Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

337 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 03:27:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Klein probleem  (gelezen 12214 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Klein probleem
« Gepost op: 13 november 2009, 21:57:55 »
Bericht 1 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:benpDatum:23-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3753.1
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

qoute;
Fout 1 en 2 (ID 1015 en 1003) onstaan doordat de snmp service actief is, maar niet gebruikt wordt en niet geconfigureerd is. Die service kan zonder problemen op uitgeschakeld worden gezet via start, uitvoeren, services.msc (enter), rechtsklik op snmp, eigenschappen en kies voor uitgeschakeld in opstarttype.
Fout 3 en 4 (ID 1517 en 1524) zijn zo algemeen van aard dat daar geen beginnen aan is. Een toepassing of een service heeft zich niet gedragen, en hield wat geheugen vast tijdens het afsluiten van de computer.
Fout 5 (ID 7023) komt hoogstwaarschijnlijk door een bug in XP: Als de windows firewall service uitgeschakeld staat, dan houdt de computer browser service er na 5 minuten mee op. Met deze melding.
Op zich kan het helemaal geen kwaad, er zijn een paar situaties:
1: Je hebt een netwerkje, en je hangt er heel vaak nieuwe machines in. Dan is het handig als de computer browser service werkt, omdat die het vinden van nieuwe netwerkapparaten vereenvoudigt (hij is dus niet noodzakelijk voor het vinden!). In dit geval moet je dan de windows firewall service op automatisch zetten om de computer browser service te laten werken.
2: Je hebt een netwerkje, maar daar verandert maar zelden wat aan, en alle onderdelen die je nu nodig hebt zijn bereikbaar. Dan kan je ook de computer browser service op uitgeschakeld zetten. Scheelt weer wat geheugen.
3: Je hebt geen netwerk. Uitschakelen die computer browser service. (en dan kan je er nog wel een paar de nek omdraaien..)
hallo michel,
ik heb alles uitgevoerd wat je hier zei, bij fout 1 kwam ik snmp service en snmp trap tegen, ik heb ze beiden uitgeschakeld, is dat goed ?
fout 5;ik heb geen netwerk, tenminste dat denk ik wat ik zit hier allen thuis met 1 pc,ik heb dus de computer browser service ook uit geschakeld, ik heb daarna herstart gedaan en weer in het log gekeken bij eventvwr.msc, ik heb nu geen gele of rode meldingen meer, dus dat is opgelost..yes!!
maaruh..ik kon er nog wel meer de nek omdraaien volgens jou, kom maar op dan, ik hoor het graag !
en.. ik zat te denken toen ik bij services.msc aan het kijken was, kan ik niet gewoonweg alles met aanduiding "network" uitschakelen ? het lijkt mij tenminste als ik geen netwerk heb dat alles wat maar netwerk gerelateerd is uit geschakeld kan, of zie ik dat fout?
mvg, ben.


Bericht 2 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-02-2008
Aan:benpMsgID:3753.2
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
>> het lijkt mij tenminste als ik geen netwerk heb dat alles wat maar netwerk gerelateerd is uit geschakeld kan <<
Bijna. Internet is ook netwerk.
Network connections moet bijvoorbeeld aan blijven. Je moet je natuurlijk wel realiseren, dat je als je in de toekomst toch een netwerkje wilt, de betreffende services weer aan moet zetten. Als je (op een internetverbinding na) geen netwerk hebt kunnen uit (mogelijk heb je een aantal services niet, dit is een XP-Pro voorbeeld):
Computer Browser
Distributed link tracking client
DNS client
Helpsessiebeheer voor extern bureaublad
Netmeeting remote desktop sharing
Network dde
Network dde dsdm
Network location awareness
Quos Rsvp
Network provisioning service
Remote registry
Routing and Remote Access
Server
SSDP discovery service
TCP/IP Netbios helper
Telnet

