichten hier en elders op Internet over NOD32 gebruik ik sinds vorig jaar NOD32 en heb ik Norton de deur gewezen.

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    [/]http://tinyurl.com/yuojv
 


Bericht 8 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PeterDatum:13-05-2007
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.8
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer
>>Je had je bericht aan mij gericht, maar je begon je aanhef met "Bert". Was een beetje verwarrend. ;-)<<

Oops, foutje ;-)


Peter



Bericht 9 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-05-2007
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.9
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Stefan,
>> Ik wordt, bij het delen van de gehele F-schijf diverse malen gewaarschuwd dat het onverstandig is om bestanden en printers te delen omdat de computer met "FTP" als naam, direct met Internet is verbonden. <<
Je moet die malle Wizard niet gebruiken. Ik dacht dat jij een combi had van XP en Vista? Zo ja: Van Vista weet ik het niet uit mijn hoofd en zo'n machine heb ik hier even niet staan. Dus doe -als test-  eens het volgende:
Op de XP-bak:
    Verkenner, Map-opties, tabblad weergave, vinkje in:  "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" Rechtsklik op een schijf in "deze computer", kies uit het menu delen en beveiliging. Klik op " "Klik hier als u het risico begrijpt, bladiebla...." Vinkje in "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken" Handige korte naam aan de share geven, bijvoorbeeld "test" Vinkje in "Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen" Toepassen, OK
In "deze computer" is nu als het goed is een handje zichtbaar onder het icoontje van de betreffende schijf. De schijf is "gedeeld".
Naar de andere computer toe, (bij Vista even verder zoeken dna ik nu opgeef), rechtsklik op "Mijn Netwerklocaties" dat meestal op het bureaublad aanwezig is, Computers zoeken, naam van de andere computer (dat is dus NIET de naam van de net gemaakte share, maar de naam van de pc die je bij eigenschappen van "Deze Computer" kan opgeven) ingeven en op "Nu Zoeken" klikken.
Krijg je nu 'beeld' ?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 10 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:13-05-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3372.10
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Ja, ik zie de server en ben nu bestanden aan het kopiëren. Handig zo! Simpel te doen ook, als je eenmaal weet hoe.   Klein vraagje nog; de twee computers staan nu met elkaar in verbinding en beide hebben ook een directe verbinding met Internet via de router. Het is toch niet zo dat je van buitenaf (vanaf Internet dus) het intern netwerk op kan?
Overigens, in tegenstelling tot wat jij dacht, heb ik op de nieuwe computer óók XP gezet. Op beide computers staat dus XP....leek mij net zo handig
.
S t e f a n

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    [/]http://tinyurl.com/yuojv[/] 



Bericht 11 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-05-2007
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.11
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Stefan,
>> de twee computers staan nu met elkaar in verbinding en beide hebben ook een directe verbinding met Internet via de router. Het is toch niet zo dat je van buitenaf (vanaf Internet dus) het intern netwerk op kan? <<
Kort: Nee. Laat je niet van de wijs brengen door Windows Wizards voor randdebielen die dergelijke dingen melden omdat er vanuit gegaan wordt dat je geen router hebt.
Lang: Een router is een apparaat dat aan de Wan kant één IP adres meldt (het IP adres dat de provider voor je heeft gereserveerd). Aan de Lan kant kunnen er tientallen, honderden locale IP adressen zijn. De truc die een router toepast om al die computers via dat ene Wan IP adres te laten communiceren heet NAT (Network Address Translating). Nat werkt versimpeld als volgt:
Een pc zoekt contact met internet. Wat er in feite gebeurt, is dat die pc contact zoekt met de router. De pc geeft het bestemmingsadres (het internet of Wan ip adres) door, en zijn (locale) IP adres als ontvangstadres. De router zal de IP pakketjes van die pc on the fly omtimmeren. De router past dat door de PC opgegeven ontvangstadres aan, en zet er het routeradres voor in de plaats. Verder onthoudt de router het IP adres van de pc, en kent er een poortnummer (een van de 65535) aan toe. De router stuurt het pakketje door, samen met het poortnummer. Dat komt aan bij de ontvanger op Internet. De ontvanger stuurt de informatie terug naar het IP adres en de poort die opgegeven zijn. (Het Wan ip adres van de router dus, en de poort die de router heeft opgegeven). Bij de router aangekomen, wordt het ontvangen pakketje weer uit elkaar gehaald. De router kijkt naar het poortnummer in het pakketje, zoekt in zijn tabel op bij welke pc dat poortnummer hoorde, en stuurt het pakketje naar de juiste PC in het lan met het oorspronkelijke poortnummer.
Nu komt er zónder dat de router er om heeft gevraagd een pakketje van Internet binnen. Geen (correct) poortnummer in het pakketje te vinden. Dus ook geen pc om dat pakketje naar toe te sturen. De router draait het pakketje de nek om.
M.a.w. ALLEEN als er van LAN zijde een verzoek gedaan wordt om communicatie, kan de router werken. ALLES wat van buiten komt ZONDER dat er vanuit het LAN om is verzocht, wordt GEWEIGERD. Nat is dus een perfecte inkomende firewall, en er is geen enkele reden om dan nog een andere inkomende firewall te hebben (tenzij je ook niet wilt dat andere pc's in het Lan op een of andere manier contact mogen maken. Dat verkeer gaat namelijk niet via de router en NAT, maar direct via de ingebouwde switch).
Dit betekent ook, dat je als je een van de pc's in het Lan van de Wan (Internet) zijde wilt benaderen, je er voor zal moeten zorgen dat de router dat specifieke verkeer netjes naar die pc doorstuurt. Stel ik wil met Remote Adminstrator op een pc in een Lan komen. Dan moet ik vanaf de Internet zijde het Wan IP adres van de router opgeven en een poortnummer. In Remote Administrator moet ik ook opgeven via welke poort Radmin mag communiceren. Natuurlijk is dat poortnummer vrij te kiezen, bijvoorbeeld 12345. In de router moet vervolgens ingesteld worden dat verkeer op poort 12345 doorgestuurd moet worden naar het IP adres van de gewenste Pc. Dat heet Port forwarding, maar wordt ook wel Virtual server of port redirection genoemd. Sommige routerfabrikanten gebruiken weer andere termen.
>> Overigens, in tegenstelling tot wat jij dacht, heb ik op de nieuwe computer óók XP gezet. Op beide computers staat dus XP....leek mij net zo handig. <<
Couldn't agree more <G>.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 12 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:13-05-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3372.12
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Bedankt voor je helder antwoordt!
Oh ja, wat ik ook nog wilde vragen; als ik het delen van bestanden en printers voor het hele LAN (tijdelijk) wil uitschakelen zonder de gedeelde map(pen) en/of schijven stuk voor stuk uit te zetten, dan is het zeker voldoende om bij de Eigenschappen voor LAN-verbinding het vinkje bij Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken weg te halen?

S t e f a n

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    [/]http://tinyurl.com/yuojv
 


Bericht 13 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-05-2007
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.13
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Stefan,
>> dan is het zeker voldoende  <<
Het is.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 14 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:03-06-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3372.14
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Nu het benaderen van gedeelde mappen en schijven vanaf de 'werkcomputer' op de FTP-server goed gaat wilde ik het ook andersom proberen. Dus vanaf de FTP-server een schijf op de werkcomputer benaderen. Hoewel ik de werkcomputer wel bij de netwerklocaties zie staan, krijg ik een foutmelding als ik deze probeer de naderen:
 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de
juiste machtigingen voor deze netwerkbron bla bla bla...
Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen
het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.
De schijf die ik via de FTP-server probeer te bereiken op de werkcomputer (E:) is NTFS geformatteerd. Wellicht dat dit ermee te maken heeft i.v.m. rechten? Waar kan ik dat controleren? Of kan het aan iets anders liggen?

S t e f a n

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    [/]http://tinyurl.com/yuojv
 


Bericht 15 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-06-2007
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.15
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Stefan,
>>  is niet toegankelijk. <<
Probeer eens:
Verkenner, extra, mapopties, weergave, vinkje weg bij "eenvoudig delen van bestanden bladiebla", toepassen.
Nu op die 'server' naar die gedeelde partitie gaan, rechtsklik, eigenschappen, tab delen, bolletje in "deze map delen", bolletje in "Maximaal toegestaan aantal". Klik op de knop "machtigingen", kies uit de lijst in "Namen van groepen of gebruikers" "Iedereen", en vink onderin bij machtigingen voor "Iedereen" alles onder "toestaan" aan.
Als het nu wel werkt, kan je nog even proberen of terug plaatsen van het vinkje bij "eenvoudig delen van bestanden" de boel niet weer verziekt. Eventueel kan je ook de rechten op basis van gebruikersnamen instellen, maar dat gaat denk ik voor een zo eenvoudig 'netwerkje' wat te ver.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 16 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:17-06-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3372.16
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Ik ben er weer mee verder gegaan met wat je suggereerde, maar het lukt nog steeds niet. "Eenvoudig delen van bestanden bla,bla,bla" moest ik toch op de "Werkcomputer" uitzetten en dan op "FTP" de machtigingen controleren?
Ik probeer dus op "FTP" (zo heet die locatie/computer) een schijf te benaderen op "Werkcomputer" (E:). Andersom gaat prima.
Kan het misschien dat ik een service te veel heb uitgezet op één of beide computers?

S t e f a n

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    [/]http://tinyurl.com/yuojv
 


Bericht 17 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-06-2007
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.17
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Stefan,
>> moest ik toch op de "Werkcomputer" uitzetten en dan op "FTP" de machtigingen controleren? <<
De werkcomputer is in dit geval de "server", en de FTP computer de client. Dus moet je op de werkcomputer de machtigingen instellen.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 18 van 24

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:17-06-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3372.18
Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Dan was er ook een misverstandje over wat nu een server was. Bij mij is de computer met de naam "FTP" de server. Ik kijk echter puur naar de computernamen, terwijl jij keek naar de relatie tussen "FTP" en "Werkcomputer".   Laten we jouw manier aanhouden:
>Werkcomputer = de server
FTP          = de client

Maar goed, ik heb het dus geprobeerd maar het wil nog niet lukken. Misschien moeten we even from scratch beginnen?  Feiten:
    Bestands- en printerdeling staat op beide computers AANgevinkt. Beide computers ("FTP" en "Werkcomputer") zitten in dezelfde werkgroep, namelijk : WERKGROEP. Op beide computers is "Eenvoudig delen van bestanden..." AFgevinkt. Op de client ("FTP") zie ik in Verkenner wel de server ("Werkcomputer") in netwerklocaties staan, maar is dus niet toegankelijk. Op de server ("Werkcomputer") staan alle machtigingen voor "Iedereen" AANgevinkt ("Volledige beheer", "Wijzigen" en "Lezen") conform jouw eerdere suggestie. NIEUW: Op de server ("Werkcomputer") zie ik bij de netwerklocaties nu wél de gedeelde schijf (E:) staan.[/list]Ik krijg het gevoel dat het iets heel simpels is, maar wat! Heb je nog suggesties? Moet ik in het tabblad "Beveiliging" gaan kijken als je de eigenschappen van de gedeelde schijf E: opvraagd?

    S t e f a n

        Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
        [/]http://tinyurl.com/yuojv
     


    Bericht 19 van 24

    NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-06-2007
    Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.19
    Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

    Hoi Stefan,
    >> Ik krijg het gevoel dat het iets heel simpels is <<
    Zet de gast account op de werkcomputer eens aan. Kijk nu of je vanaf Ftp op de werkkcomputer kan komen (wordt er een loginnaam gevraagd: Gast (zonder wachtwoord naar ik aanneem).

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 20 van 24

    NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
    Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:18-06-2007
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3372.20
    Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

    Hoi Michel,
    Gast-account aangezet. Vervolgens geprobeerd om op FTP de werkcomputer te bereiken, maar helaas. Nog steeds dezelfde foutmelding.

    S t e f a n

        Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
        [/]http://tinyurl.com/yuojv
     


    Bericht 21 van 24

    NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-06-2007
    Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.21
    Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

    Hoi Stefan,
    Wat hagel:
    Je krijgt dus ook het inlogvenster niet?
    Verbreek de verbindingen (in deze computer, FTP)  naar externe mappen (indien aanwezig). Ver wijder van Werkcomputer de share. Allebei de computer UIT. Router UIT.
    Router aan, werkcomputer aan.  Controleer pcnaam (korte naam..) en netwerknaam. Opnieuw delen van een hele schijf activeren, volledige toegang geven. Controleer op firewalls, zet ze uit.
    FTP aan, Mijn netwerklocaties, rechtsklik, zoeken naar computers, PC naam (werkcomputer is te lang naar mijn smaak) opgeven. Zoeken... Verschijnt de werkcomputer nu? Verschijnt de gedeelde map? Kan je op die map klikken? Krijg je dan nog "Niet toegankelijk" ?
    Ik neem even aan, dat de werkcomputer WERKCOMP heet en de share SCHIJF. Probeer dan vanaf FTP, verkenner, netwerkomgeving (of de naam die er bij jou staat), rechtsklik, netwerkverbinding maken, Wijs een stationsletter toe, bij voorkeur een hoge, Z:  bijvoorbeeld. Type in (niet bladeren)  . Krijg je nu nog een foutmelding?  Op FTP zijn er geen firewalls enzo actief?
    Loop op werkcomp de services na, en kijk bij FTP of deze ook navenant staan, en of ze inderdaad gestart zijn.
    Start op FTP eventvwr.msc, en loop de logboeken na. Foutmeldingen? Zo ja, kies actie en wis de boeken. Herstart FTP. Wacht een minuut of 10 probeer de share te vinden. Kijk dan weer in de logboeken? Weer foutmeldingen? Zo ja welke?

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 22 van 24

    NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
    Van:pauluDatum:29-06-2007
    Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.22
    Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

    Hoi Stefan,
    Als het enige is dat je files van de ene naar de andere wilt overbrengen dan gaat dat heel sinpel met Hamachi,http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=1623135 .Wel even de pdf-handleiding van hun site halen en dan binnen een paar minuten kun je heen en weer bestanden uitwisselen.(het is een soort prive P2P netwerkje ofzo)Misschien heb je er iets aan.
    Groet,Paul


    Bericht 23 van 24

    NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
    Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:29-06-2007
    Aan:pauluMsgID:3372.23
    Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

    Hoi Paul,
    Bedankt voor de tip! Maar het moet toch gewoon kunnen?!?!
    Het lukt wel van WERKCOMP naar de SERVER, maar andersom niet. Ook nog niet na Michels laatste hagelstenen. Ik denk dat WERKCOMP nog iets te dicht is getimmerd aangezien het op die computer om een nieuwe installatie van XP gaat. De XP-versie op de SERVER is een installatie van 3 Jan 2003 en is in de loop der jaren getuned en getweaked. Misschien dat daarom WERKCOMP in één keer op de SERVER kan komen....??
    Maar misschien dat het verstandig is om helemaal opnieuw te beginnen v.w.b. het lokaal netwerkje?

    S t e f a n

        Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
        [/]http://tinyurl.com/yuojv
     


    Bericht 24 van 24

    NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:30-06-2007
    Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3372.24
    Onderwerp:2 PC's elkaar laten 'zien'Forum:ws-nlcomputer

    Hoi Stefan,
    Kijk de volgende twee KB artikelen nog even door, mogelijk lost de registry hack het probleem op.
    http://support.microsoft.com/kb/915107
    http://support.microsoft.com/kb/913628
    O ja, je gebruikt toch niet ook Netbeui? Zo ja verwijder dat dan.



    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage