Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

221 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:43:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Snelheid netwerk  (gelezen 10992 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Snelheid netwerk
« Gepost op: 13 november 2009, 21:59:31 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:04-04-2008
Aan:AllenMsgID:3814.1
Onderwerp:Snelheid netwerkForum:ws-nlcomputer

Volgende configuratie:
Binnenkomst: ADSL modem/router/VOIP (10/100 Mbit, 1 poort), modem verzorgt tevens DHCP hele netwerk,
daarachter: Router/WAP (10/100, 4 poorten),
daar weer achter: Router/WAP (Gigabit, 3 poorten.
Vraag 1: systemen welke aan de Gigabitrouter zijn aangesloten werken deze in die modus of worden ze gedegrdeert tot 10/100 omdat elders in het netwerk die snelheden niet mogelijk zijn.
De eerste WAP werkt in 11g modus, de 2e in 11n modus. Beide verschillende ID's en het is de bedoeling dat systemen welke 11g als max. hebben het ene station gebruiken en andere het 11n station.
Vraag 2: feitelijk dezelfde. Werkt zoals verwacht.
Wie het weet mag het zeggen en zal als beloning voor eeuwig worden vermeld in de annalen van dit forum.


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:04-04-2008
Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:3814.2
Onderwerp:Snelheid netwerkForum:ws-nlcomputer

Hoi Ton,
Getsie, wat een geknoop van routers aan routers. Maar ik neem aan dat dit opgelegd pandoer is, en geen vrije keuze. Is het dat wél en je moet nog kopen: Zie af van router/wap combi's en koop een modem/router/voip, een switchje en twee echte 11n/g  accesspoints. 
>> Vraag 1: systemen welke aan de Gigabitrouter zijn aangesloten werken deze in die modus <<
Als het goed is werken de Gbit apparaten met Gbit snelheid op deze router met ander Gbit apparaten op deze router. Maw: Alles dat 'door' de switch, via de router naar 'buiten' gaat zal op 10 of 100 Mbit werken.
>> het is de bedoeling dat systemen welke 11g als max. hebben het ene station gebruiken en andere het 11n station. <<
Ik denk niet dat dat zo zal werken, althans niet automatisch. Natuurlijk hangt het ook af van de signaalsterkte. Is die (min of meer) gelijk, dan kan je met de hand per pc het gewenste access point kiezen en vastzetten. Moet het echter volledig automatisch verlopen, dan zal voor zover mij bekend het notebook (of zo) een verbinding zoeken met het sterkste signaal, en da's dus onafhankelijk van de aangeboden snelheid.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:07-04-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3814.3
Onderwerp:Snelheid netwerkForum:ws-nlcomputer

Michel,
"Getsie, wat een geknoop van routers aan routers.".
Eens. Het is ingegeven door 2 feiten: (1) het spul is er en (2) de diverse locaties en daarbij het gegeven dat het modem maar 1 poort kent en er dus doorgelust moet worden. Ik ga het eerst anders proberen, zie verder.
">> het is de bedoeling dat systemen welke 11g als max. hebben het ene station gebruiken en andere het 11n station. <<"
Voornaamste (zo niet enige) reden voor de 2 gescheiden Wifi's is dat ik de 11n apparatuur op die basis werkend wil hebben en niet onnodig vertraagd (of erger bereik beperkt) door de oudere 11g apparatuur.
Toch ga ik deze week eerst proberen met alles op een en hetzelfde Wifinetwerk. Als dat niet voldoet dan ga ik met de meer gecompliceerde oplossingen aan de slag.