Heb je een inbelverbinding (en dus geen router of kabelmodem), dan kan ook nog de windows Time service uit (dan onzinnig)
Heb je een router (en dus geen inbelverbindingen meer) dan kunnen nog uit:
Telephony
Verbindingenbeheer voor Ras
Remote access auto connection manager
Windows firewall (bij router, heb je een modem dan de windows firewall aan laten).
Sommige services doen ook neventaken. Het kan dus zijn dat het uitschakelen van een service onbedoelde effecten heeft. Het verstandigst is het om een paar services uit te schakelen, de computer (internet) programma's te testen, en indien acoord weer een paar services uit te zetten. Meestal moet je tussendoor wel even rebooten.
Uiteindelijk win je op deze manier nogal wat pk's. Ik heb een stand-alone XP-pro machine regelmatig op een geheugengebruik van 55MB gekregen (zonder andere software als virusscanners e.d.). Op een zwaardere machine is het allemaal zo spannend niet, maar heb je een wat oudere machine, dan kan deze winst opmerkelijke verschillen in snelheid opleveren (en, terzijde, ook in veiligheid en stabiliteit).
Er zijn nog een sliert services die iha uit kunnen gezet worden, maar die zijn afhankelijk van software en of er meerdere gebruikers zijn. Als je daar meer over wilt weten, doe dan als je klaar bent eens het volgende:
Herstart de pc, ga naar services, en noteer welke services na pakweg 10 minuten nog op gestart staan. Stuur dat in een berichtje en vermeld of je meerdere gebruikernamen op die computer hebt.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:benpDatum:23-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3753.3
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

hallo michel,
ik heb alles uitgeschakeld wat je zei in services...o,ja,ik heb wel een modem maar mijn windows firewall heb ik al jaren uit staan, ik heb wel een firewall van comodo en nooit problemen gehad.
dus na dat ik alles heb uitgeschakeld in sevices heb ik herstart gedaan, toen weer naar services , en gekeken wat er na 10 min gestart blijft staan, dat is best nog veel denk ik, en ik ben ook de enige gebruiker op mijn pc, ik ben er nu net wel achter gekomen dat ik 3 schermnamen heb, maar dat bedoel je niet, toch ? het gaat toch om de gebruikers-accounts van windows ? dat er daar niet meer van zijn ?
hier onder een sreenshot van al mijn services ( ook de die niet van toepassing zijn ) oordeel zelf maar, ik hoop dat je dat zip bestand open krijgt, maar mij lukte het na plaatsing niet, ben benieuwd,
mvg, ben


Bericht 5 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 4 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

gestarte_services.zip
133KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-02-2008
Aan:benpMsgID:3753.4
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

Dag Ben,
Je kan er inderdaad nog een fiks aantal aanpassen:
-Compatibiliteit voor snelle gebruikerswisseling (uit bij een user)
-Event log (op handmatig zetten)
-Help en ondersteuning (handmatig)
-Wireless zero configuration service (uit als je geen draadloos netwek op deze pc hebt)
-Secondary logon (uit bij een user)
-Security Center (uit, ik vind het een onzingeval)
-Service voor het rapporteren van fouten (uit, phone home van m$)
-System Restore (uit als je systeemherstel niet gebruikt, maar een backup of image maakt)
-Terminal service (uit als je geen tel. modem hebt én slechts een gebruiker)
-Thema's (uit als je het klassieke windows thema gebruikt)
-Webclient (uit)
-Windows Image aquisition (als je geen camera's, scanners gebruikt).

Als je windows update niet automatisch gebruikt kunnen nog uit:
-Automatische updates
-Intelligente achtergrondsoverdracht service

Ik zie dat je drie aparte applicaties hebt voor bescherming: Ad-Aware, Comodo firewall en AVG. Je zou kunnen overwegen deze drie allemaal in een keer te vervangen door een beter pakket als Eset smart security. Dan heb je er ook nog een spamfilter inzitten. Bij elkaar zal het heel wat minder bronnen vreten, en het resultaat is een goed werkende firewall, malware/virus beveiliging van de bovenste plank en een aardig spamfilter. Kijk eens naar de gratis trial versie bij http://www.nod32.nl/purchase/producten/smartsecurity.aspx (als je gaat installeren, eerst die drie pakketten deïnstalleren).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Van:benpDatum:23-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3753.5
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

hallo michel,
System Restore (uit als je systeemherstel niet gebruikt, maar een backup of image maakt)
systeemherstel hou ik wel erin, heeft mij vaak zat gered!
Terminal service (uit als je geen tel. modem hebt én slechts een gebruiker)
ik heb telefoon van c.s., dus ook nodig.
Windows Image aquisition (als je geen camera's, scanners gebruikt).ik heb een all in one printer, dus ook maar der in houden.
en windows auto-update hou ik er ook in.
nou.. de rest wel allemaal uit of handmatig, pc start ook lekker vlot op (binnen een minuut ).
ik heb nod32 ook ge-download, die ga ik later installeren (nadat ik het oude spul heb verwijderd)...moet je, je altijd registreren bij eset om die nod32-download te krijgen,of kan dat ook zonder registratie? ...heb nu inmiddels nod32 ge-installeerd, vraag mij af..moet ik de taakplanner van nod32 ook persee programmeren of mag ik dat overslaan ? en kan ik op de 1 of andere manier wel de scanner zo programmeren dat als ie klaar is met scannen dat de pc vanzelf afsluit ? dat had avg namelijk wel en dat is erg handig !
hoe kreeg jij die zip van mij open, ik kreeg elke keer een foutmelding over een veiligheidsinstelling o.i.d.? zie nieuwe zipp.
mvg, ben



Bericht 7 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 6 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

zipp.bmp
4906KB (5MB)
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-02-2008
Aan:benpMsgID:3753.6
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
>> Terminal service (uit als je geen tel. modem hebt én slechts een gebruiker) ik heb telefoon van c.s., dus ook nodig. <<
Die terminal service is alleen nodig als je een telefoonmodem (zo'n ouderwets piep en knarsding) hebt. Ook als je meerdere gebruikers op de pc hebt.

>> moet je, je altijd registreren bij eset om die nod32-download te krijgen,of kan dat ook zonder registratie? <<
Op de internationale site is het niet nodig (www.eset.com)
>> moet ik de taakplanner van nod32 ook persee programmeren of mag ik dat overslaan ? <<
Dat kan je rustig overslaan. Nod zal zelf zo af en toe eens scannen, maar dat is eigenlijk helemaal zo belangrijk niet. Wat véél belangrijker is, is dat Nod32 troep buiten de deur houdt (het is altrijd actief), en dat er dan DUS bij het scannen niets gevonden wordt. Wat ik je wel aanraad, is zodra nod is geïnstalleerd en de andere malwarebescherming verwijderd is de computer eenmalig grondig door Nod32 te laten scannen. Het is niet onmogelijk dat de vorige beveiliging een steekje heeft laten vallen, en hopenlijk vindt Nod dan het beestje alsnog.
Het makkelijkst doe je dat als volgt: Klik op het nod32 ikoontje rechtsonder, kies computer scan, kies rechts custom scan, kies uit het menuutje boven 'in-depth scan'. (Mogelijk heb jij de NL versie van nod 3, dan even vertalen. Heb je echter nod 2.7 opgehaald -wat ook een uitstekend product is- laat dat dan even weten.
>> de scanner zo programmeren dat als ie klaar is met scannen dat de pc vanzelf afsluit ? <<
Dat heeft Nod niet aan boord. Maar zoals ik al schreef, als Nod eens per paar weken de harddisk scant op beestjes, is het wel genoeg, het is belangrijk dat ze niet binnenkomen.
>> hoe kreeg jij die zip van mij open <<
Klikken..
>> kreeg elke keer een foutmelding over een beiligheidsinstelling o.i.d. <<
Kennelijk staan de beveiligingsinstellingen in die computer (IE) wat hoog.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Van:benpDatum:24-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3753.7
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

hallo michel,
"Die terminal service is alleen nodig als je een telefoonmodem (zo'n ouderwets piep en knarsding) hebt. Ook als je meerdere gebruikers op de pc hebt"
ok, dan zal ik hem alsnog uit zetten.
"Heb je echter nod 2.7 opgehaald -wat ook een uitstekend product is- laat dat dan even weten"
ik heb versie 2.70.39 ,heeft deze dan wel een firewall ? maar..is er een betere versie dan ,dan ga ik die installeren.
sorry, iets te snel met vragen,had beter moeten lezen, heb nu de smartsecurity en ga hem nu installeren,moet ik hier nog iets over weten wat belangrijk is misschien ?
mvg ,ben



Bericht 8 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-02-2008
Aan:benpMsgID:3753.8
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
Er zijn drie versies voor thuis in omploop:
- Nod 32 v 2.7: Adware/Spyware/Virus/malware bescherming. De oude vertrouwde oerstabiele versie
- Nod 32 v 3.0: Adware/Spyware/Virus/malware bescherming. Zelfde programma, maar in een nieuwer jasje, en voor zover mij bekend een paar kleine bugjes.
- Eset Smart security 3.0: Zelfde als Nod32 v 3.0 maar uitgebreid met een firewall en spamfilter.

Testversies downloaden kan je vooralsnog het beste bij de internationale site http://www.eset.com/download/index.php
Heb je een router, dan is een firewall niet echt nodig, en heb je een goede provider met prima spamfilters, dan kan je ook dat laten zitten. Dan heb je aan Nod32 2.7 of 3.0 genoeg.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 9 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:benpDatum:24-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3753.9
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

hallo michel,
ik probeer die smart security te installeren, maar krijg dan telkens een melding "dit installatiepakketword niet voor dit type proccessor ondersteund"
wat nu ?
mvg, ben


Bericht 10 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-02-2008
Aan:benpMsgID:3753.10
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
>> dit installatiepakket wordt niet voor dit type processor ondersteund <<
Je hebt toch niet de 64 bits versie opgehaald? Daarvoor heb je natuurlijk een 64 bits processor én een 64 bits besturingssysteem nodig. Dat laatste heb je vrijwel zeker niet.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 11 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:benpDatum:24-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3753.11
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

hallo michel,
ok,foutje, ik heb nu dus de 32bits versie, zijn de instelingen erg verschillend t.o.v.nod32 2.7 ?
of is er een nederlandse handleiding te krijgen van die smartsecurity ?
mvg, ben



Bericht 12 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-02-2008
Aan:benpMsgID:3753.12
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
>> zijn de instelingen erg verschillend t.o.v. nod 32 2.7  <<
Je hebt nog niet geschreven of je nu Nod32 v 3 hebt of Eset Smart Security v 3, maar de standaard instellingen zijn meestal wel afdoende.
Doe je eerst een volledige scan zodat je zeker weet een schone start gemaakt te hebben?


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 13 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:benpDatum:24-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3753.13
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

hallo michel,
ik heb nu Eset Smart Security v 3,dus ik hoef niets te veranderen aan de instellingen? moest namelijk wel bij versie 2.7 (volgens de handleiding).
mvg, ben


Bericht 14 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-02-2008
Aan:benpMsgID:3753.14
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
>> ik heb nu Eset Smart Security v 3,dus ik hoef niets te veranderen aan de instellingen? <<
Volgens mij niet (ik gebruik Nod32 v 3, en dus zijn er mogelijkw at instellingen in die suite die ik niet ken. Maar meestal staat e.e.a. standaard al goed genoeg).
Op http://www.eset.com/download/ESET_ESS_User_Guide_EN.pdf kan je de gebruikershandleiding vinden (helaas nog in het Engels). In ieder geval is het wel verstandig als je je een beetje bekend maakt met de software, loop er eens doorheen (zonder iets echt te veranderen), en kijk of er instellingen bij zijn waar je vragen bij hebt.
Het belangrijkst is het eerst die volledige scan te doen.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 15 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:benpDatum:24-02-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3753.15
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

hallo michel,
ik zocht me rot naar mijn eigen topic, sta ik in eens bij inbellen en netwerken??
nou ja, ik heb het weer gevonden dus...ik heb een volledige indepht-scan gedaan en de pc is harstikke schoon, moet ook eigenlijk zeggen dat ik (bijna) nooit een virus heb,
michel, ik ga je bedanken voor al je oplossingen die je mij gebracht heb !
bedankt, en misschien tot het volgende probleem,
mvg, ben


Bericht 16 van 16

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-02-2008
Aan:benpMsgID:3753.16
Onderwerp:klein probleemForum:ws-nlcomputer

Hoi Ben,
>> misschien tot het volgende probleem <<
Je bent welkom.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage